Podrobnejšia analýza Starfieldu |
Digital foundry sa bližšie pozrelo na Starfield a jeho engine.
Digital foundry sa bližšie pozrelo na Starfield a jeho engine. Pozreli sa na to, čo engine ponúka, aký vizuál zvláda a aj ako má rozdelený svet. Hlavne vyzdvihujú detaily, ktoré Creation Engine 2 dokáže teraz zachytiť a ako sa pôsobivo vylepšil rendering a jeho kvalita. Kde lode, objekty a iné veci ponúkajú výrazné detaily, podobne výrazné detaily sú na oblekoch postáv. Zároveň Starfield priniesol aj rozmanitosť, ponúka množstvo rôznych planét, ale aj úplne odlišné mestá, kde zachytí ako slnečné futuristické mesto, tak aj neónové mesto. Zároveň každá planéta má svoju atmosféru a engine ju vie veľmi dobre zachytiť s vysokou dohľadnosťou.
Aj keď niektoré veci ešte nedotiahli tak, ako by mohli a to napríklad vodu alebo NPC postavy v meste nemajú výrazné detaily, ale je ich v mestách množstvo. Zároveň má obmedzenia vo veľkosti oblastí a množstvo loadingov. Aj keď sú rýchle. Zároveň lokality mimo predpripravených miest na planétach sú procedurálne generované s určitou veľkosťou. Keď prídete na koniec, spýta sa vás, či chcete ísť späť k lodi alebo skúmať ďalšiu lokalitu. Aj keď tu nie je dôvod chodiť krížom cez celé planéty, keďže každá lokalita sa vygeneruje s niekoľkými budovami, občas vám tam pristane loď a nevyhnutne nemáte dôvod chodiť niekam preč.
Hlavne tiež hovoria, že hra je vesmírna RPG a nie vesmírna simulácia, čo si niektorí mýlia. Toto všetko spolu eliminuje problémy open world hier, kde musíte dlho chodiť medzi lokalitami. Bethesda ide presne opačným smerom, prakticky sa všade vždy viete prekliknúť a premiestniť.
V čom je engine ešte zaujímavý, je to, že všetky lokality sa zaznamenávajú a veci si niekde odložíte a budú tam, aj keď sa vrátite. Zároveň sa zapamätajú všetky lokality, kde ste už boli. To má možno aj dopad na úvodné nahrávanie hry na Xbox konzolách, kde sa postupne predlžuje a môže mať aj minútu. Následne sú už loadingy rýchle. Rovnako potvrdzujú, že framerate je prakticky stabilný na 30 fps, čo je nezvyk u Bethesdy, keďže konzolové verzie mali väčšinou problémy s framerate.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Mechovský sci-fi film Atlas je už na Netflixe, čo ukazuje? 45
- Šéf PlayStation produkcie predpokladá, že zameranie v hrách sa presunie z grafiky 116
- Doom: The Dark Ages má byť nová Doom hra, svet bude mať inšpirovaný stredovekom 77
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 59
- Bude nový Xbox zároveň referenčným dizajnom pre ostatných výrobcov? 86
- Days of Play akcia práve začína 57
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 114
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 47 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S Vývoj: Bethesda / Bethesda Game studios Štýl: Akcia / RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|