Remedy predstavilo technológie použité v Alan Wake 2 |
Pozrime sa bližšie na Northlight engine.
Remedy skutočne vie, ako robiť grafiku a ukázali to aj na aktuálnom Alan Wake 2, kde použili množstvo nových technológií. Tie teraz priblížili v bližšom opise.
Hovoria, že používajú nový dátovo orientovaný objektový model ako základ enginu, ktorý využíva paralelné spracovanie a umožňuje tak využiť rozmanitý počet jadier v hardvéri pre plnšie a dynamické svety. Zároveň umožňuje jednoduchší vývoj.
K tomu pridali aj voxelovo postavené ovládanie postavy, ktorá sa vďaka tomu nezasekne a jej pohyby sú prirodzené a plynulé aj okolo rôznych objektov. Bližšie to ukazujú na videu:
Prepracovali aj locomotion systém NPC postáv, kde všetky teraz používajú pohyb riadený animáciou v kombinácii s novým prispôsobením pohybu na základe vzdialenosti. Táto nová technológia zlepšuje kvalitu pohybu a dáva vývojárom väčšiu kontrolu nad tým, ako a kedy sa používajú jednotlivé animácie.
Doplnkom je aj realistický vietor, ktorý ovplyvňuje fyziku, častice a aj látky, respektíve oblečenia. Dizajnéri môžu teraz ľahko definovať vnútorné a vonkajšie priestory, ktoré majú rôznu rýchlosť vetra, s plynulými prechodmi medzi týmito dvoma typmi oblastí.
Zároveň autori vyvinuli aj nástroje na scattering, teda rozptyl a využili to napríklad pri vytváraní generácie v prostredí s väčšou dohľadnosťou ako predtým. Rovnako pridali podporu LUAU ako základný scriptovací jazyk a grafici si tak mohli implementovať efekty bez potreby programátorov enignu.
V grafickej oblasti vytvorili nový rendering riadený GPU, ktorý je založený na mesh shaderoch. Tie sa starajú o automatické optimalizovanie polygónov priamo na grafickej karte. To umožní potlačiť zložitejšie scény bez obetovania výkonu. Dokážu totiž vykresľovať len viditeľné časti obrazu a tie tak môžu byť vo vyšších detailoch. Zároveň dokážu aj automaticky znižovať detaily a optimalizovať tak scénu
Na obrázkoch ukazujú, čo vidí hráč:
A aj to, ako to renderuje engine. Jednotlivé farby predstavujú zhluky polygónov, s ktorými engine pracuje.
Autori pridali nový level animácie rastlín a pridali im kostru ako majú postavy. Môžu sa tak procedurálne hýbať, ohýbať a celé sa to dokáže animovať cez GPU. Platí to aj pre rôzne iné objekty, ktoré sa môžu animovať ako napríklad elektrické káble alebo rôzne veci na vode.
Na videu je vizualizácia kostier v rastlinách, kde každá jedna línia je kosť a v každom zábere ich hra spracováva takmer 300 000.
Remedy hovorí, že Alan Wake 2 je rovno vytvorený v HDR, čo znamená, že gradáciu farieb vykonali rovno umelci, aby sa zabezpečilo, že jedinečné umelecké štýly a estetika, rozprávanie a atmosféra Alan Wake 2 boli tak zosilnené v HDR a aj SDR.
Doplnené sú atmosférické efekty a transparentné efekty, keďže Alan Wake je o tme, hmle, daždi, museli zapracovať aj na tejto stránke, kde hovoria, že použili MBOIT (Moment-Based Order-Independent Transparency), aby sa priehľadné povrchy hladko spojili, aj keď majú rôzne úrovne detailov. Teda dobre sa spoja hmly, priehľadné objekty a aj efekty. Obohatia to odlesky a viacnásobný rozptyl sveta, ktorý ešte zlepšuje atmosféru.
Všimnite si, ako sa voda správne láme a podporuje nerovnomerné rozmazanie pre realisticky vyzerajúcu vodu.
Obrázok ukazuje zmes rôznych transparentných efektov: hmla, častice a voda.
Vizuálne efekty sú súčasťou hry a ešte sú rozšírené oproti Control a znovu aj tu dali viac kontroly umelcom, ktorí sami môžu vytvoriť efekty ako dážď, vlhkosť, simuláciu vody alebo rany postavy. Aj tieto efekty sú riadené cez GPU a môžu tak pretlačiť viac geometrie.
Ukážka hry bez vizuálnych efektov:
A s nimi, ako aj s fade out nepriateľmi, ktorí sú riešení cez efekty podobne ako dážď:
Nakoniec pridali aj podporu ray tracingu, ako aj plného ray tracingu cez Nvidia funkcie. Je to tu robustnejšie ako v Controle. Pridali tak aj DLSS Frame Generation, Ray Reconstruction a Path Traced Indirect Lighting.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Epic / Remedy Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|