Gamescom 2022: Capes prináša superhrdinov v štýle XCOM |
Austrálski vývojári chcú ponúknuť nový pohľad na hru so superhrdinami.
V čase, keď sme obklopení rôznymi médiami s témou superhrdinov, sa zdá, že už nemôže vyjsť niečo originálne, čo by sme predtým nevideli. Austrálske štúdio Spitfire Interactive sa však napriek tomu rozhodlo priniesť vlastných superhrdinov do herného žánru, aký by ste možno nečakali. Tím vývojárov, z ktorých niektorí predtým pracovali na Hand of Fate, prináša ťahovú taktickú RPG hru Capes. Ako nám prezradili počas Gamescomu, inšpiráciu zobrali zo súčasnej popkultúry, ktorá je plná superhrdinov a každý mesiac prichádzajú nové filmy a seriály ako The Boys či Marvel filmy. Od známych licencií sa chcú odlíšiť originálnym príbehom a zábavnými hernými mechanikami.
Z príbehu hry sa dozvieme, že v tomto svete kedysi existovala pôvodná skupina superhrdinov známych ako The Capes, ktorá však padla za obeť zloduchom. Mesto ovládla megakorporácia pod vedením super zloduchov, ktorí začali poľovať na ľudí s akýmkoľvek náznakom nadprirodzených schopností. Po 20 rokoch sa jeden z pôvodných hrdinov musí znovu objaviť na scéne, aby sa pokúsil napraviť napáchané škody. V hre bude vašou úlohou vytvoriť skupinu mladých superhrdinov, ktorí budú bojovať proti zlu. Postupne sa dozvieme motívy super zloduchov a zistíme, ako ich poraziť.
V hre ovládate skupinu najviac 4 hrdinov, no úvodné levely vám predstavia hrateľnosť s dvoma postavami. Príbeh je rozprávaný v podobe komiksovo štylizovaných 2D animácií, z ktorých sa dozvieme, že dvojica hrdinov menom Facet a Rebound musí získať na svoju stranu ďalšiu osobu, ktorá vykazuje superschopnosti. Musia to stihnúť ešte predtým, ako hrdinu zajmú nepriatelia. V úvodnej misii vám v ceste stoja iba bežní agenti, ktorí nemajú superschopnosti, no dokážu strieľať zo zbraní.
Podobne ako v XCOM hrách majú aj v Capes postavy možnosť pohybu a akcie. Okrem bežných útokov sme si v hre vyskúšali mechaniku, pomocou ktorej dokážete nepriateľa odzbrojiť. Neskôr, keď sa postavíte proti zloduchom so superschopnosťami, je možné túto mechaniku tiež použiť na nepriateľov predtým, ako využijú svoju schopnosť. Pri bežných nepriateľoch so zbraňami je neskôr v hre možné ich odzbrojiť a následne im zbraň zobrať.
Facet je tank a obranca, ktorý využíva krištále, aby sa chránil pred útokmi. Vytvorí si krištáľové brnenie, ktoré zvyšuje jeho odolnosť, no obmedzuje jeho pohyb. Facet má špecifický útok, ktorý dokáže zasiahnuť dvoch nepriateľov v rade za sebou a odhodiť ich. V niektorých misiách je viac vertikality, takže odhodenie nepriateľa z okraja alebo presunutie predmetov, od ktorých sa môže odraziť, dokáže hráčovi poskytnúť taktickú výhodu. Facet má tiež schopnosť vytvoriť krištáľovú stenu, ktorá bude pre nepriateľov predstavovať prekážku. Keď ju však umiestnite za nepriateľa, dokážete ho do nej odhodiť a spôsobiť dodatočné poškodenie.
Rebound predstavuje rogue triedu, je fyzicky slabšia ako jej kolega, no dokáže napáchať veľké v škody v správnych situáciách a využíva pri tom hlavne svoje schopnosti teleportácie a bodanie dýkami do chrbta. Každá postava má aj vlastnú ultimátnu schopnosť, ktorá sa nabíja rôznymi spôsobmi. Rebound je silnejšia po každom zásahu do chrbta nepriateľa a Facet je zase silnejší s každým absorbovaným úderom.
Po odstránení prvých nepriateľov sa vám podarí oslobodiť tretiu postavu menom Mindfire. Ten má schopnosť telekinézy, ktorú využíva najmä na útoky na diaľku. Rovnako si dobíja ultimátnu schopnosť každým úspešným zásahom nepriateľa, ktorý ho urobí zraniteľným. Môžete si nájsť slabšieho nepriateľa, ktorého tak zničíte jedným úderom. Alebo si nájdete silnejšieho nepriateľa, ktorého oslabíte a každý úder, ktorý spôsobia vaši ďalší hrdinovia, dobije Mindfireovu ultimátnu schopnosť.
V hre je dôležitá tímová akcia s rôznymi kombináciami útokov viacerých postáv. Rebound má bežne útok, s ktorým sa teleportuje a bodne nepriateľa dýkami. No keďže je na misii s Facetom, jej útok je o niečo efektívnejší. Keď sa Mindfire zosynchronizuje s Rebound, dokáže jej nepriateľov zmiasť a otočiť tak, aby ich zasiahla zozadu. Splnenie misií dodáva postavám nové body schopností. Postavám sa po dosiahnutí vyšších úrovní posilnia atribúty, odomknú nové schopnosti a s nimi aj nové kombinácie v závislosti od zloženia vášho tímu.
Štvoricu doteraz predstavených postáv dopĺňa Weathervane, ktorý ovláda blesky. Autori plánujú v budúcnosti ukázať aj ďalšie postavy, no ich celkový počet zatiaľ nešpecifikovali. Aj keď je Capes už vo finálnej fáze vývoja a je hrateľná od začiatku do konca, jej tvorcovia si chcú dať záležať na balansovaní hry. Ako nám prezradili, chcú ponúknuť náročnejšie misie, ktoré poskytnú podobnú výzvu ako XCOM, no zároveň má byť hra vhodná aj pre hráčov, ktorých skôr zaujíma príbeh a skúmanie vzťahov medzi postavami. Hlavná kampaň má však trvať viac ako 20 hodín, no s vedľajšími misiami a levelovaním všetkých postáv sa môže herná doba ešte natiahnuť. Vydanie hry je naplánované na začiatok roka 2023.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 321
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Defiant Development / Spitfire Interactive Štýl: Stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|