Čo ukázala beta Arena Breakout: Infinite? |
Ak sa vám páči Escape from Tarkov, tak v Arene budete ako doma. Nakoniec, základ je rovnaký.
Arena: Breakout práve otvára uzavreté testy na PC a po nedávnom Gray Zone Warfare je to ďalšia extrakčná kooperácia, ktorá bude konkurovať Escape From Tarkov. Rovno môžeme povedať, že Arena má veľmi blízko Tarkovu a je prakticky postavená podľa neho. Minulý týždeň vydaný Gray Zone má podobné prvky, ale išiel svojou cestou a otvoreným prostredím. Zároveň Arena je oveľa ďalej v dotiahnutosti hrateľnosti a rovnako aj v technickej oblasti. Nakoniec hra nie je tak úplne nová, keďže je už dlhšie na mobiloch, ale autori ju teraz prepracovali na PC a to prekvapivo dobre. Konkrétne pôvodná mobilná hra je od štúdia Level Infinite patriaceho pod Tencent, pričom port robilo ich ďalšie štúdio Morefun studios.
Presnejšie v Arene si vyberiete postavu vojaka, výzbroj, vybavenie, prakticky presne ako nedávno v Gray Zone Warfare, ale na rozdiel od neho tu nie je jedno veľké otvorené prostredie, ale vydávate sa na misie na menšie mapy umiestnené v jednom prostredí. Teda tak ako v Tarkove. Na nich už musíte bojovať, prežiť, lootovať a vrátiť sa späť cez extrakčné body. Respektíve v danom prostredí splniť misie, ktoré vám postupne budú dávať vaše kontakty.
Do boja vstupujete sami alebo s ďalšími hráčmi, s ktorými sa spojíte v tíme, alebo ktorých vám hra pridelí. Je už na vás, či s nimi spolupracujete, alebo pôjdete plniť svoju úlohu sám. V prostredí môžete čakať AI, ale aj nepriateľských hráčov, ktorých niekedy stretnete menej, niekedy viac. Akcia je tu dobrá a prestrelky relatívne dotiahnuté. Možno ešte dynamika ich pohybov pri zásahoch a úmrtiach by mohla byť viac ragdollová a menej strnulá hlavne po úmrtí. Ale inak je decentná.
Zároveň každé vaše zranenie budete cítiť a musíte sa oň postarať. Na to tu máte obväzy, lieky, lekárničky a rôzne chirurgické balíky. Nie je to však také hardcore ako Gray Zone Warfare, kde bola aj potreba transfúzie, ale rátajte s tým, že po výraznejších zásahoch napríklad do nôh už nemôžete dlhšie bežať alebo preskakovať prekážky. K tomu pri zabití je šanca oživenia tímovými spoluhráčmi dosť minimálna. Ak vás zabijú, tak vás väčšinou zabijú úplne, len niekedy padnete tak, že sa ešte môžete plaziť a dúfať, že niekto z vašich spoluhráčov príde na záchranu.
Nepriateľmi na mape sú ako iní hráči, tak aj AI. Samotné AI nie je veľmi aktívne, ak ho nevyrušíte. Väčšinou len niekam pozerá a len čaká, či ho nejako nevyrušíte. Ako ho zabijete z väčšej diaľky, niekedy sa nestihne dostať do bojového postoja. Ak je v prestrelke, je aj pomalšie a máte slušnú šancu prežiť, ak vás aj prekvapí. Ale na čo si je potrebné dávať pozor, je útok, keď lootujete. Viackrát sa mi stalo, že ma zabili práve pri tom.
Prestrelky a systém zranení je relatívne dobre vyvážený, aj keď ďalšiu časť pri týchto extraction hrách vždy tvorí inventár. Je to základ vášho prežitia. O inventár sa musíte starať, musíte ho vylepšovať a rozširovať. Totiž na začiatku síce dostanete určitú ponuku, ale náboje a lekárničky míňate a po každej smrti stratíte všetko, čo ste mali pri sebe. Musíte tak taktizovať a brať na bojisko len potrebné veci.
Ak veci stratíte, musíte si ich znovu kupovať, kde teraz v bete je 500 000 dolárov ako vstupný bonus, čo nie je zlé, ale ani veľké bohatstvo. Totiž len samotná základná zbraň stojí tak okolo 8000 dolárov a celé vybavenie do boja môže ísť na 20-30 tisíc. Nakoniec práve na týchto veciach je postavená monetizácia hry. Veci zrejme budú prichádzať z Battle passu a zrejme bude možnosť kúpiť si peniaze, ale aj bez platenia po splnení rôznych chlallengov dostávate odmeny. Dôležite je však naučiť sa prežiť misiu, vrátiť sa vcelku, postupne zarábať na lootovaní, na misiách a kupovať si lepšie zbrane a získavať lepšie vybavenie.
Technicky ide hra pekne stabilne a má aj veľmi slušný vizuál bežiaci na Unreal engine 4. K tomu na to, že hra je pôvodne z mobilov, to vyzerá prekvapivo pekne. Prostredia sú detailné, textúry ostré a aj zariadenie budov je decentné. Možno škoda absencie hlbšej fyziky priamo v prostredí, kde sa nehýbe tráva, keď cez ňu prejdete, nie to ešte, aby ste niečo vedeli zničiť.
Výkonovo na RTX 4080 ide okolo 130-140 fps na maxime v 4K s DLSS, čo nebolo zlé. Aj keď pingy neboli až tak stabilné ako by som chcel. Možno až dosť variabilné. Niekedy s nimi nebol problém, niekedy vyskočil na 200ms, možno pre Číňanov v tíme. Napriek tomu hra ide bez pádov alebo iných problémov.
Prvé dojmy z bety nie sú zle, skôr hra prekvapila ako stabilitou, tak hrateľnosťou. Sú tam ešte veci, ktoré by sa dali dotiahnuť, ale ak ste fanúšikom tohto štýlu hier a špeciálne Tarkova a hľadáte niečo iné, toto nebude zlá cesta vpred. Je to dobre hrateľnostne postavené, aj keď uvidíme, ako to bude s monetizáciou vo finálnej hre a aj akú ponuku obsahu prinesie.
Ak chcete hru vyskúšať a nemáte prístup do bety, môžete skúsiť mobilnú verziu, tá má prakticky rovnaké mapy, aj keď našťastie PC verzia je kompletne ovládaním prerobená a cítiť z toho plnohodnotnú PC multiplayerovku a nie mobilný port.
SÚŤAŽ! Päť z vás môže vyhrať kódy, tak sa rýchlo zapojte.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 338
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 83
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Morefun Studios / Morefun Studios Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|