Príjem Square Enix sa znížil o 78% napriek vydaniu Final Fantasy 16 |
Tržby mierne stúpli, ale zisky klesajú.
Square Enix si stále nevie poradiť so svojimi financiami a nepomohlo mu ani vydanie Final Fantasy XVI. Možno vydávať hry na jednu platformu nie je najlepší nápad, ale nový šéf firmy na to už zjavne prichádza.
Aktuálne im tržby napriek vydaniu FF XVI stúpli len o 14%, ale zisky pre drahý vývoj išli dole o 78%. Príjmy tak mali len na troch miliardách yenov, pričom minulý rok to bolo 14 miliárd.
Zároveň im klesli príjmy aj z MMO hier o 22%, z mobilov a PC browser hier o 18% a síce konzolové tržby pre FF stúpli, nezvládali vykryť ostatné zníženia. Square Enix neuviedlo, koľko FF XVI sa doteraz predalo a stále máme len informáciu o 3 miliónoch kusoch expedovaných do obchodov, zrejme tam ešte veľa kusov stojí.
Aj pre tieto všetky poklesy sa Square Enix začalo teraz obracať na Xbox, aby aspoň ako tak vyvážilo klesania a zvyšujúce sa náklady. Zatiaľ tam príde Final Fantasy XIV MMO, ktorá by tak mohla získať nových hráčov. Ďalšie hry budú nasledovať.
Square Enix posledné roky robilo zvláštne ťahy, ako s exkluzivitami, tak s veľmi lacným odpredajom západných štúdií. A teraz po tom všetkom hľadajú cestu, ako znovu osloviť publikum celosvetovo. Nádej vidia aj v NFT a blockchain hrách.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Atomfall 50
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 54
- Prečo sme ešte nedostali druhý GTA VI trailer? Take Two vysvetľuje marketing novéh 75
- Avengers: Doomsday už má predstavených hercov 51
- PS Plus predstavuje tituly na apríl 22
- 58% Slovákov nespí dobre. Zotavenie po prechode na letný čas môže trvať aj tri týž 108
- Assassin's Creed Shadows dostal nečakanú virálnu reklamu 31
- Aprílové hry 34
- Na Zaklínača 4 si ešte poriadne dlho počkáme 54
- Nová Half-Life hra môže byť blízko vydania 60 zobraziť viac článkov >