Zatiaľ čo Microsoft pre PC pripravuje DX10, XNA na Xboxe je už v plnom prúde a práve na GDC ohlásili niekoľko utilít pre vývojárov. Prinášajú XNA Studio toolsy, ktoré pomôžu vývojárom ľahšie a rýchlejšie vyvíjať a optimalizovať svoje výtvory, XNA Framework pre .Net umožní jednoduchý cross platformový vývoj. Nakoniec najzaujímavejšia časť je Xbox Live Server Platform, ktorá umožní vývojárom zasahovať do Xbox Live a pridávať tam nové funkcie a možnosti (Gotham TV, save replayov k užívateľskému kontu, načítavanie rôznych dát z internetu cez XML atď).
Pre Windows Vista ohlásilo MS niekoľko zaujímavostí a to podporu HD DVD a Blu-Ray medií v systéme s tým, že HD DVD bude mať aj integrované prehrávanie a ovládače, zatiaľ čo video prehrávače pre Blu-Ray budú od tretích strán. Čo sa týka DX10 vo Viste sa môžeme tešiť na dosť noviniek, ako 6-8 krát vyššiu rýchlosť oproti DX9, pribudne množstvo funkcií pre programátorov a zmení sa aj celá koncepcia ovládačov pre grafické karty. To bude znamenať aj to, že DX10 nebude kompatibilné s WinXP. Nové ovládače totiž budú musieť v 3D móde obsluhovať samostatne každé okno s 3D grafikou, čím musia rozdeliť procesy, aby nespadli aj ostatné okná, ak v jednom spadne aplikácia. Najväčšou zmenou bude virtualizovanie pamäte pre GPU, ktorá bude mať teraz vlastné miesto v systémovej RAM na veci, ktoré sa do pamäte grafickej karty nevopchali. Teda takto sa odstráni pamäťové obmedzenie na grafických kartách a napríklad hry v DX10 budú obmedzované len celkovou kapacitou pamäte, čo zvýši možnosť textúr asi 2 až 4 krát. Na druhej strane aj grafické karty budú musieť byť DX10 kompatibilné, aby využili všetky funkcie, ale to vývojárom zase poskytne záruky, že budú môcť jednotne programovať na všetky DX10 karty a nebudú musieť optimalizovať kódy samostatne pre Nvidiu alebo ATI (aj keď budú môcť).
Nakoniec jedna neoficiálna, ale stále zrejmejšia informácia a to, že Microsoft pracuje na Xbox handhelde, ktorý by mal konkurovať ako PSP, DS tak aj iPodu. Bude totiž podporovať ako hry, tak aj hudbu a video. Celé to vedie J. Allard a designerom Gregom Gibsonom. Vyjdenie sa neočakáva skôr ako budúci rok. Microsoft sa momentálne snaží znížiť spotrebu batérie a vyvíja sa aj hudobný distribučný systém s kódovým označením Alexandria.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 411
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 23
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >