Zahrali sme si demo hry Beyond Galaxyland, ktorá je mixom rôznych ťahových RPG |
A už demo nám ukázalo, že sa máme načo tešiť.
Milujem RPG hry a spolu s immersive simami patria k môjmu najobľúbenejšiemu žánru. Vždy si preto rád zahrám hry z oboch týchto žánrov a nezáleží, či ide o AAA alebo o nezávislý titul. Preto som na svoj disk nainštaloval aj demo hry Beyond Galaxyland. Čo je Beyond Galaxyland, pýtate sa?
Podľa autorov je to vzdanie holdu tínedžerskému filmu z 80. rokov Goonies, akurát teraz vo vesmíre. Podľa mňa je to aj mix troch ťahových RPG hier, ako South Park: The Stick of Truth, Pokémon a Yakuza: Like a Dragon spin-off. Máme tu preto ťahové súboje, počas ktorých môžeme útočiť, používať spotrebné veci, schopnosti hrdinov alebo špeciálne schopnosti na liečenie, posilnenie seba a spoločníkov alebo oslabenie oponentov. V podstate je tu všetko, čo býva hlavne v japonských ťahových RPG hrách. Po vzore Pokémonov zase vieme pri dostatku ability pointov chytať našich nepriateľov do pokeballu a potom používať práve ich špeciálne schopnosti v náš prospech. Zo South Parku tu napríklad máme pasáže v reálnom čase, kedy chodíme do boku, zbierame veci, interagujeme s objektmi a NPCčkami.
Rovnako ako v South Parku aj tu výhodu v boji určuje to, kto na koho zaútočí prvý. Hra pritom podobne ako South Park a Like a Dragon integruje prvky reálneho času aj priamo do ťahových súbojov. Takže napríklad, ak chcete za postavu spôsobiť čo najväčšie poškodenie nepriateľovi alebo sa čo najlepšie ubrániť pred jej útokom, musíte stlačiť tlačidlá v čase, keď vám to hra sama povie. Levelovanie funguje taktiež rovnako ako v tradičných japonských RPG hrách, kedy nový level zvyšuje percentuálne všetky štatistiky. Beyond Galaxyland je v tomto smere mišmaš, ktorý už v deme skvelo funguje. Do koláča pritom pridáva aj vlastné ingrediencie, napríklad bestiár protivníkov viete odkrývať pomocou vášho fotoaparátu.
Príbehovo toho o hre príliš veľa neviem, keďže demo ukázalo iba úplný začiatok hry a potom nás poslalo niekde viac do stredu príbehu, aby sme si vyskúšali boje vo vedľajšej úlohe. Čo však viem je, že hra umožňuje vesmírne cestovanie po planétach a hlavná postava je tínedžer, ktorému sa život otočí naruby a je unesený zo svojho domova. Grafika má krásny pixel art skombinovaný s low poly modelmi. Filmové scény v hre sú veľmi pekne naštylizované, kedy autori radi miešajú 2D a 3D scény. Je pritom evidentné, že vedia, ako nastaviť expozíciu a hernú kameru tak, aby slúžila ich rozprávaniu. Dialógy majú zase zaujímavý malý detail, kedy na každú osobu, ktorá práve hovorí, dá hra dramatické priblíženie kamery. Hudbu a zvuk som príliš nevnímal, ale boli fajn a nevytrhli ma z imerzie.
Vo výsledku sa teším na celý produkt a demo ma bavilo viac a viac, čím dlhšie som ho hral. Autori majú pritom s hrou vraj ešte veľa plánov. Plánujú preto napríklad možnosť vyhnúť sa nepriateľom a súbojom alebo ich zneškodniť aj mimo súboj. Nechcú mať v hre žiadne náhodné súboje typické pre žáner a chcú pridať rôzne mini hry, New Game+, dobrovoľných superbossov, ultimátne zbrane a mnoho ďalšieho. Som veľmi zvedavý, či sa im všetky ich plány vydaria.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 312
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One PS5 Xbox Series X|S Switch Vývoj: United Label / Sam Enright Štýl: RPG / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|