Podrobnejšia analýza Starfieldu

Digital foundry sa bližšie pozrelo na Starfield a jeho engine.

pridal saver 2.9.2023 o 17:38 pod hry
Podrobnejšia analýza Starfieldu

HRY > NOVINKY >

Digital foundry sa bližšie pozrelo na Starfield a jeho engine. Pozreli sa na to, čo engine ponúka, aký vizuál zvláda a aj ako má rozdelený svet. Hlavne vyzdvihujú detaily, ktoré Creation Engine  2 dokáže teraz zachytiť a ako sa pôsobivo vylepšil rendering a jeho kvalita. Kde lode, objekty a iné veci ponúkajú výrazné detaily, podobne výrazné detaily sú na oblekoch postáv. Zároveň Starfield priniesol aj rozmanitosť, ponúka množstvo rôznych planét, ale aj úplne odlišné mestá, kde zachytí ako slnečné futuristické mesto, tak aj neónové mesto. Zároveň každá planéta má svoju atmosféru a engine ju vie veľmi dobre zachytiť s vysokou dohľadnosťou.

Aj keď niektoré veci ešte nedotiahli tak, ako by mohli a to napríklad vodu alebo NPC postavy v meste nemajú výrazné detaily, ale je ich v mestách množstvo. Zároveň má obmedzenia vo veľkosti oblastí a množstvo loadingov. Aj keď sú rýchle. Zároveň lokality mimo predpripravených miest na planétach sú procedurálne generované s určitou veľkosťou. Keď prídete na koniec, spýta sa vás, či chcete ísť späť k lodi alebo skúmať ďalšiu lokalitu. Aj keď tu nie je dôvod chodiť krížom cez celé planéty, keďže každá lokalita sa vygeneruje s niekoľkými budovami, občas vám tam pristane loď a nevyhnutne nemáte dôvod chodiť niekam preč. 

Hlavne tiež hovoria, že hra je vesmírna RPG a nie vesmírna simulácia, čo si niektorí mýlia. Toto všetko spolu eliminuje problémy open world hier, kde musíte dlho chodiť medzi lokalitami. Bethesda ide presne opačným smerom, prakticky sa všade vždy viete prekliknúť a premiestniť.

V čom je engine ešte zaujímavý, je to, že všetky lokality sa zaznamenávajú a veci si niekde odložíte a budú tam, aj keď sa vrátite. Zároveň sa zapamätajú všetky lokality, kde ste už boli. To má možno aj dopad na úvodné nahrávanie hry na Xbox konzolách, kde sa postupne predlžuje a môže mať aj minútu. Následne sú už loadingy rýchle. Rovnako potvrdzujú, že framerate je prakticky stabilný na 30 fps, čo je nezvyk u Bethesdy, keďže konzolové verzie mali väčšinou problémy s framerate.





Páči sa mi! (+10)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Záchrana ranenej pc zostavy (4)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (14)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (10)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Red dead online error (3)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (5)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29607)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk