Prečo už Microsoft neuvádza predaje konzol? Ako sa budú vyvíjať hry s AI? |
Tim Stuart, finančný šéf Xboxu, povedal na Wells Fargo TMT konferencii viac okolo uvádzania údajov predajov alebo AI v hrách.
Tim Stuart, finančný šéf Xboxu, povedal viac o dôvodoch neuvádzania predajov konzol. Tie už neuvádzajú od roku 2015. Hovorí, že je to preto, lebo počet predaných konzol neukazuje výkon značky, hlavne keď sa firma zameriava na obsah a služby pre zákazníkov:
"Najprv to bolo všetko ako: 'Čo to robíte, chlapci?' 'Zastupujete Xbox a neuvádzate číslo predaja, nedáva to zmysel,' ale v skutočnosti to bolo prvýkrát, čo sme povedali nie, myslíme na obsah a služby,“ povedal Tim Stuart. "Úspech a príjmy značky nezávisia len od počtu konzol, pretože tie sú len časťou jej trhu."
Samotné predaje, počty hráčov alebo aj predplatné a k tomu aj iné platformy sú všetko dôležité ukazovatele. Napríklad sa chcú viac orientovať na mobily. Hovorí, že chcú priniesť Xbox čo najviac hráčom a napríklad miesta ako Afrika, India a juhovýchodná Ázia považujú mobily ako primárny prístup prístup do sveta hier. Ak teda má trh s konzolami pár stoviek miliónov používateľov a trh s počítačmi okolo 400 miliónov, mobilný by mal potenciál osloviť miliardy ľudí.
Nakoniec preto aj kupovali Activision, chcú ísť výraznejšie do mobilov a ponúkať ako streamované, tak aj natívne mobilné tituly, kde teraz majú značky Candy Crush, Call of Duty Mobile, Diablo Immortal a Warcraft Rumble. Preto pripravujú aj svoj mobilný store.
K Activisionu hovorí, že firmy sa integrovali veľmi rýchlo:
"Našťastie obaja hovoríme herným jazykom a dokonca aj tých pár mesiacov, čo sme jednou spoločnosťou, stačilo na prepojenie. Rýchlosť, ktoroú sme integrovali, a rýchlosť, akou sme spolupracovali, je naozaj pôsobivá."
Popritom Stuart tiež povedal, že chce priniesť Game Pass na všetky zariadenia, vrátane PlayStation a Nintendo. To mu následne jeho šéf Phil Spencer vyvrátil. Niekedy to skúšali, ale nebol tam záujem zo strany Sony a Nintenda a dnes už je efektívnejšie dostať aplikáciu rovno do TV.
Čo sa týka AI, k tomu Stuart povedal, že s tým sa už vývojárom hier môže stať každý. Zároveň však AI bude hry vedeiť aj testovať:
„Teraz môžete povedať 'hej, potrebujem, aby sa hráč dostal z bodu A do bodu B' a namiesto toho, aby ste museli písať tisíce riadkov skriptovania alebo kódu, môžete to nechať na AI. Veci ako lokalizácia, umiestnenie veci v nových jazykoch, všetko dokáže aj AI... keď sa zamyslíme nad testovaním hier, milión robotov AI môže prejsť úrovňou Minecraftu a zistiť, kde sa hráči zasekli, kde míňajú peniaze, ako rozmýšľajú o úrovni.
Pre vývojárov je to gamechanger. Celé je to o efektivite a rýchlosti vývoja."
Ale k tomu dodal, že postupne sa vývojárom bude môcť stať každý:
"Na svete je pravdepodobne 100 000 vývojárov hier, veľkých aj malých, a teraz pomocou AI môžete generovať kód, môžete generovať inštancie, môžete generovať hry. Končí to tak, že ktokoľvek v tejto miestnosti môže byť vývojárom hier. Barista vo vašom miestnom Starbucks má skvelý nápad na hru a teraz môže použiť Copilota alebo AI na vytvorenie skvelého mobilného zážitku.
Mobil bude prvou inštanciou mnohých mobilných hier generovaných AI. Ak si spomeniete na Flappy Bird a Angry Birds, tieto hry, ktoré sa naozaj rozbehli, myslím uvidíte explóziu podobných titulov od tvorcov, ktorí nemajú žiadne skúsenosti s vývojom.“
Takže sa môžeme pripraviť na spam generovaných AI hier.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze pokračuje 121
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 436
- V GTA V je aj slovenský obchod zo Žiliny 34
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- Matrix AI bude generovať nekonečné hry 52
- RECENZIA: Metro Awakening 49
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 32
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- Rusi platia za negatívne recenzie Stalkera 2 na Steame 103 zobraziť viac článkov >