Gamescom 2022: Jagged Alliance 3 chce vzdať hold taktickej legende z 90. rokov |
Na Gamescome sme sa museli pripraviť aj na slzy nostalgie, keď sa k nám dostalo hneď niekoľko oživení kultových značiek.
Jagged Alliance z roku 1995 patrí k tým najdôležitejším hrám vôbec. Smutné je, že ju dnes už veľa hráčov nepozná. Originál hráči milovali a dvojka to všetko v roku 1999 ešte vylepšila. Obe hry boli vynikajúce, úspešné, no séria postupne upadla a to aj kvôli sérii zlých pokračovaní a spin-offov. Až teda o značku upadol záujem úplne. Teraz sa ale zdá, že tu máme renesanciu taktických hier a značka ako Jagged Alliance pri tom nesmie chýbať. Tentoraz ale so žiadnym spin-offom, ale s plnokrvnou trojkou, na ktorú sme sa pozreli na Gamescome.
Jagged Alliance 3 vzniká v bulharskom štúdiu Haemimont Games. To je stredne veľké indie štúdio, na trhu je už 25 rokov a na konte má Tropico hry, Victor Vran alebo Surviving Mars. Sami autori sú fanúšikmi JA série a priznali, že keď sa po rokoch vrátili k prvým, dvom hrám, stále im padá sánka. Vedia teda, že nadväzujú na obrovské dedičstvo značky a chcú to spraviť čo najlepšie. To tak bude opäť taktická ťahovka v duchu pôvodných hier, ale aj s modernými prvkami. Veteráni môžu počítať s tým, že narazia na haldu odkazov na jednotku a dvojku.
Séria sa nikdy nebála ťažkých tém a inak tomu nebude ani tu, kde budete zase riadiť jednotku žoldnierov. Tentoraz vo fiktívnej krajine niekde v Afrike. Toto nové prostredie autorom umožní vyrozprávať hlboký príbeh a zároveň prináša pestré zasadenie, ktoré je farebnejšie a živšie. Táto krajina má turbulentnú históriu plnú nepokojov, no aktuálny prezident to môže zmeniť. Problém je, že ho niekto uniesol. Jeho dcéra sa vám ozve so žiadosťou o pomoc a vy sa tak vydávate ho zachrániť. Samozrejme, za peniaze. Hra sa odohráva okolo roku 2000, čomu zodpovedajú aj technológie, ktoré sa v nej používajú – staré telefóny, raný internet a podobne.
Nové prostredie bude bohaté na rôznorodé postavy a celkovo stretnete viac ako 70 postáv. Práve hlboko spracované postavy sú jedným z troch pilierov, na ktorých autori stavajú. Ďalšími sú taktická hrateľnosť a bohatá strategická vrstva. Zo všetkého nám na Gamescome niečo predviedli v rámci dema. Keďže je hra o žoldnieroch, nájdete ich tu dosť – až 40. Budú tu nové tváre, ale vrátia sa aj staré známe. Nebudú to však len nejaké náhodné postavy, ale autori na nich naozaj zapracovali. Každá postava má nejaké príbehové pozadie, motivácie a schopnosti. Medzi postavami vznikajú vzťahy a ovplyvňujete ich aj svojimi rozhodnutiami. Každá z postáv je kompletne nadabovaná, čo im dodáva ešte viac osobnosti. Postavy postupne hraním levelujete a získavate im nové schopnosti.
Novou tvárou je Livewire, ktorá sa predviedla aj v rámci dema a na nej autori prezentovali, ako budovali osobnosť postáv. Presne trafili jej prízvuk podľa pôvodu, pridali jej vzťahy s inými a aj charakter. Takže si pri najímaní napríklad môže vyžiadať väčšiu sumu. Toto sú predsa len žoldnieri a tých zaujímajú peniaze. To je jeden z hlavných zdrojov a najímate za ne postavy. V jednotke môžete mať naraz 6 postáv a môžete mať viac jednotiek na rôznych miestach mapy. Mapa je dynamická a postup nelineárny, takže môžete mať rozohrané viaceré časti, inde interagovať s postavami a podobne.
Druhým hlavným zdrojom je čas, pretože ten vás tlačí. Máte určitý čas na to, aby ste niekoho najali. Máte určitý čas na to, aby ste zachránili prezidenta. Aby ste sa v tom nelineárnom hraní nestratili, hra obsahuje časovú os. Hra je komplexom prepojených systémov, ktoré sa ovplyvňujú. A ak napríklad niekde stratíte postavu v boji, ďalšiu už ťažšie najmete. Musíte tak siahnuť do vrecka a priplatiť. Autori navyše prostredníctvom rôznorodých postáv zabezpečujú znovuhrateľnosť, lebo s rôznymi zostavami prichádza rôzna hrateľnosť.
Hra vám dáva v boji dosť veľa slobody a sami sa môžete rozhodnúť pre svoj postup. Ciest je viac, niekto zvolí stealth, iný sa hrou skúsi prestrieľať. Niekedy vám to však ovplyvní počasie. Príde silná búrka, zbrane sa zaseknú, tak musíte postupovať potichu. Všetko sa tu riadi AP systémom a každá akcia stojí nejaké akčné body. Opäť môžete mieriť na rôzne časti tela, ale hra nestavia na systéme šance na úspech útoku. Namiesto toho prináša simulované trajektórie, systém penetrácie a ďalšie simulácie, kedy sa váš zásah odvíja od toho, akú máte zbraň, muníciu, aká je vaša poloha a kam mierite. Nehrozí tak, že na niekoho priamo vidíte a hra vám vypočíta 70% pravdepodobnosť zásahu.
To všetko znelo a vyzeralo parádne, ale je tu jedna vec, ktorá parádna nie je. To je dátum vydania, ktorý ešte stále nie je stanovený. Napríklad na Steame svieti informácia, že hra vyjde čoskoro, ale svieti to tam už dlho, rok sa chýli ku koncu a THQ Nordic asi nebude chcieť vydať hru v jesennom pretlaku. Otázne tak je, či sa jej nedočkáme až niekedy začiatkom budúceho roka. Na druhú stranu, na trojku čakáme od roku 2004, takže tých pár mesiacov ešte vydržíme.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Vývoj: THQ Nordic / Haemimont Games Štýl: stratégia / ťahová
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|