PARK BEYOND |
PARK BEYOND |
Keď si hráči v novembri roku 2016 mali vybrať medzi dvoma titulmi, RollerCoaster Tycoon World a Planet Coaster, tí, ktorí stavili na zvučné meno legendárnej série Tycoon hier, sa značne popálili. Na vlne nostalgie sa dá jazdiť iba v prípade, že vaša hra má aj kvalitný základ. V žánri simulácie manažmentu parkov tak Frontier Developments bez pochýb prebral žezlo. Teraz však má na trón zálusk nová hra od štúdia Limbic Entertainment. Skúsenosti autori nabrali pri vývoji Tropico 6 a po diktátorskom raji prinášajú hráčom možnosť postaviť si vlastný zábavný park v titule Park Beyond. V názve sa skrýva hlavný motív, ktorým sa chce Park Beyond odlíšiť. Ponúka totiž možnosť postaviť park za hranicami fyzikálnych zákonov.
Hráči si hru budú môcť vyskúšať už 9. mája v uzatvorenom beta testovaní, no my sme dostali možnosť zahrať si preview verziu pre novinárov. Tá obsahovala prvé tri misie v kampani, sandbox režim a Exploration park mapu, ktorá vás naučí základy hry. Ak sa však vrhnete rovno do kampane, načrtne sa vám príbeh, na ktorý táto hra nezabudla a netlačí ho na druhú koľaj. Je dôležité, aby ste sa zoznámili s členmi spoločnosti, pre ktorú začínate pracovať ako mladý nádejný architekt. Váš talent objaví Blaize Megatronic, ktorá rada vymýšľa tie najšialenejšie horské dráhy a podporí vás v tom, aby ste tiež popustili uzdu svojej fantázii.
Hra nás už v prvej misii postavila pred výzvu dizajnovania vlastnej horskej dráhy. Ako prvé sme sa preto naučili, ako stavať dráhu pomedzi výškové budovy. Už z rozhrania je jasné, že hra nechce zahltiť hráča príliš náročnými prvkami a stavanie dráhy je preto veľmi intuitívne. Naučíte sa upravovať výšku, sklon a zahnutie dráhy a všetko si môžete otestovať aj vďaka kamere priamo vo vozíku. Vaším cieľom môže byť vytvorenie zaujímavých zákrut či dosiahnutie určitej rýchlosti vďaka stúpaniu a klesaniu vašej dráhy. Je dôležité, aby vám vozík nevypadol z dráhy, čo sa môže stať pri určitej rýchlosti a zakrivení, no inak sa na bezpečnosť cestujúcich moc nehľadí.
V Park Beyond totiž môžete využívať prvky, aké by v reálnom svete nikdy nefungovali. Vaše horské dráhy totiž môžu obsahovať rampy na skákanie, vozidlá sa behom jazdy menia na rakety alebo na hybridné gule, ktoré umožňujú aj pohyb pod vodou. Park Beyond kladie dôraz na zábavu a jazdy v hre sú vyššie, rýchlejšie, šialenejšie a jednoducho lepšie ako v realite. Celkovo je hra ladená vo veselom až detskom tóne počnúc od dizajnu postáv po kolotoče. Kým riaditeľ a šoumen Phil Bailey je za každú srandu, z vášho bezbrehého fantazírovania vás vytrhne finančná riaditeľka Izzy Dillard, ktorú zaujímajú najmä čísla a nechce, aby váš park bol v strate. Preto netreba zanedbať ani manažmentovú stránku hry.
V ďalšej misii sme si vyskúšali chod celého parku, nielen stavanie horskej dráhy. Základom každého parku sú totiž aj hotové kolotoče a jazdy, ktorých ponuka sa vám postupne rozširuje prostredníctvom výskumu. V hre je dôležité sledovať spokojnosť návštevníkov, ktorá sa odvíja od zábavy a čistoty parku. Zvyšovanie spokojnosti odomyká možnosti výskumu, a tak svoj park budete môcť rozširovať o nové prvky iba v prípade, že udržujete zákazníkov v dobrej nálade. Misie, v ktorých sme otvárali nové parky, začínali pitchingom, teda diskusiou o tom, na koho budeme park cieliť a aké prvky budeme mať už v úvode odomknuté. Hráč si všetko nastaví počas scény prostredníctvom dialógových možností.
Po zvolení cieľovej skupiny a pár špeciálnych nástrojov už sme sa mohli pustiť do samotnej stavby parku. Nie je umenie rozhádzať kolotoče po celej ploche, ale vydláždiť k nim také cesty, aby zákazníci prúdili požadovanými smermi. Stavanie ciest nie je náročné a môžete pri tom striedať režim stavby rovných a zahnutých ciest. Cesty nie sú plocho ukotvené k terénu, ale viete ich ľubovoľne dvíhať či zakopávať do hĺbky, vďaka čomu môžete cesty ľahko prepájať bez nutnosti úpravy výšky terénu. Vzniknú vám tak vyvýšené plošiny ideálne na pozorovanie scenérie aj obchvaty najväčších kolotočov. Keďže cesty neviete zlúčiť do jednej, občas je lepšie ju vymazať a upraviť šírku cesty tak, aby ste pokryli väčšiu plochu. Stavanie ciest je preto omnoho jednoduchšie ako napríklad v Planet Zoo, kde občas spojiť dva body bolo nemožné.
Aj pri jednoduchom rozhraní a jednoduchom stavaní sa však budú môcť realizovať aj náročnejší hráči. Hra totiž ponúka množstvo objektov, pomocou ktorých si viete postaviť dekorácie od nuly. Jeden stánok s pizzou tak dokážete stavať aj hodinu, ak sa vám chce. Hra vám ponúkne základ v podobe predajne s obsluhou a všetko okolo nej si postavíte už podľa seba. Budete však môcť odomykať rôzne tematické balíčky a váš park sa môže niesť v cukríkovom, rozprávkovom, westernovom či sci-fi tóne. Aspoň taká bola ochutnávka z preview verzie a zaručene sa možnosti rozšíria s vyššou úrovňou parku aj rôznymi DLC balíčkami.
Keď už sme postavili atrakcie, pospájali ich cestami, pridali lavičky, koše a stánky s občerstvením, bolo potrebné sledovať, či zákazníkom niečo nechýba. Hra ponúka viacero možností obťažnosti, čím sa zvyšuje náročnosť zákazníkov, no väčšinou ich trápi to, že nemajú jedlo, pitie a lavičky na každom kroku. AI zákazníkov bola nastavená tak, že potrebovali mať všetky stánky na ceste k atrakciám. AI absolútne nevedela pracovať s konceptom „food courtu”, kedy na jedno miesto dáte viac stánkov, aby sa tam ľudia najedli, napili a išli na toaletu. Vôbec do tejto časti návštevníci nechodili a radšej stáli v radoch a blokovali chodník, na ktorom sa miešali ľudia od kolotočov.
Okrem prianí zákazníkov má pre vás hra v kampani pripravené aj rôzne vedľajšie úlohy od ostatných členov spoločnosti a výzvy, ktoré sa objavujú na mape v podobe tabúľ. Kým úlohy vám stanovia určité ciele, výzvy pracujú skôr s mapou a určia vám, kde by ste mali postaviť určitú atrakciu s istými vlastnosťami či stánok. Okrem cieľovky si treba pri atrakciách všímať aj ukazovateľ ohromenia. Niektoré jazdy dokážu u návštevníkov vyvolávať viac úžasu, ktorý tvorí ďalší zaujímavý aspekt hrateľnosti. Naplnením ukazovateľa úžasu je možné vykonať impossify, teda ešte vylepšiť prvky vo vašom parku. Atrakcie tak viete upgradovať na ešte šialenejšie stavby, stánky dostanú vlastné aktívne pútače a personál bude ešte efektívnejší. Všetko s cieľom generovať ešte viac nadšenia pre vašich návštevníkov.
Park Beyond nám predviedol len zlomok zo svojich možností, príbehu a zábavy, ktorú vie ponúknuť. Naservíroval nám síce aj menšiu porciu bugov, no autori majú ešte dosť času na to, aby hru vyladili, v čom im pomôže aj blížiace sa beta testovanie. Z toho čo sme zatiaľ videli, sa však Park Beyond javí ako mimoriadne zábavná manažmentová hra, ktorá sa otvára širšiemu publiku hráčov ako o niečo náročnejšia Planet Coaster. Aj keď hra neoplýva takou mierou detailov ako hry od Frontier Developments, jej cieľom je vyčariť vám skôr úsmev na perách ako vrásky na čele z manažovania zábavného parku.
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Bandai Namco / Limbic Entertainment Štýl: Managementová
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|