Vynechám vznešené frázy, preskočím klasické reči o vysokých očakávaniach a redefinícii pojmu next-gen. Koniec koncov, všetko toto sa určite objaví v recenzii a preto poďme preto hneď na to najdôležitejšie. Oblivion je tu a toto je zhrnutie prvých dojmoch po niekoľkých hodinách hrania.
Grafika v reále potvrdzuje vizuálne orgie, ktoré sme so slinami v kútikoch obdivovali na tonách press release obrázkov. Je jedným slovom úchvatná. Moja zostava (Athlon 64 3000+, 1 GB RAM, pretaktovaný Radeon X800GTO) dodáva hre správnu šťavu pri rozlíšení 1024x768 a takmer maximálnych nastaveniach detailov. Dokonca by ju bolo možné hrať aj na 1280x1024, ale pre potreby nahrávania videí som bol nútený rozlíšenie znížiť. Zapnutie HDR je kvôli absencii SM 3.0 na kartách X800 neprístupné, ale aj bez neho sa všetko krásne leskne (v rámci normy) a odráža svetelné lúče. Postavy sú detailné, textúry megalomanské, modely skoro dokonalé. Nezaostáva ani animácia postáv a tiež fyzikálny model. Už v prvých minútach hry si vyskúšate niekoľko dômyselných pascí či zhadzovanie ťažkých drevených klád na goblinov.
Problémy s loadingom z Xboxu sa v PC verzii nekonajú. Krajina sa dohráva priebežne, zaregistrujete iba malý nápis v dolnej časti obrazovky. Samostatne sa loadujú obrazovky pri prechode do/z exteriérov, ale jedná sa len o sekundové záležitosti. Malé nedostatky som zaznamenal pri LoD (Level of Detail), keď sa textúry a detaily nemenia dostatočne plynulo, ale po skokoch a tak v diaľke jasne vidno zmenu kvalitných textúru na rozmazané. Taktiež zapnutie „Self Shadows“ malo neblahý vplyv na kvalitu grafiky, ako keby tieto tiene špeciálne neboli korektne premietané na objekty. Možno je to ale iba problém mojej grafickej karty, resp. ovládačov.
Štýl hrania ostal veľmi podobný tomu, ako ho poznáme z Morrowindu. Prvé kroky v tajných chodbách a kanáloch slúžia zároveň ako tutoriál, aj ako generátor postavy. Vonkajší vzhľad si pomocou desiatok priamo nastaviteľných atribútov môžete vytvoriť samy a lá The Sims. Zvolenie povolania a súhvezdia (skalní Elderscrolláci vedia, o čom je reč) prebieha až počas hrania, kedy dobrovolno-nedobrovoľne najskôr sledujete a potom ochraňujete cisára pred tajomnou sektou dobre trénovaných zabijakov. Cesta podzemím okrem bojovania telo na telo priúča hráča aj iným dôležitým činnostiam – streľbe z luku (vystrelené nezlomené šípy sa dajú povytŕhať z tiel mŕtvych nepriateľov), čarovaniu (základným stavebným kameňom kúzel je opäť energia Magicka), prikrádaniu sa (v stealth režime sa kurzor zmení na oko, ktoré signalizuje, či je hlavného hrdinu vidieť alebo nie), otváranie zámkov (podobné spôsobu, ktorý hojne používa Sam Fischer v Splinter Cell), alchýmii (priznám sa, k tomu som sa zatiaľ nedostal) a ostatným potrebným veciam. Povyšovanie v jednotlivých zručnostiach nebude pre hráčov odkojených na minulých dieloch tejto slávnej RPG žiadnou novinkou. Čím viac hrdina danú činnosť vykonáva, tým lepšie ju ovláda. Jednoduché a logické.
Systém teleportovania funguje presne, ako autori sľubovali. Skončili časy dlhého nudného pešieho presúvania. Stačí len otvoriť mapu, kliknúť na vybraté miesto a behom pár okamihov sa ocitnete v destinácii svojich snov :-). Prekvapivo je už na začiatku hry týchto „poznaných“ lokácií, na ktoré sa dá teleportovať, zakreslených na mape viac než dosť. Ak by ste predsa len chceli cestovať po svojich ani to v Oblivione nie je problém. V bohatom virtuálnom svete stále narazíte na niečo zaujímavé a keď už nič iné, môžete sa kochať okolitou prírodou. Navyše pri behu neubúda stamina a kto si chce šetriť kĺby, môže si ľahko zaobstarať koňa.
Aké to teda je? Podľa prvých dojmov skvelé a hype bublina okolo Oblivionu (dúfajme) vôbec nebola nafúknutá umelo. Skvelá grafika, vylepšené a zjednodušené ovládanie, zachované dôležité princípy, obrovský žijúci svet. Čo viac by ste chceli? Snáď len týždňovú dovolenku alebo nejaké tie chrípkové prázdniny :-). Ako bonus si môžete pozrieť tri videá z hrania. Jedno je venované úplným začiatkom v katakombách, ďalšie zobrazuje úplne prvé kroky v exteriéroch a posledné dokumentuje príchod do dediny. Gameplay videá z hry nájdete tu - začiatok, dedina, príroda.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 111 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox 360 Vývoj: Take-Two / Bethesda Softworks Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|