Ako sa jazdí s Logitech G PRO volantom a pedálmi? |
Vyskúšali sme si horúcu pretekársku novinku od Logitechu, ktorá zaujme náročných, ale nebude lacná.
Logitech je v oblasti herných volantov od konca 90. rokov a za tú dobu si vybudoval veľmi slušné meno. Začal niekde pri Wingmanoch, ľudí si získal MOMO volantmi a vystrelil modelmi G25 a G27 pre PlayStation a PC, ktoré boli populárne najmä v spojení s Gran Turismo hrami. Teraz sa v Logitechu rozhodli priniesť doteraz svoj najlepší volant a my sme si ho mohli vyskúšať v kompletnom setupe s novými pedálmi a aj Trophy Playseatom v G edícii. Je to kombinácia, od ktorej sa nám jednoducho nechcelo odísť a pre virtuálnych pretekárov v mnohom splnený sen. Ale prichádza varovanie hneď na úvod – toto nebude pre každého.
Celá táto zostava bude dostupná už tento mesiac na stránke Logitechu a volant Logitech G PRO Racing Wheel prichádza s cenovkou až 1099 eur. Pedále Logitech G PRO Racing Pedals sú za 389 eur. Playseat Trophy stojí zhruba 500 eur. Zážitok z hrania síce umožní a padne vám sánka z jeho bohatých možností úpravy komfortu a veľkosti prakticky v každom ohľade (celé je to hlavne rýchle a jednoduché), ale volant si viete pohodlne pripevniť aj na stôl. Zástupcovia Logitechu nám viackrát zdôraznili, že vedia. že aj hráči v týchto cenových reláciách hrávajú na stoloch, takže pripevnenie volantu musí byť rýchle a jednoduché prakticky kamkoľvek.
G PRO je doteraz technologicky najpokročilejší volant od Logitechu. Stojí na Direct Drive motore so schopnosťou vyvinúť silu 11Nm. K tomu pridáva detailný systém spätnej väzby Trueforce, ktorý poznáme z predchádzajúcej generácie volantov od Logitechu. Zadné pádla na radenie využívajú magnetický systém používajúci Hallov senzory a dodatočné taktilné magnety, takže získate ten pravý mechanický a realistický dojem z radenia. K tomu pridáva ďalšie dve analógové pádla na nastavenie ďalších možností vrátane dvojspojkovej prevodovky (kedy môžete využiť launch control) alebo ručnej brzdy a ďalších.
Volantu nechýba zobrazovanie otáčok, ale nájdete tu aj displej na zobrazenie ďalších informácií alebo nastavovanie. Volantu totiž nechýbajú rozsiahle možností nastavení, aby ste si ho napríklad prispôsobili na jednotlivé pretekárske hry. Pritom si dokáže uložiť 5 profilov, medzi ktorými sa následne dokážete prepínať. Zachováva pritom klasický dizajn s dobre dostupnými ovládacími prvkami, aby ste sa pri hraní sústredili len na cestu pred vami.
Dojem zo samotného volantu je výborný. Základňa je masívna a váži až 7kg. Samotný volant k tomu pridá 1,5kg, takže naozaj oceníte pevné možnosti prichytenia. Mali sme možnosť jazdiť naozaj dlho, síce len v hre Assetto Corsa Competizione, ale naozaj do sýtosti. Materiály sú kvalitné a pôsobia prémiovým dojmom, pričom ani po dlhom jazdení sa mi dlane nepotili a nešmýkali po volante. Na dotyk aj pohľad tak pôsobí skvele.
Najlepší je ale ten zážitok z jazdy. Vďaka DD motoru je reakcia okamžitá a presná, navyše sila motoru vás až prekvapí. Hlavne na začiatku sa nám stávalo (naozaj viacerým), že sme volant púšťali v momentoch, keď tú silu predviedol. Máte ťažko zvládateľné auto, dostanete sa do šmyku a letíte do bariéry. Bolo nutné to dostať do ruky. Skvele to pracuje s Trueforce feedbackom, ktorý je presný a spolu tak vytvárajú veľmi realistický zážitok, ktorý keď nastavíte na maximum, dostanete ten skutočný dojem, kedy vám volant trhá rukami. Škoda je akurát to, že je stále veľmi málo hier, ktoré podporujú Trueforce. Najviac ich má PC a aj to je len 10.
Logitech G PRO Racing Pedals sú taktiež dobrým vylepšením oproti predchodcom. Celý blok je tiež masívnejší a váži 5kg. Každý pedál je customizovateľný a to nie len esteticky, že ho vymeníte, ale hlavne funkčne. Každý z troch pedálov dokážete samostatne horizontálne nastavovať, aby ste si ich prispôsobili podľa svojich potrieb. Nepotrebujete spojkový pedál? Tak ho jednoducho dajte preč. Viete si však nastaviť aj tuhosť pedálov. Pre spojku a plyn prostredníctvom vymeniteľných pružín, na brzde zase cez elastoméry.
Spojka a plynový pedál využívajú Hallove senzory, čo by sa malo postarať o ich dlhšiu životnosť. V tejto cenovej kategórii samozrejme nesmie chýbať load cell brzda. To je systém, ktorý je podobný funkcii pedálov v aute a meria tlak, akým brzdu stlačíte. Vďaka tomu získate nielen realistickejší pocit, ale to pomôže aj pri jazdení, kedy si osvojíte silu, s akou pedál stláčať. Logitech to možno trochu preháňal, ale chce takto hráčom poskytnúť možnosť vytrénovať svalovú pamäť na presné ovládanie brzdy, ktoré profesionálnym hráčom dokáže v zákrutách ušetriť nejaké tie desatiny.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze pokračuje 121
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 436
- V GTA V je aj slovenský obchod zo Žiliny 34
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- Matrix AI bude generovať nekonečné hry 52
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 30
- RECENZIA: Metro Awakening 43
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- RTX 5090 bude mať najväčší čip od Nvidie od roku 2018 147 zobraziť viac článkov >