Do ktorých miest sa dostaneme v Assassin’s Creed Shadows? Ako hre pomôže vývoj len na novú generáciu? |
Game director v interview spomenul mestá, do ktorých sa v hre dostaneme, ako aj možnosť prepínania sa medzi postavami alebo aj ročné obdobia a vývoj už len pre aktuálne konzoly.
Ubisoft bližšie v interview opísal svojho nového assassina - Assassin’s Creed Shadows. Ten bude v Japonsku a rovno tu autori naznačujú, že táto cesta bola dláždená od samotného začiatku, kedy Desmond už v prvej hre videl správy napísané v japončine.
Nová hra je od tímu stojaceho za Assassin's Creed Odyssey a pokračuje v príbehu Assassin's Creed Valhalla. Prakticky štýlom hrateľnosti a RPG prvkami pokračuje v predchádzajúcej trilógii. Tentoraz si ako umiestnenie autori vybrali koniec japonskej éry Sengoku, prelomový bod v histórii krajiny.
Game Directorom je Charles Benoit, ktorý pracoval na Black Flagu, Syndicate, Odyssey, ale aj For Honor, Watch Dogs alebo Immortals. Teraz pri predstavení hry zodpovedal niekoľko otázok:
Fanúšikovia dlhé roky čakali na japonský Assassin's Creed – prečo práve teraz nastal ten správny čas?
Benoit: Po každom novom diele sa pozrieme na škálu možných umiestnení a na to, čo by malo pre značku najväčší zmysel. Cítili sme, že feudálne Japonsko je momentálne najvhodnejšie s našimi dvoma základnými piliermi - boj a stealth, a ako najlepšie zapadá do japonských jedinečných fantázií samurajov a shinobi.
Toto je pre hráčov známe prostredie – ako táto hra odlišuje svoj pohľad na prostredie?
Benoit : Sme na konci éry Sengoku, v zlomovom bode japonských dejín. Assassin's Creed je dobre známy svojim zobrazením histórie a presným oživením sveta a práve to môžu hráči očakávať od hry Assassin's Creed Shadows.
Zobrazujeme skutočné historické postavy, ako je Oda Nobunaga a množstvo udalostí, ktoré sa v tom čase stali, takže nielenže hráte vo feudálnom Japonsku, ale spoznávate toto fantastické obdobie.
Kde v Japonsku je to postavené?
Benoit: Vybrali sme si stred Japonska, keďže väčšina udalostí okolo zjednotenia a územia Oda Nobunaga sa odohrávala okolo stredného Japonska a území v ňom. Hráči budú môcť objavovať pamiatky a známe mestá ako Osaka, Kjóto, ako aj stovky svätýň a chrámov, ktoré je možné navštíviť aj v našej dnešnej dobe. Naším cieľom pri vytváraní tohto sveta bolo zachovať zmysel pre rozsiahlosť a zároveň vytvoriť náš doteraz najhlbší a najzložitejší otvorený svet.
Čo poviete na príbehové postavenie hry?
Benoit: Našich dvoch protagonistov predstavujeme jedného po druhom, aby sme vám pomohli zistiť, odkiaľ pochádzajú, aký je ich príbeh a čo ich vedie k spolupráci.
Keď sa stanú spojencami, hráči môžu sledovať viacero príbehov, niektoré osobné pre Yasukeho alebo Naoeho a iné okolo ich spoločných cieľov. Svet a štruktúra príbehu sú otvorené, takže si môžete vybrať postavu, ktorú hráči preferujú a preskúmať svet tak, ako chcú.
Toto je váš prvý duálny systém protagonistov od Syndicate . Čo inšpirovalo túto voľbu?
Benoit: Prišlo to veľmi prirodzene, keď sme sa pozreli na feudálne prostredie Japonska a na to, čo sme chceli dosiahnuť z hľadiska hrateľnosti. Chceli sme tam určite mať Shinobiho, pretože sa najlepšie hodí pre Assassin's Creed. Shinobi boli reprezentáciou stealth prostredníctvom špionáže a atentátov, takže to bolo skvelé prirodzené.
Ale zároveň je Samurai ikonickou postavou feudálneho Japonska a my sme chceli, aby si to vyskúšali aj hráči. Mať iba jednu postavu by nám neumožnilo presne naplniť fantázie samurajov a shinobi, pretože pochádzajú z veľmi odlišných prostredí, pokiaľ ide o spôsob života, sociálne triedy a úlohu v japonskej spoločnosti. Takže sme sa rozhodli mať dve postavy a dve nekompromisné fantázie.
Okrem to to umožnilo perfektne sa do pilierov našej značky: stealth a boj. Napojenie týchto herných štýlov na dvoch postavách nám umožňuje presadzovať ich silné stránky viac ako kedykoľvek predtým, ale tiež vytvárať prispôsobenejšie výzvy pre každú z nich.
Môžete voľne prepínať medzi týmito dvoma postavami?
Benoit : Áno, môžete prepínať medzi Yasuke a Naoe kedykoľvek v otvorenom svete, hneď potom ako začnú spolupracovať. Samozrejme, prepínanie nebude prístupné uprostred boja alebo infiltrácie, ale dávame možnosť hráčom, aby si vybrali svoj zážitok.
Existuje niekoľko momentov, v ktorých vnútime jednu z postáv, napríklad počas ich predstavovania, ich osobné questy a niekoľko špeciálnych misií, v ktorých sú obe prítomné súčasne, ale väčšina hry je úplne slobodná.
So samurajom a shinobim sa oddávate skutočnej fantázii pre fanúšikov. Ako necháte túto fantáziu rozkvitnúť počas hry?
Benoit: Fantázie môžu byť pociťované vo viacerých aspektoch. Zbrane, výstroj a zručnosti sú špecifické pre každú postavu, aby skutočne reprezentovali kľúčové silné stránky každej fantázie: Naoe má klasické nástroje Shinobi a Yasuke má na výber širšiu škálu zbraní.
Každá postava má jedinečné schopnosti. Napríklad ako Shinobi ste rýchlejší, obratnejší a máte tiež prístup k háku, aby ste boli ešte lepší v parkoure. Yasuke je samuraj, má veľkú fyzickú silu a iba on dokáže blokovať a odraziť súperove útoky, rovnako ako dokáže rozbiť dvere a nosiť veľké predmety.
Obe postavy sú jedinečné z hľadiska herného štýlu, ale aj toho, ako vidia svet a ako svet vidí ich. Davy sa napríklad môžu pristaviť a pokloniť sa pred Yasukem, zatiaľ čo Naoe bude viac splývať so svetom.
So samurajom a shinobim máte pocit, akoby ste umožnili oba „druhy“ herného zážitku Assassin's Creed súčasne – akciu a stealth. Je to zámer?
Benoit : Áno, to je jeden z dôvodov. Assassin's Creed je známy svojim stealthom už viac ako desať rokov a so vzostupom RPG, počnúc Assassin's Creed Origins , je bojový aspekt čoraz silnejší.
Chceli sme sa teda uistiť, že plne doplníme oba aspekty, pretože sme vedeli, že Shinobi boli známi svojimi stealth schopnosťami a samurajovia boli vysoko trénovaní bojovníci.
Ako táto hra využije konzoly novej generácie? Čo robí tento krok vpred od Valhally a Mirage ?
Benoit: Vylepšili sme náš engine a technológiu, aby sme mohli naplno využívať konzoly novej generácie a neobmedzovali sa predchádzajúcimi generáciami. Vylepšenia nám pomáhajú posunúť kvalitu nášho vizuálu a vytvoriť doteraz najkrajší Assassin's Creed.
Nie je to však len o lepšej grafike, ale dokázali sme vytvoriť aj celoročný cyklus ročných období, v ktorom uvidíte, ako sa celý svet mení vo všetkých ročných obdobiach. V zime môžete znova navštíviť miesta, kde uvidíte malé jazierko, ktoré je teraz zamrznuté, kríky bez lístia, ktoré by sa dalo schovať, hlboký sneh, ktorý môže znížiť možnosť spozorovania nepriateľom, keď ste v ňom prikrčený.
Vyvíjame tiež technológiu RTGI na zlepšenie osvetlenia, aby sme posunuli našu stealth systém ďalej s pridaním svetla a tieňov. Môžete zmiznúť v tme, môžete vypnúť svetlá a zničiť určité oblasti, vytvoriť si zóny tmy a zostať v nich skrytý.
Vráti sa táto hra k RPG systémom Valhally a minulým väčším AC hrám?
Benoit: Assassin's Creed Shadows je akčná dobrodružná RPG s otvoreným svetom, takže pokračujeme v kontinuite a vývoji RPG štýlu, ktorý sme vytvorili s Origin, Odyssey a Valhalla .
Preberáme skúsenosti, ktoré sme mali pri týchto minulých projektoch, berieme to, čo funguje najlepšie, a zlepšujeme to, čo môže byť ešte lepšie, aby sme zdokonalili RPG zážitok.
Zároveň pridávame nové RPG systémy, ktoré hráčov prekvapia, ako napríklad Ligu, ktorú budujú Naoe a Yasuke, ale viac o tom neskôr!
Hra príde 15. novembra na PC, Xbox Series XS a PS5.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 270
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 94
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|