Zahrali sme si Wardens Rising, pripravovaný mix Diabla a League of Legends |
Ide o zaujímavú kombináciu MOBA a tower defensu s akciou.
Rozmýšľali ste niekedy nad tým, aké by to bolo hrať kombináciu MOBA a Tower Defense? Ja popravde príliš nie, ale vďaka alfa verzii Wardens Rising som si to mohol rovno aj vyskúšať.
Keďže je titul v alpha verzii , grafické nastavenia sú v podstate neexistujúce. Artštýl je splash art, ktorý tu vôbec nevyzerá zle. Len mi prišlo, že textúry postáv boli trochu rozmazané a rozpixelované, ako keby mala hra vynútené vypnutie antialiasingu. Optimalizácia bola v prekvapivo dobrá, hoci trpela fps prepadmi počas načítania textúr. Škodil aj prepad snímkovania v momentoch, keď sa toho príliš veľa dialo na obrazovke. Čo sa týka bugov, zažil som jeden obzvlášť otravný bug, kedy mi hra po použití hrdinových schopností neukázala, že sú stále na cooldowne.
Hrateľnosť začína už vo vašej základni, kde si vyberáte jednu z troch postáv, ktoré majú rôzne unikátne schopnosti, ako tomu v MOBA žánri býva. Zatiaľ môžete hrať za tanka, útočníka a špecialistku na davy nepriateľov. Ďalej si vyberáte 4 spotrebné veci, vášho bojového robota a veže, ktoré chcete na mapách pokladať. Za menu získanú v misiách im môžete zlepšovať štatistiky, ako sú sila, obrana a podobne. Za samostatný kapitál si viete zase posilniť vašu hlavnú postavu. Následne si už len vyberiete misiu kampane a nastavíte jednu z obťažností.
Tu chcem poznamenať, že misie boli pre mňa pomerne ťažké aj na normálnej obťažnosti, ale predpokladám, že je to zámer autorov, aby ste tie vyššie hrali s viac vylepšenou postavou. Úlohy majú okrem toho aj vlastnú nemennú náročnosť, ktorá určuje, akí ťažkí nepriatelia prídu. Výber misie a kampane vám v krátkosti okomentuje nejaký náhodný generál, čo je vlastne jediný zdroj príbehu spolu s úvodným animovaným filmom. A popravde nejde o príliš zaujímavý príbeh. Ale zase, kto by hral takúto hru kvôli príbehu?
Viete si zvoliť aj misie určené na kooperáciu, ale tie som v rámci predbežného prístupu nemohol vyskúšať. Mrzí ma, že hra momentálne neobsahuje v podstate žiadny tutoriál. Našťastie je ale samotná hrateľnosť v misiách veľmi intuitívna, takže sa toho veľa naučíte aj sami. Skladá sa z fázy piatich nájazdov nepriateľov na hlavné jadro, kedy pokladáte veže na jeho obranu. Do toho bránite aj vy sami ako v MOBA hrách, kedy spamujete svoje hlavné štyri schopnosti a používate spotrebné veci na protivníkov.
Na rozdiel od iných MOBA hier sa tu môžete dokonca uhýbať kotúľmi, skákať a útočiť zároveň. V hre sú aj boss misie, kedy už začínate chápať, prečo má MOBA hra mechaniky ako výdrž a kotúľ. Bossovia majú totiž vlastné vzory útokov, ktoré musíte sledovať a správne na nich zareagovať. Tu musím uznať, že ma hra celkom milo prekvapila so svojimi presnými hitboxami.
Wardens Rising je už v alpha verzii obsahovo bohatá a jej hrateľnostné jadro má veľký potenciál. Ostáva teda už len dúfať, že autori do budúcna vyladia všetky chyby, pridajú poriadny tutoriál a príbeh troška rozvinú.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Kingdom Come: Deliverance II 201
- RTX 5080 karty sú už v obchodoch. Koľko stoja? 232
- DeepSeek klamal o nákladoch na tréning AI: Skutočné výdavky sú 400-krát vyššie 65
- Netflix naplánoval svoje seriály a filmy na rok 2025 27
- GTA VI cieli na 30 fps na konzolách a bude sa možno predávať samostatne bez GTA On 233
- Kingdom Come: Deliverance II končí s pekným priemerom recenzií 129
- Objavujú sa prvé problémy s RTX 5090 kartami 155
- Recenzie na prvé RTX 5080 karty sú už vonku 196
- Nvidia predstavila špecifikácie RTX 5070 a RTX 5070 Ti 132
- Porovnania výkonu RTX 5080 grafiky 177 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Big Moxi Games / Big Moxi Games Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|