AKO VYHRADIL TOXICKÝ SURVIVAL SERUM ČAS HRÁČOVI AJ KOMUNITE |
AKO VYHRADIL TOXICKÝ SURVIVAL SERUM ČAS HRÁČOVI AJ KOMUNITE |
Utopistická sci-fi tematika začala v druhom desaťročí súčasného tisícročia plniť popkultúrny trh akousi formou rozsiahlej veľkoprodukcie. Pohrávanie sa s fyziku a koncept času s búrlivými zápletkami ste tak našli vo viacerých hollywoodskych blockbusteroch, ktoré sa v roku 2011 rozrástli aj o pomerne unikátny a vcelku pozitívne prijatý film Vymedzený čas. Podobný koncept sa vo svojom nadchádzajúcom survival titule Serum, ktorého hlavná zápletka sa točí okolo prežitia s pomocou čas dávkujúceho séra, snaží spracovať aj poľské vývojárske štúdio Game Island spolu s vydavateľom Toplitz Productions. Dostali sme možnosť položiť marketingovému manažérovi pre Game Island Piotra Siemaszka hŕstku zaujímavých otázok, a tak trochu nazrieť do blížiaceho sa dobrodružstva!
V roku 2011 vyšiel jedinečný film „In Time“ (Vymedzený čas), v ktorom sa stal čas jedinou menou. Ľudia mali na rukách akoby vytetované žiariace časovače a s podobným konceptom sa pohráva očividne aj vaša hra. Aké boli teda zdroje inšpirácie pre Serum?
Aby som bol maximálne úprimný, toto prepojenie vzniklo až v neskoršom procese vývoja, kedy členovia našej komunity poukázali na práve tento film. Je teda možné, že existujú nejaké paralely medzi In Time a Serum, no my aj tak v konečnom dôsledku veríme, že Serum dokáže jestvovať ako náš vlastný odlišný výtvor.
Serum ste prvýkrát odhalili svetu v apríli 2021 a odvtedy ste naďalej udržiavali vašu sekciu noviniek na Steame veľmi aktívnou a podrobnou. Považujete intenzívny kontakt s komunitou za svoju prioritu?
Jednoznačne! Udržiavanie intenzívneho prepojenia s našou komunitou patrí medzi jednu z našich hlavných priorít. Dodávanie pravidelných updatov a pútavých príbehov je jedným z nástrojov pre udržanie zapojenej a aktívnej komunity, ktorá s nami interaguje. Od pôvodného ohlásenia ubehol však už dlhý čas, a tak je ešte dôležitejšie, aby sme hráčom pripomínali, že Serum sa blíži a všetko zatiaľ vyzerá výborne. Obsah vývojárskeho denníka je ideálnym miestom pre hráčov, ktorí chcú získať obšírnejší pohľad na hru a môžeme vďaka nemu ukázať, čím je Serum unikátne.
Sami ste Serum opísali ako mix titulov Chernobylite a The Forest. Akým spôsobom ovplyvnili tieto hry vašu značku? Na mňa osobne pôsobí z dostupného obsahu hra skôr ako kombinácia Alien Isolation a Green Hell. Alebo sa mýlim?
Aj napriek tomu, že sme čerpali inšpiráciu zo sci-fi a hororových zdrojov, snažíme sa dôrazne upozorniť, že Serum jestvuje ako úplne unikátny zážitok. Kombináciou titulov Green Hell a Alien Isolation môžete referovať k celkovej atmosfére Serum, ale z hľadiska hrateľnosti by nemohli byť odlišnejšie. Snaha o prežitie a objavovanie sú hlavnými motivujúcimi faktormi pre Serum. A je to motivované práve tým spôsobom, že hráč sa cíti izolovaný a musí hľadať odpovede počas toho, ako využíva nájdené zdroje a výrobu práve preto, aby mohol naplniť túto iniciatívu.
Aké dôležité je samotné sérum z hľadiska príbehu? Je nástrojom ženúcim vpred celý dej alebo iba mechanikou, za ktorou sa na pozadí odohráva väčší príbeh? Viete nám nejako priblížiť túto mysterióznu látku a jej zakomponovanie do hrateľnosti?
Názvom Serum inklinujeme k obom. Nie je totižto iba hnacím strojom pre príbehovú linku. Je to taktiež jediná vec, ktorá dokáže predĺžiť život hlavného protagonistu. Navyše je táto látka aj nástrojom pre vylepšovanie, vďaka ktorému sa dajú zosilniť špecifické schopnosti a zlepšiť zbrane. Práve tu sa zužitkuje naša mechanika pokročilého varenia séra. Serum sa dá v hre nájsť vnútri živých organizmov, takže je tu aj vďaka možnosti získania vedľajších efektov z rôznych mixov istý aspekt experimentovania. Vo všeobecnosti ide o toxický svet s vlastnými pozitívami a negatívami, ktoré sa hráčovi odhalia podľa toho, ako dobre sa adaptuje.
Aký veľký svet nás v hre čaká? Bude to rozsiahly a divoký open world zážitok či skôr lineárnejšie, príbehovo zamerané dobrodružstvo?
Serum ponúkne zážitok polootvoreného sveta, v ktorom budú hráči skúmať viacero rôznorodých biómov, aby sa im podarilo odhaliť záhady ostrova a našli tak cestu naspäť domov. Každý z biómov predstaví hráčom nové výzvy a posilní ich rafinovanosť tak, aby dokázali prežiť.
Prežitie hlavného protagonistu je pre vašu hru esenciálne. Ako to docielite prostredníctvom hrateľnosti? V traileroch je možnosť vidieť aj záblesky výroby predmetov, špeciálnych schopností a stavania obydlia, no ako presne tieto elementy fungujú?
Najdôležitejšou vecou je sledovať si časovač a zároveň tvoriť nové mixy séra, aby ste prežili. Variť rôzne varianty séra je možné iba v bezpečnej zóne, takže hľadanie prístrešia je rovnako esenciálne pre prežitie. Aby hráči získali udržateľný zdroj tejto substancie, bude potrebné zháňať potravu, loviť a farmárčiť. Dobrým príkladom týchto elementov je aj jeden z našich nedávnych príspevkov do vývojárskeho denníka na Steame, v ktorom sme odhalili „growing table“, teda miesto, kde je bezpečne kultivované sérum z rastlín naň bohatých.
V hre je potrebné neustále sledovať svoj status, no okrem toho sa v temnom lese nachádzajú aj iné nebezpečenstvá. Viete nám priblížiť niektoré z nich?
Svet v Serum je extrémne nebezpečný. Predstavte si Austráliu na najťažšej obťažnosti! Taký nebezpečný. Divá zver na ostrove bola ovplyvnená sérom a to spôsobilo šialené mutácie. Flóra aj fauna vás môžu ľahko zabiť za pár sekúnd, ak nebudete dostatočne opatrní. Skutočne každý krok môže byť váš posledný. Sú tam zmutované potvory ako Mist Wolves (hmloví vlci), ktorých väčší variant pomenovaný Alfa Wolf má groteskný, lebku pripomínajúci vzhľad a žiariace oči. Naše divoké svine, ktoré ste mohli vidieť v traileri s ich obrovskými klami a zmutovaným vzhľadom, sú však rovnako nebezpečné.
Kedy sa konečne dočkáme hry? Máte aj nejakú predstavu o dĺžke hry a poprípade nejaké plány do budúcnosti?
Serum plánujeme vydať v Early Access verzii niekedy na začiatku budúceho roka a vylepšovať hru až do plného vydania neskôr v tom istom roku. Dĺžka hry bude vo veľkom závisieť od hráčov a akým spôsobom si ju plánujú užívať. Tých, ktorí sa rozhodnú skúmať tento zatratený svet, čakajú veľké odmeny.
PC
Vývoj: Toplitz Productions / Game Island Štýl: Akčná Adventúra / Survival | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|