PARK BEYOND

PARK BEYOND

Extrémna horská dráha

Stavanie zábavných parkov môže byť zábava. Veď to je už v názve. Nie je to len o zábave tých, ktorí sa na nich vozia. Ale predstavte si tých dizajnérov – ako chcú svoj park spraviť lepší, väčší, zábavnejší a možno aj extrémnejší. To znie ako niečo, čo by som chcel robiť, aj keď teda o stavbe zábavných parkov neviem nič. Ak sa teda nerátajú už takmer tri desaťročia stavania virtuálnych zábavných parkov na PC. Keďže mi však nikto takúto prácu neponúka, zostáva mi zostať len pri tej virtuálnej stavbe. Avšak nemusím sa vracať k známym klasikám, môžem sa pustiť aj do niečoho nového. Na Gamescome som mal možnosť sa za zatvorenými dverami Bandai Namco pustiť do hrania pripravovanej manažmentovky Park Beyond.

V hre sa z vás stane vizionár, ktorý dostal úlohu postaviť ten najlepší zábavný park, aký kedy vôbec stál. Nebudete na to však sami. K dispozícii budete mať tím poradcov, avšak nebudú to len nejakí pritakávači. Autori do hry vytvorili niekoľko unikátnych osobností, ktoré budú reprezentovať rôzne prístupy a bude teda len na vás, kam sa prikloníte. Musíte zarábať peniaze, o tie ide koniec koncov vždy. Ale zase sa chcete aj zabaviť. Hra má pripravené interakcie medzi postavami či prestrihové scény. Jednotlivé postavy spolu nemusia vychádzať, no váš hlas je vždy rozhodujúci.

V príbehu budete robiť rozhodnutia, ktoré ovplyvňujú ďalšie smerovanie vášho parku. Niekto vám môže tieto rozhodnutia kvitovať, iný bude zase proti nim. Vždy je to ale na vás, keďže je to vaša cesta za vytvorením najlepšieho zábavného parku. Autori tu hovoria naozaj o príbehovom režime, keďže toto nie je len nejaká kariéra. Ako taký bude mať začiatok a aj koniec, kam by ste sa mali dopracovať po niečo cez 30 hodinách hrania. Toto však určite nebude jediný režim, aj keď my sme si mohli vyskúšať len tento režim.


Hrou sa nesie jasná téma ohromnosti. Všetko musí byť ohromné, extrémne, nemožné. Vašou úlohou je spraviť z nemožného možné. Hra na to používa termín „impossify“. Budete budovať nemožné atrakcie, nemožné obchody, nemožné jednoducho všetko. Zdá sa, že jediným limitom tu budú obmedzenia vašej predstavivosti. A čo si pod tým nemožným máte predstaviť? Ruské kolo. Ale nie jedno obyčajné. Ruské kolo pozostávajúce z desiatich ruských kôl. To už je niečo dostatočne nemožné na to, aby ste to v hre časom hravo zvládli. Alebo jednoducho na horskú dráhu pridajte delo, ktoré bude vozíky strieľať niekam do diaľky.

Ako sa robia tieto nemožné veci? Jednoducho sú vo vašej ponuke, kde postupne každú jednu vec dokážete robiť komplikovanejšou a komplexnejšou. Stačí len upraviť niečo, čo ste už predtým do svojho parku umiestnili. Malo by to byť tak jednoduché, že stačí potiahnuť. Pritom sa nemusíte obmedzovať len tým, čo hra sama ponúka. Dá vám totiž prístup ku každému jednému prvku, ktorý môžete vytiahnuť, upraviť a vrátiť späť. Prípadne ho rovno uploadnuť online, aby ste dali k svojim assetom prístup aj ostatným hráčom. A to je už niečo, čo pôsobí veľmi zaujímavo a to najmä pre tých kreatívnejších z nás.

To všetko predstavuje smelé plány autorov s hrou a smelé plány si vyžadujú aj slušné množstvo výkonu. V tomto ohľade nám autori prezradili, že práve toto všetko sú dôvody, kvôli ktorým neuvidíme hru na oldgen konzolách. Graficky možno nevyzerá až tak nablýskane, ale môžete tu robiť kopu zložitých a komplexných vecí, ktoré už ten výkon potrebujú. Bohužiaľ, na starých konzolách ho z tohto pohľadu nie je dostatok a predchádzajúca generáciu by tak hru už neutiahla.

S hrou som mohol stráviť zhruba hodinu a príjemné je to, že naše demo začalo tým, že sa naša postava (vizionár) zobudí a okolo vidí šialené atrakcie ako z iného sveta. Zatiaľ sú to len sny, ale dajte tomu pár desiatok hodín a budú realitou. Autori sa hru snažili spraviť čo najjednoduchšou, aby ju dokázal hrať každý a to veľmi intuitívne. Snažili sa o okamžitú hrateľnosť a to s akoukoľvek perifériou. Hru bude možné hrať aj na gamepade, no keďže už pomaly (aj v rámci žánru) patrím k starej škole, zvolil som myš. Predsa len je s ňou rozmiestňovanie krkolomnej horskej dráhy intuitívnejšie a stačí len zobrať a ťahať.

Na úvod som si vyskúšal tutoriál, kde som mal dráhu dostať tam, kam doletelo papierové lietadielko. Pôsobí to možno až príliš simplexne, ale v zásade tu funguje a aj takto jednoduchý tutoriál vás naučí robiť oblúky, meniť výšku, upravovať rotáciu či využívať „chainlifty" tam, kde to je nutné. Smerom dole totiž horskú dráhu poháňa gravitácia, no zotrvačnosť nemusí stačiť na to, aby ju dostala dostatočne vysoko, napríklad na oblúky dole hlavou. Takže sa pomaly učíte základne princípy, na ne nadväzujú ďalšie a ďalšie, až si zrazu uvedomíte, že naozaj už dokážete vytvárať tie neuveriteľné veci, ktoré od vás hra chce.

Hra pritom veľmi dobre komunikuje prípadné problémy. Nemusí vás zaplaviť tonou textu či pravidiel. Niečo nesedí? Svieti to načerveno. Niečo je príliš vysoko a nedokážete to spojiť? Vidíte to. Navyše autori zapracovali na tom, aby ste v hre nemuseli mazať. Chcú, aby ste všetko vedeli rýchlo upraviť a opraviť tak, aby to sedelo. Nepôsobí to pritom ako nejaké zjednodušenie hry. Akurát nebudete strácať čas tým, že sa musíte vracať veľa krokov dozadu a upravovať časti, ktoré nesedia. Každú atrakciu si potom musíte sami vyskúšať a overiť si, či funguje. Ak nie, vidíte chybu a môžete ju opraviť. Až keď atrakcia funguje, môžete sa posunúť ďalej.


Stavanie je naozaj prepracované a pôsobí dobre, ale na niektorých veciach badať, že má hra ešte dosť času do dokončenia (vychádza až budúci rok). Napríklad vám môže trať perfektne fungovať, vyzerať dobre, ale keď si ju pôjdete overiť skúšobnou jazdou z FPS pohľadu, zrazu zistíte, že vám rovno pred nosom škaredo kolidujú objekty, časti dráhy prechádzajú cez budovy a podobne. Nepôsobí to dobre a kazí to trochu dojem. Možno je to sčasti aj preto, že je herný svet naozaj bohatý a detailný, takže aj bez vašich zákazov je plný rôznorodých objektov. Často však s nimi kolidujú vaše atrakcie a toto je vec, ktorú musia autori do vydania opraviť.

Audiovizuálne spracovanie má svojský štýl a vyzerá dobre. Jasne sa odlišuje od žánrových klasík, buduje si vlastnú identitu a navyše nevyzerá vôbec zle. Okrem bohatého a detailného sveta zaujme aj tým, že sa dokážete detailne pozrieť dokonca aj na dlažbu v chodníku s obrovským zoomom. Pritom tie textúry vôbec nevyzerajú ani s takým zoomom zle. Ako som predtým písal, z pohľadu efektov to nie je najkrajšia hra široko ďaleko, ale vyzerá dobre. Akurát hudba je podľa mňa dosť fádna. Ale je otázne, aká porcia z nej bola dostupná v našom Gamescom builde hry.

Park Beyond nebude ako Theme Park a nebude ani ako RollerCoaster Tycoon. Bude to nový druh manažmentovky zábavného parku, ktorá chce byť extrémnejšia, prístupnejšia a pri troche šťastia aj zábavnejšia. Bude tak hlavne iná, svoje publikum si určite nájde a snáď aj také, ktoré doteraz k takýmto hrám kvôli ich komplexnosti nepričuchlo. Potenciálu je tu dosť, ale stále zostávajú aj nejaké veci, ktorých sa obávam. Každopádne majú autori ešte dosť času na to, aby to celé dotiahli a vyladili.


napísal matus_ace 22.9.2022
Páči sa mi! (+1)
PARK BEYOND


Park Beyond
PC
PS5
Xbox Series X|S

Vývoj: Bandai Namco / Limbic Entertainment
Štýl: Managementová
Dátum vydania: 16. jún 2023
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Gran turismo (1)
Ahoj decka chcú hrať spolu preteky a nech sa snaží...
|Kupon ps5 (0)
Zdravim, koupil jsem na internetu kod do ps peneze...
|Lies of p (2)
Mam cez game pass lies of p pc stiahnutiu češtinu...
|Soundbar-pc (6)
čafte používate niekto soundbar k pc? repro 2.1 so...
|Cpu a gpu - dobra cena (7)
Ahojte, Chcel som sa pred kupou poradit s vami o...
|Svet, ukrajina, vojny ... (31631)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk