Microsoft ukázal svoje tržby, dosiahol takmer miliardu dolárov tržieb z herného predplatného |
Hardvér síce Microsoftu posledný štvrťrok klesal, ale predplatné to ťahalo.
Tesne pred oficiálnym odsúhlasením (alebo neodsúhlasením) odkúpenia Activisionu v UK tu máme finančné výsledky Microsoftu. Firma mala za posledný štvrťrok tržby 52.9 miliardy dolárov, čistý zisk 18.3 miliardy dolárov. Sú to 7 a 9 percentné nárasty oproti minulému roku.
Najlepšie ide Microsoftu cloud, ktorý išiel hore o 22% a robí viac ako polovicu z tržieb Microsoftu a to 28.5 miliardy dolárov. Rovnako dobre ide aj Teams, ktorý má 300 miliónov mesačných používateľov s nárastom z 280 miliónov.
Čo sa týka hier, Microsoft mal druhý najlepší tretí štvrťrok doteraz, po minulom roku. Tento štvrťrok mali 3.6 miliardy dolárov tržieb s poklesom o 4 percentá. Z toho Xbox obsah a služby stúpli o 3%, hardvér klesol o 30%, kde Microsoft hovorí o nedostatku kusov. Minulý rok profitovali s vyšších dodávok. Vyzerá, že z nejakého dôvodu kusy chýbali hlavne v USA, aj keď v marci sa už napravili a zvýšili predaj oproti minulému roku.
Microsoft však veľmi tešia herné predplatené služby, z ktorých mali tento štvrťrok takmer miliardu dolárov tržieb. Tie sa delia medzi Game Pass a Xbox Live Gold, kde zrejme už väčšia časť patrí Game Passu. Satya Nadella dodal, že uplynulý štvrťrok bol rekordný v počte mesačných aktívnych používateľov a aj aktívnych zariadení v Xbox divízii. Firma odhaduje, že ďalší štvrťrok herná oblasť porastie o 5-10% a čisto obsah a služby o 10-15%.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy 29
- Elon Musk podvádzal v Path of Exile 2 hre, a keď ho Asmongold odhalil, reagoval ak 95
- Prvý pohľad na Nintendo Switch 2 153
- Aké sú vylepšenia výkonu RTX50 grafík oproti RTX40 generácii bez frame generation? 179
- Dizajn PS6 čipu je vraj už hotový 183
- TikTok bol v USA vypnutý 201
- RTX 5080 karty sa už objavujú v zoznamoch eshopov 107
- Článok: Najlepšie hry roka 2024 40
- AMD RX 9070 a RX 9070 XT karty sa objavili v ďalšom obchode aj s cenami 42
- Ako Crysis zadefinoval nároky na grafiku? 92 zobraziť viac článkov >