Ako teraz funguje GSC Gameworld štúdio, autori Stalkera 2? Kde majú vývojárov?

GSC bližšie opísalo, ako po útoku zo strany Ruska fungujú.

pridal saver 20.1.2023 o 12:56 pod hry
Ako teraz funguje GSC Gameworld štúdio, autori Stalkera 2? Kde majú vývojárov?

HRY > NOVINKY >

GSC Gameworld ponúklo zaujímavé interview pre Wired, v ktorom priblížili problémy, ktoré im do vývoja Stalkera 2 priniesla vojna. Sídlili totiž v Kyjeve, a keď minulý február Rusko zaútočilo na Ukrajinu, všetko sa zmenilo. 

Producentka Maria Grygorovyčová hovorí, ako to vyzeralo, keď to celé začalo:

„Pohotovostné autobusy boli pripravené v kancelárii GSC počas celej zimy s vodičmi pripravenými na akciu. Plán evakuácie so všetkými časmi a bodmi stretnutí bol tiež pripravený: Zamestnanci si boli vedomí svojich organizačných povinností, ak by bola potrebná akcia."

Pri začiatkoch GSC ponúklo presťahovanie niektorých zamestnancov do Užhorodu, 200 zamestnancov súhlasilo, zatiaľ čo ďalší sa presunuli do Budapešti. Tí čo išli do Užhorodu, zabalili si aj techniku z kancelárií. Bola to veľmi úzkostná situácia. To bolo ešte pred februárom.

"Zdalo sa, že by sa mohli vrátiť späť do Kyjeva, ak nedôjde k eskalácii. Tento scenár nebol predurčený na to, aby sa naplnil. Čoskoro sa začala plnohodnotná vojna."

 „Niektorí ľudia žijúci v regióne Kyjeva boli presvedčení, že Buča alebo Irpin budú v akomkoľvek scenári relatívne bezpečné,“ vysvetľuje Grygorovyčová a vymenúva dve okrajové predmestia mesta. "Je zázrak, že sme ich nakoniec presvedčili, aby odišli, vzhľadom na všetku tú hrôzu, ktorá sa potom stala."

Po prvých týždňoch bojov a snahe Rusov ovládnuť Kyjev boli však nepriatelia z tejto oblasti krajiny zatlačení a situácia sa začala stabilizovať. Nakoniec to skončilo tak, že 130 zamestnancov GSC zostalo na Ukrajine, kde niektorí sú v armáde a bránia krajinu, a 200 sa nakoniec po putovaní Európou usídlilo v Prahe. Tam založili nové hlavné sídlo firmy.

Maria hovorí, že v začiatkoch to bola nočná mora:

"Vnútorné premiestnenie bol čistý chaos a neporiadok," hovorí. "Prenajať si auto bola takmer nemožná úloha a železničné a autobusové stanice boli zaplavené ľuďmi." Manažéri spali dve – možno tri hodiny, keď vo dne v noci pracovali, aby našli domov pre GSC.

Grygorovyčová spomína najmä na to, aké ťažké bolo prepravovať domáce zvieratá a malé deti – vrátane vlastného syna.

"Neustále sa ma pýta, kedy pôjdeme domov. Je ešte relatívne malý a nerozumie všetkému, a som za to vďačná." 

„Potrebovali sme byť extrémne koncentrovaní každú sekundu. Emočný pretlak prišiel oveľa neskôr, keď bola väčšina evakuačného procesu ukončená. Ale nebezpečenstvo bolo skutočné - a taký bol aj strach. Atmosféra bola prinajmenšom napätá."

Dodáva, že plány na druhé vývojové stredisko mali už dávnejšie. Prahu si nakoniec vybrali vďaka ústretovému prístupu miestneho herného priemyslu v meste a aj jeho nájomcov.  Niektorí zamestnanci GSC, ktorí sa presťahovali do Budapešti pred vojnou, mohli podniknúť cestu do Českej republiky a vytvorili prieskumný tím, zaistili prehliadku kancelárií, zabezpečenie bývania. 

„Stalo sa veľa šialených vecí – možno by ste o tom mohli napísať knihu. Keď sme jedného z našich zahraničných partnerov požiadali o možnú pomoc pri prekračovaní hraníc – najmä v oblasti dopravy a logistiky – dostali sme od súkromných bezpečnostných spoločností ponuku vysoko vycvičeného ozbrojeného personálu. Naša požiadavka bola pravdepodobne formulovaná zle, ale táto úroveň angažovanosti nás v skutočnosti veľmi dojala a tiež vyvolala nervózny smiech.“

Zamestnanci GSC, ktorí zostali na Ukrajine, pracujú na diaľku zo svojich domovov. Vývoj hier vo vojnovej zóne môže byť takmer bežný, ale zároveň aj drsný. Zoom hovory sú neustále prerušované náletovými sirénami a ak je niekto nedostupný príliš dlho, všetci sa boja o to najhoršie. V poslednom čase Rusko zintenzívnilo bombardovania kyjevskej rozvodnej siete, takže kóderi GSC sa pokúšajú vtesnať čo najviac práce do niekoľkých hodín, keď je internet relatívne stabilný a keď funguje elektrina.

„Máme sny o tom, že sa vrátime do našej kancelárie v Kyjeve a budeme pracovať ako predtým. Každý sa chce vrátiť domov. Niektorí ľudia sa však v skutočnosti nemajú kam vrátiť. Každý Ukrajinec počas tejto vojny kvôli Rusku niečo stratil.“

Samozrejme, všetko toto ich zdržuje od dokončenia hry. Napríklad aj to, že vo svojom kyjevskom sídle majú hi-endové motion capturing štúdio, ale to opustili, keď sa sťahovali a museli si to v Prahe vynahradiť. Hovoria však, že od októbra už znovu fungujú naplno a Stalker 2 plánujú dokončiť v priebehu tohto roka. 

Určite hra dostane pod vplyvom udalostí aj zmeny, kde jednou z nich je názov hry, ktorý sa zmenil na ukrajinský a teda - Heart of Chornobyl.

„Bola to hra o Černobyle, ktorá sa v skutočnosti nachádza v oblasti Kyjeva, ktorú vytvoril ukrajinský tím pred vojnou a po začatí invázie sa stala niečím neporovnateľne väčším. Je to teraz národný produkt, ktorého cieľom je ukázať, že Ukrajina je nielen mimoriadne efektívna a statočná na bojisku, ale aj rovnako hodnotná v zmysle kultúrneho odkazu. Niečo, čo treba ukázať svetu."





Páči sa mi! (+5)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29304)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk