MEN OF WAR II |
MEN OF WAR II |
Vojnovej tematiky bolo na tohtoročnom Gamescome požehnane, a tak som si aj ja zahral tituly, ako napríklad horor Ad Infinitum z obdobia 1. svetovej vojny, či do rovnakého obdobia zasadenú multiplayerovú akciu Isonzo. Vďaka priamo pred našimi očami odohrávajúcej sa renesancii stratégií sme sa však pozreli aj na viacero RTS. Spojenie vojny s RTS ide ruka v ruke už kopu rokov a rovnakou cestou sa kedysi vydal už dnes osemnásťročný titul Soldiers – Heroes of the World War II, ktorý započal existenciu milovanej série Men of War.
O prvý titul s oficiálnym názvom franšízy Men of War sa postarali až ukrajinskí vývojári Best Way, ktorí doručili hru na naše mašiny v pradávnom roku 2009. V našich stredoeurópskych krajoch sa stala hra okamžite kultovou medzi zástupmi hráčov. Vývojári sa teraz rozhodli, že aj napriek hrozivej situácii odohrávajúcej sa priamo v ich domovine, budú vo vývoji plnohodnotného pokračovania ďalej napredovať, a tak nám nadšene predstavili Men of War II.
Na Gamescoe som tento rok obehal kadejaké nielen epické, ale častokrát aj podivuhodné stánky. Multikultúra a internacionálnosť z celej výstavy len sršala, ale keď na mňa vo Fulqrum stánku prehovoril na recepcii mladík po česky, bol som skutočne príjemne zaskočený. Hovoriť celé dni po anglicky mi patrične unavilo ústne ústrojenstvo, a tak bolo pre mňa prepnutie do slovenčiny príjemnou zmenou. Priznám sa, že v menšej miestnosti som na Gamescome síce nesedel, no podobne som ani nezažil natoľko uvoľnenú atmosféru spojenú s prezentáciou novej hry.
S dvoma českými spoluobčanmi sme si teda sadli, pozrel som si ich krátku prezentáciu, odohrali predo mnou zopár desiatok minút, obdarovali ma darčekmi pre vás, drahí čitatelia a dobre sme sa pobavili o tom, čo chystajú. Hneď zo začiatku ma oboznámili aj s tým, že vzhľadom na súčasnú situáciu na Ukrajine majú priamo s vývojármi dohodu, že titul budú vyvíjať, ako bude pre nich možné, a tak sa ho na PC dočkáme niekedy v roku 2023.
Man of War II (ďalej MoW2) je teda historickým, vojnovým autentickým titulom, ktorý ukáže v singleplayerovej kampani ťažké boje na východnom aj západnom fronte. Vlastnú kampaň dostane každá z prítomných frakcií, teda zatiaľ Nemci, spojenci a Sovieti, no ďalšie, samozrejme, môžeme očakávať v budúcnosti formou DLC rozšírení. Každá kampaň sa bude rozpínať vo viacerých misiách, z ktorých každá zaberie v závislosti od vašich schopností niekedy iba 30 minút, no vyšplhať sa môže až na 2,5 hodiny. Kampaň doplní aj skirmish herný mód a okrem toho by sme sa mali dočkať aj rozsiahleho multiplayeru formou kooperácie pre až 5 hráčov a PvP súbojov 5v5.
Pokračovanie predstavuje niekoľko nových a vylepšených mechaník, ktoré sú hlavnými ťahákmi nielen pre nových hráčov, ale aj pre ostrieľaných veteránov. Patria sem teda novinky, ako Frontline, Direct Control, prepracované vozidlá, úplne nová AI, zničiteľné prostredia či pre komunitu esenciálna podpora módov. Okrem množstva noviniek je však MoW2 v jadre stále tou starou dobrou stratégiou, ktorá sa nielen inšpirovala tým najlepším z originálu a množstva jeho spin-offov, ale aj sa poučila z chýb, a tak vkladá do sequelu len to najlepšie.
Mechanika Frontline je akýmsi pomyselným, neustále prítomným ukazovateľom progresu hry. Táto červeno-modrá línia rozdeľuje na začiatku misie každú mapu približne na polovicu a s každým vaším alebo nepriateľovým pohybom sa postupne posúva. Spomínaný Direct Control je zas geniálnym nápadom, vďaka ktorému môžete ovládať ktorékoľvek vozidlo priamo z pozície vodiča. Máte chuť usadiť sa priamo do kresla pre kontrolu tankového kanónu a zahrať si tak World of Tanks vo vnútri stratégie? V MoW2 veru môžete kedykoľvek! Keď už sme však pri tých vozidlách, tie boli kompletne prepracované, a preto ich je v hre nielen viac ako 300, ale zároveň má každé z nich svoje unikátne časti. Každú z týchto častí, či sú to už pneumatiky, pásy, palivová nádrž, motor a podobne, viete poškodiť nepriateľovi a rovnako aj on vám. Tieto časti sa dajú buď opraviť, alebo môžete vozidlo odpustiť.
Z troch spomínaných frakcií v hre nájdete až 45 práporov a ponuka jednotiek všeobecne bude doteraz pre sériu najpestrejšia. Jednotky aj vozidlá po novom zanechajú po smrti za sebou aj akúsi korisť, ktorú je výhodné zbierať. AI samotných jednotiek bola kompletne prepracovaná, a tak budú dostupné aj zaujímavejšie stratégie a taktiky. Nepriatelia budú utekať a meniť svoje metódy a vy sa budete musieť prispôsobovať tiež. Vizuálne hra tiež dostala poriadny upgrade oproti prvému dielu, a tak sa budete kochať detailnejšími modelmi, prostrediami a rovnako aj audiom. Celý zážitok tak bude o čosi viac filmový a rozhodne stále veľmi autentický. Ak máte radi zadarmo dostupný vylepšený či inak upravený obsah, vývojári myslia aj na vás, a tak bude už pri vydaní zahrnutá úplná podpora módov a v hre nájdete aj level editor.
Hra, na ktorú som sa pozrel ja, začala na mape s jednou drobnou riečkou. Cieľom misie bolo zničenie viacerých mostov, ktoré boli nad riekou postavené. Na druhej strane brehu sa skrývalo viacero nemeckých tankov a jednotiek, ktorým sme sa vydali s našim nemalým práporom naproti. Postavili sa zákopy, poschovávali jednotky a naše spojenecké tanky začali ostreľovať tie nemecké. Reakciou bol pokus nemeckých pešiakov o útok, ktorý však efektívne jednotky v zákopoch odrazili. Pozrel som sa aj na strieľanie z tanku pomocou Direct Control módu a aj napriek tomu, že nám eliminovali pásy, podarilo sa nám zničiť viacero nemeckých tankov a aj postupne odpáliť mosty. Niektoré jednotky aj vozidlá sa dokonca naivne pokúsili o útek, avšak nemali šancu. O pár minút bola výhra už v kapse a náš Frontline bez väčšej námahy prekročil pôvodne nepriateľské územie.
Vo Fulqrum stánku som sa s dvoma českými PR dobre zabavil, ukázali mi viacero misií z MoW2, porozprávali o novinkách a pochválili sa, že sami sú na hre závislí. Titul je rozhodne autentickou reprezentáciou vojny a vďaka množstvu noviniek bude zaujímavý nielen pre fanúšikov série. Graficky sa nemá hra za čo hanbiť, podobne je na tom aj audio a všetky nové mechaniky sú veľmi zábavné.
Podpora módov je určite pre hernú komunitu dôležitá a vývojári to vedia. V kombinácii s multiplayerom a kooperačnými misiami by si teda hra mohla zaručiť aj dosť dlhú životnosť. Fulqrum zároveň dobre vie, aká je situácia na Ukrajine a je skutočne veľmi príjemné počuť, že vydavateľom záleží na tom, ako sa majú odhodlaní vývojári a dávajú im preto vzhľadom na situáciu nielen dostatok prostriedkov, ale aj času. Vojnová RTS Men of War II sa teda, dúfajme, dostaví v dokončenej podobe niekedy v priebehu budúceho roka a v súčasnej situácii môžeme autorom iba vyjadriť podporu a držať palce.
PC
Vývoj: 1C Entertainment / Best Way Štýl: Stratégia / Realtime
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|