Nvidia vydáva Portal: Prelude RTX s plným raytracingom a aj novinkou a to RTX IO |
Ďalším remastrovaným Portalom do ray tracingu je Portal: Prelude
Ďalším remastrovaným Portalom do plného ray tracingu je Portal: Prelude. Je to fanúšikovský prequel pred udalosťami Portalu, ktorého nová verzia vychádza práve dnes. Tej podobne ako pri pôvodnej hre s RTX updatom sa vďaka Remixu mení celé nasvietenie, tiene a vykreslenie obrazu na ray tracing a samozrejme aj materiály. Tie budú teraz fyzikálne postavené, aby správne odrážali svetlo.
Portal: Prelude RTX si môžete stiahnuť na Steame (dnes by mal byť prístupný), je to mod pre Portal, takže ten musíte mať.
Zároveň spolu s RTX Remix základom, na ktorom je to postavené, prichádza aj DLSS3 a k tomu aj novinka RTX IO. Čo je rýchle nahrávanie textúr s vlastnou funkciou Nvidie.
Hra bude mať teraz 200 nových materiálov a textúr, 100 nových kvalitnejších modelov a celkovo majú levely zlepšenú geometriu, ktorá využije Source engine z roku 2008 na maximum. Presnejšie o túto geometriu sa nepostarali vylepšenia cez Remix, ale ešte predtým to autori upravili cez štandardný Half-Life engine editor. Tímu piatich ľudí to celé trvalo osem mesiacov.
Samotný RTX Remix dokáže preskinovať postavy teraz aj cez GPU, vylepšiť polygóny 100-násobne, pridať PBR textúry a to všetko s minimálnym výkonovým zaťažením. Nvidia postupne tieto nástroje vylepšuje a to ako výkonovo, tak možnosťami. Pridali napríklad Shader Execution Reordering (SER) alebo Opacity Micro Meshes (OMM) pre lepší výkon a kompresiu pamäti pre RTX40 sériu grafík. Zároveň v Remixe updatovali DLSS3 a Reflex na najnovšiu verziu.
Veľkou novinkou je však spustenie novej funkcie RTX IO, na ktorú sa pripája DirectStorage 1.2 a akceleruje nahrávanie textúr, ako aj ich dekompresiu, keďže všetko funguje priamo na GPU a prenáša sa rovno zo SSD. Záťaž CPU je tak minimalizovaná a rýchlosť načítavania maximalizovaná.
Pre zaujímavosť, RTX IO bude zapracovane aj do Ratchet & Clank: Rift Apart.
Vďaka RTX IO bola znížená veľkosť inštalácie o 44%, kde z 32GB 4k textúr to znížili na 18GB.
Čo sa týka požiadaviek na samotnú hru, vyzerá to nasledovne a v zásade si zahrajú aj RTX 2060 používatelia. Plus počas hrania cez Remix si viete nastavovať detaily cez menu aplikácie a znižovať počty odrazov ray tracingu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Valve / Valve Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|