Nvidia vydáva Portal: Prelude RTX s plným raytracingom a aj novinkou a to RTX IO |
Ďalším remastrovaným Portalom do ray tracingu je Portal: Prelude
Ďalším remastrovaným Portalom do plného ray tracingu je Portal: Prelude. Je to fanúšikovský prequel pred udalosťami Portalu, ktorého nová verzia vychádza práve dnes. Tej podobne ako pri pôvodnej hre s RTX updatom sa vďaka Remixu mení celé nasvietenie, tiene a vykreslenie obrazu na ray tracing a samozrejme aj materiály. Tie budú teraz fyzikálne postavené, aby správne odrážali svetlo.
Portal: Prelude RTX si môžete stiahnuť na Steame (dnes by mal byť prístupný), je to mod pre Portal, takže ten musíte mať.
Zároveň spolu s RTX Remix základom, na ktorom je to postavené, prichádza aj DLSS3 a k tomu aj novinka RTX IO. Čo je rýchle nahrávanie textúr s vlastnou funkciou Nvidie.
Hra bude mať teraz 200 nových materiálov a textúr, 100 nových kvalitnejších modelov a celkovo majú levely zlepšenú geometriu, ktorá využije Source engine z roku 2008 na maximum. Presnejšie o túto geometriu sa nepostarali vylepšenia cez Remix, ale ešte predtým to autori upravili cez štandardný Half-Life engine editor. Tímu piatich ľudí to celé trvalo osem mesiacov.
Samotný RTX Remix dokáže preskinovať postavy teraz aj cez GPU, vylepšiť polygóny 100-násobne, pridať PBR textúry a to všetko s minimálnym výkonovým zaťažením. Nvidia postupne tieto nástroje vylepšuje a to ako výkonovo, tak možnosťami. Pridali napríklad Shader Execution Reordering (SER) alebo Opacity Micro Meshes (OMM) pre lepší výkon a kompresiu pamäti pre RTX40 sériu grafík. Zároveň v Remixe updatovali DLSS3 a Reflex na najnovšiu verziu.
Veľkou novinkou je však spustenie novej funkcie RTX IO, na ktorú sa pripája DirectStorage 1.2 a akceleruje nahrávanie textúr, ako aj ich dekompresiu, keďže všetko funguje priamo na GPU a prenáša sa rovno zo SSD. Záťaž CPU je tak minimalizovaná a rýchlosť načítavania maximalizovaná.
Pre zaujímavosť, RTX IO bude zapracovane aj do Ratchet & Clank: Rift Apart.
Vďaka RTX IO bola znížená veľkosť inštalácie o 44%, kde z 32GB 4k textúr to znížili na 18GB.
Čo sa týka požiadaviek na samotnú hru, vyzerá to nasledovne a v zásade si zahrajú aj RTX 2060 používatelia. Plus počas hrania cez Remix si viete nastavovať detaily cez menu aplikácie a znižovať počty odrazov ray tracingu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 284
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Valve / Valve Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|