Pachter: To, že Microsoft prehráva so Sony, je len nesprávny pohľad, Microsoftu ide o celý herný biznis, nielen o konzoly |
K aktuálnemu smerovaniu Microsoftu sa vyjadril aj herný analytik Michael Pachter, ktorý hovorí, že niektorí hráči situáciu zle vnímajú.
K aktuálnemu smerovaniu Microsoftu sa vyjadril aj herný analytik Michael Pachter, ktorý hovorí, že niektorí hráči situáciu zle vnímajú. Microsoftu nejde o výhru na relatívne malom trhu s konzolami, ale o výhru v celom hernom biznise. Hovorí, že ak by chceli, vedeli by v konzolách ísť agresívnou cenovou stratégiou, na ktorú by mali dosť peňazí, namiesto toho využijú obsah, ktorý získali po odkúpeniach na Game Pass.
Myslím si, že celý vývoj a propagácia Game Passu bola vždy potvrdením, že Xbox je platforma a nie nevyhnutne nejaké zariadenie. Myslím si, že Microsoft bude úplne spokojný v budúcnosti, kedy nebudú žiadne konzoly a každý bude mať terminál pripojený k internetu, ku cloudu a bude streamovať všetky svoje hry.
Game Pass, to je ich dlhá dlhá hra a myslím si, že Microsoft si veľmi skoro v tomto cykle uvedomil, že budúcnosťou je cloud a že ak nemusíte predávať konzolu, váš adresný trh sa zvýši z 200, 250, 300 miliónov ľudí, ktorí vlastnia konzoly, na 3 alebo 4 miliardy ľudí, ktorí hrajú hry. To je ich endgame, podobne ako Netflix povedal, koľko ľudí sleduje televíziu? A odpoveď je 4 alebo 5 miliárd, takže Netflix má teraz 260 miliónov.
Myslím si, že Satya Nadella ako architekt a Phil Spencer ako generál vykonávajúci stratégiu, myslím, že sa snažia získať 250 miliónov predplatiteľov Game Passu bez konzoly.
Existuje niečo, čo môže Microsoft urobiť, aby znovu získal pôdu pod nohami tejto generácie? Iste, zrušiť Game Pass a znížiť cenu Xboxu. Ak by to urobili, ak by Xbox stál 200 dolárov a povedali by každému členovi Game Pass, dáme ti za Xbox 20 dolárov, pretože si už zaplatil za Game Pass, a mimochodom by povedali aj to, že ak si kúpite Xbox, dostanete všetky naše first party hry zadarmo, prešli by okolo Sony, akoby stáli na mieste. Len by prišli o peniaze, ale urobili by to. Ak by Microsoft chcel vyhrať generáciu, vyhral by generáciu.
O to sa nepokúšajú. Snažia sa vyhrať herný biznis tým, že ponúkajú hry 3 miliardám ľudí, nie 300 miliónom ľudí. To je ich endgame a aby som bol úprimný, Game Pass bude fungovať tak, že cena klesne z 15 dolárov mesačne na 10 a potom klesne na 5 s podporou reklamy. Len zakaždým, keď načítate hru, budete musieť sledovať reklamu.
Ľudia to znesú Microsoft zarobí veľa peňazí. Viac ľudí bude hrať hry a za privilégium budú platiť menej, takže si myslím, že vyhrajú. Len nevyhrajú konzolovú generáciu.
Teraz majú všetok ten ďalší obsah. Získate Hellblade 2, dostanete The Outer Worlds 2, časom získate Elder Scrolls 6, dostanete celý katalóg Call of Duty, budete mať World of Warcraft ako súčasť Game Passu. Áno, stúpnu na 200 miliónov predplatiteľov, takže si myslím, že sa im darí úplne brilantne.
Myslím si, že vnímanie hráčov, že prehrali so Sony, je nesprávne. Prehrali v konzolovej bitke, teda ak si meriate hodnotu tak, že musíte predať viac konzol alebo ste nanič, tak ok. Ale ak je otázkou, kto bude ziskovejší, bude to Microsoft, 10x alebo 100x.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 416
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 59
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 107
- Novembrové hry 30
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 47
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 86
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 192
- PS5 Pro už bola rozobraná 215 zobraziť viac článkov >