Gamescom 2023: Pozreli sme sa na návrat legendárnej značky v Command & Conquer: Legions |
Command & Conquer to opäť skúsi v mobilnej sfére a my sme mali možnosť sa na to s predstihom pozrieť.
Command & Conquer patrí medzi najpopulárnejšie strategické série na svete, no aj napriek tomu sme sa novej časti nedočkali už 13 rokov a aj tá posledná nebola žiaden zázrak. Remaster pred 3 rokmi síce vzbudil nádeje na to, že by sme sa novej PC časti mohli dočkať, no namiesto toho teraz prichádza ďalšia mobilná časť, ktorá je vo vývoji už dva roky. Oproti Rivals z roku 2018 však sľubuje oveľa viac a snáď aj dopadne lepšie. My sme sa na Gamescome na hru pozreli.
Command & Conquer: Legions vyjde niekedy koncom tohto roka pre Android a iOS, pričom ponúkne PvP aj PvE boje a je výsledkom spolupráce Yorha Studios, Level Infinite a EA. Hra ťaží z bohatej histórie tibériovej série a autori nám ukázali kopu známych jednotiek (Juggernaut, Zone Enforcer...), ale aj jednu legendárnu postavu. Ich Kane je však len CGI a tvár nám zatiaľ neukázal, čo je škoda. Okrem toho však prinesú aj nové jednotky (napríklad nový veľký mech). Hra bude o boji troch strán a k známym GDI a Nod sa pridá Cabal. Vy si vyberiete, na ktorej strane budete, pričom sa strany líšia jednotkami a aj štýlom boja. Dej vás pritom zavedie do udalostí po Tiberian Wars, ale pred C&C 4.
Hra ťaží z témy militarizácie a je postavená na 3 základných pilieroch – sile značky, RTS bojoch a unikátnej hrateľnosti. Opäť tak budete bojovať o superzbrane, stavať budovy, vylepšovať ich a vyrábať jednotky, ktoré budete posielať na nepriateľov. Nesmiete však zabúdať ani na opravovanie strojov či budov a k dispozícii budete mať aj legendárnych hrdinov, ktorých ako jednotky budete môcť tiež využívať. V bojoch o Tibérium budete využívať aj letectvo, takže hra ponúkne aj výraznejšie zameranie na letecké boje.
Legions bude v prvom rade multiplayerovka a to až pre 48 hráčov naraz na veľkých a zdieľaných mapách, kde sa tak stále niečo deje. Pri takto rozsiahlych mapách si vlastne každý bude bojovať o ten svoj kúsok, ale stále môžete (a vlastne aj musíte) uzatvárať spojenectvá s inými hráčmi. Hráči si tak môžu pomáhať a potom si aj rozdeliť odmeny. Keďže boje prebiehajú stále, vaša základňa funguje automaticky, keď nie ste online v prípade, že by na vás niekto zaútočil. Pritom aby medzi hráčmi neboli veľké rozdiely, hra je stavaná na krátke a rýchle bitky, len pár dní, čomu zodpovedá aj priamočiarejšie ovládanie.
Autori by chceli ponúknuť aj singleplayer kampaň s príbehom a časom by chceli prinášať aj nové režimy. Keďže bude hra free to play, museli sme sa ich spýtať na balans monetizácie, keďže to je prvý vec, ktorá hneď vyvoláva obavy. Platiaci a aj free hráči podľa nich môžu dostať vždy to isté, rozdiel bude akurát v čase. Takže platiaci hráči budú mať niektoré veci, skôr neplatiacim bude trvať, kým si na to zarobia. Uvidíme, ako bude nastavený tento čas a či nebude frustrujúci.
Hra nevyzerá vôbec zle a rozhodne nie na mobilné pomery. Vidno tam veľká inšpiráciu z klasických C&C hier, ktoré sa aspoň vizuálne snažia autori napodobniť. Rovnako aj zvuky, tie sú licencované, takže budete počuť obrovské množstvo známych zvukov a aj nejaké tie melódie. Koniec koncov, autori Legions sú fanúšikovia značky. Podľa vlastných slov majú najradšej Red Alert 2 a hrali ho, aj keď bol v Číne zakázaný. Uvidíme tak, v akej miere sa toto fanúšikovstvo prenesie do hry a čo nám nakoniec predvedie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 30
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 77 zobraziť viac článkov >
Mobil
Vývoj: Level Infinite / Yorha Studios Štýl: Stratégia / Realtime
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|