Apple sa porty veľkých hier na iOS veľmi nepredávajú |
Veľké hry dosiahli len minimálne predaje.
Apple nedávno skúsilo prinášať veľké hry na iOS, zaplatilo si porty od niektorých firiem a s predajmi to nedopadlo veľmi slávne. Odhadom to vyzerá nasledovne:
- Assassin's Creed Mirage - pod 3000 kusov podľa Appfigures ($49.99)
- Resident Evil 4 - pod 7000 kusov ($29.99)
- Resident Evil Village - okolo 5750 kusov ($15.99)
- Death Stranding - okolo 10600 kusov $19.99)
Odhady podľa inej analytickej firmy Appmagic sú mierne vyššie, ale tiež idú len do 30 tisíc kusov.
Je to tým, že hráči neberú mobily ako seriózne herné zariadenie a radšej si to zahrajú na veľkej platforme. Mobilní hráči majú svoje free ťapkačky a nebudú platiť 15 až 50 dolárov za hru. Na druhej strane, čísla sú aj výrazne obmedzované len úzkym počtom zariadení, na ktoré sú hry dostupné.
AppMagic k číslam hovorí:
„Tieto čísla sú ďaleko od úspechu, najmä v porovnaní s predajom dosiahnutým AAA hrami na ich primárnych platformách.
Pri pohľade na najvýkonnejšie mobilné prémiové hry vidíme, že mnohé z nich sú pôvodne nezávislé tituly. Tieto hry zvyčajne obsahujú jednoduchšie ovládacie prvky, uprednostňujú jedinečné umelecké štýly pred špičkovou grafikou a sú vhodné na kratšie hranie. Toto sú obvyklé atribúty úspešných bezplatných mobilných hier.
Rovnako dôležité je, že prémiové nezávislé hry na mobile majú zvyčajne cenu 5-10 dolárov. Toto cenové rozpätie lepšie zodpovedá priemerným výdavkovým návykom mobilných hráčov. To pravdepodobne vysvetľuje, prečo je pre tieto hry jednoduchšie expandovať na trh mobilných hier a prečo sú vydania AAA nedostatočne výkonné.“
Logiku to nedáva ani z jednej ani z druhej strany, máte peniaze, tak si kúpite niečo seriózne na hranie takýchto hier. Nemáte peniaze, tak nebudete kupovať drahé hry:
"Pre mňa sa zdá, že tieto trhy zostanú aspoň na nejaký čas oddelené. Hráči, ktorí si môžu dovoliť vlajkové mobilné zariadenia a 50 dolárov za hry, budú mať pravdepodobne prostriedky na to, aby si mohli užiť hry na PC a konzolách. Na druhej strane, u hráčov, ktorí si nemôžu dovoliť herné zariadenia alebo vysokovýkonné mobilné telefóny, je menšia pravdepodobnosť, že urobia jednorazový nákup za 50 dolárov.“
Špeciálne predávať Assassin's Creed Mirage za 50 dolárov nedáva úplne žiadnu logiku. Orezanú malú hru hrať na minizariadení, keď za ešte nižšiu cenu ju môžete mať na veľkých platformách alebo handhelde.
Apple toto všetko vie, ale hry si pridáva hlavne pre marketing, kde môže na prezentácii ukázať na iPhone alebo iPade veľké hry a mať z toho publicitu. Zároveň môžu tak motivovať minimálny počet ľudí kúpiť si vyššiu verziu mobilu, na ktorej tá hra pôjde. Aj keď používatelia nakoniec uvidia cenu hry, tak si ju zrejme nekúpia.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy 77
- Ghost of Yōtei sa predstavuje 151
- Sony po ohlásení remastru zdvojnásobilo cenu Horizon: Zero Dawn 219
- Parametre GeForce RTX 5080 a RTX 5090 naznačené 227
- Horizon Zero Dawn - porovnanie originálu a remastru 126
- Xbox bude diverzifikovať svoje konzoly 66
- PlayStation State of Play event bude o polnoci 189
- Assassin’s Creed Shadows bol oficiálne odložený, príde vo februári 116
- Porovnanie PS5 a PS5 Pro vizuálu v hrách 37
- RECENZIA: Ara: History Untold 10 zobraziť viac článkov >