Titan Quest 2 približuje boje, schopnosti a ďalšie aspekty |
Ešte kým sa nám hra ukáže na Gamescome, máme tu možnosť nahliadnuť detailne na niektoré jej súčasti.
Ešte kým sa nám RPG Titan Quest 2 ukáže na Gamescome, máme tu možnosť nahliadnuť detailne na niektoré jej súčasti. Konkrétne teraz nám vývojári predvádzajú boje, loot, predmety a ďalšie aspekty hry. Titan Quest II je hlboko zakorenený v tom, čo ponúkal pôvodný Titan Quest. Hlavnými piliermi bojov sú:
- Titan Quest II je aRPG v klasickom štýle s moderným, ale tradičným prístupom k boju.
- Nepriatelia v pôvodnej hre boli vždy dbre charakterizovaní a teraz to autori zdvojnásobujú tým, že ponúkajú širokú škálu typov nepriateľov. Silnejší nepriatelia vyniknú svojimi údernými schopnosťami, na ktoré musíte nejakou formou odpovedať (napríklad uhýbaním alebo prípravou silného obranného buildu), zatiaľ čo slabší nepriatelia sú nebezpeční počtom, ale môžete ich rýchlo eliminovať dobre umiestnenými schopnosťami.
- Súčasťou DNA Titan Questu sú aj epické súboje s bossmi. Od bossov očakávajte veľkú škálu schopností s jasnou postupnosťou, za ktorých osvojenie budete odmenení.
- Vaše aktívne schopnosti pochádzajú z vášho výberu dvoch majstrovských schopností. Môžete si vybaviť veľké množstvo schopností naraz a prispôsobiť si ich pomocou modifikátorov, aby ste si prispôsobili svoj build. Masteries ponúkajú aj samostatné pasívne schopnosti, ktoré budú riadiť veľkú časť vášho škálovania sily. Pre svoje pasívne schopnosti si môžete vybrať featy, ktoré pridávajú ďalšie bonusy.
- Za zvýšenie úrovne získate aktívne skilly, pasívne skilly a atribútové body. Atribúty a s nimi spojené sekundárne atribúty určujú, aké vybavenie môžete nosiť, a škálujú vaše poškodenie a ďalšie štatistiky. Pri dosiahnutí určitých prahových hodnôt odomykajú aj modifikátory schopností, ktoré sú vždy aktívne na pozadí.
- Po smrti sa nepriatelia, ktorí vás zabili (a tí v okolí),respawnujú v plnej sile. Respawnujete sa v najbližšom centre, ale teleporty sú kvôli pohodliu umiestnené po celom svete. Očakávajte ich najmä v blízkosti miest s bossmi. Portál po smrti vám pomôže rýchlo sa vrátiť do akcie. Kooperatívne partie musia iniciovať aktivity, ako sú súboje s bossmi, spoločne a sú blokované v odchode, kým boj nevyhrajú... alebo neprehrajú.
Keďže Titan Quest II je aRPG v klasickom štýle, základom hry je lootovanie a škálovanie postavy pomocou predmetov. Rôzne lokality majú priradenú úroveň. Táto úroveň škáluje štatistiky nepriateľov, ako aj štatistiky lootovaných predmetov. Preto je postup ďalej v hre alebo zvýšenie úrovne obťažnosti priamo odmenené lepším lootom.
Hra z pohľadu zbraní a vybavenia ponúkne:
- jednoručné zbrane: Meče, Oštepy, Dýky
- 2-ručné zbrane: Sekery, Luky, palice
- Predmety mimo ruky: Štíty
- Zbroje: Prilby, Chrániče ramien/plášte, Náramenníky, Chrániče nôh, Brnenia na trup
- Šperky: 2x prstene, Amulet
- Elixíry: Elixír zdravia, Energetický elixír
Tieto zbrane a brnenia sú rozdelené do šiestich kategórií, ktoré možno kombinovať s Masteries a vytvárať tak širokú škálu štýlov. Tieto štýly sú určené atribútmi. K dispozícii sú tri útočné atribúty postavy, podporný obranný atribút a tri vedľajšie atribúty:
- Might - vhodný pre silné agresívne štýly, ktoré používajú ťažké brnenie a zbrane. Odomyká modifikátory schopností súvisiace s poškodením.
- Knowledge - Taktickejšie zameraný perfekcionistický alebo vedecký štýl. Odomyká modifikátory skillov súvisiace so škálovaním alebo užitočnosťou.
- Agilty - Vhodná pre postavy s rýchlym pohybom a reflexmi, ktoré rady prekonávajú svojich protivníkov. Odomyká modifikátory skillov súvisiace s rýchlosťou.
- Vigor - Riadi zdravie a vytrvalosť, ako aj celkové schopnosti. Niekedy stačí byť húževnatý.
- Resolve - Sekundárna vlastnosť poháňaná vašou silou, vedomosťami a vigorom. Ľudia s mimoriadnym odhodlaním vykazujú väčšiu schopnosť ohýbať arkánne sily ohňa a ľadu podľa svojej vôle, ako to robia bojovníci živlov a mágovia.
- Cunning - Čerpá zo znalostí, obratnosti a viguru, je to sekundárny atribút, ktorý prináša úspech zabijakom s jedovatými dýkami aj druidom ovládajúcim počasie.
- Fitness - Kombinácia obratnosti, sily a energickosti, so zjavnými výhodami pre každého, kto chce spôsobovať fyzickú bolesť.
Atribúty a ich sekundárne funkcie spolu vytvárajú veľmi flexibilný systém, ktorý vám umožňuje napríklad rozdeliť atribútové body medzi dva útočné atribúty, a tak sa zamerať na typy poškodenia, ku ktorým oba prispievajú, a umožniť odomykanie výbavy a unlockov pre oba atribúty. Samozrejme, môžete sa tiež rozhodnúť zamerať sa len na jeden atribút pre vysoké hodnoty v súvisiacich vlastnostiach poškodenia a ponáhľať sa za modifikátormi, ktoré sa v ňom odomykajú. V dôsledku toho však môže byť váš výber predmetov užší.
Keď toto všetko spojíme s možnosťou opätovne špecifikovať atribúty aj zručnosti, autori si dávajú záležať na tom, aby rešpektovali váš čas ako hráča a umožnili vám formovať svoju postavu tak, ako chcete - hoci to bude z vašej strany vyžadovať určitú prácu a experimentovanie.
Okrem toho sa elixíry nevyprázdňujú a neodhadzujú, pretože sú to vybavené predmety, ktoré sa dopĺňajú na základe spôsobeného poškodenia. Majú tiež prídavné prvky, ktoré vám poskytujú ďalšiu možnosť prispôsobiť si hru. Účinky prídavkov budú aktívne počas krátkeho obdobia, keď spotrebujete elixír. To znamená, že sa nikdy nebudete musieť obávať obetovať miesto v inventári pre zásoby elixírov, ani toho, či ste schopní dosiahnuť ďalší checkpoint s limitom elixírov. Jednoducho bojujte a spôsobujte dostatočné poškodenie, aby ste získali ďalšie elixíry.
Predmety v Titan Quest II sú výrazne definované ich vzácnosťou. Štýl zbrane určuje jej základné štatistiky a vlastnosti, ale počet prídavných prvkov sa líši podľa vzácnosti:
- Bežné: len základné vlastnosti
- Magické: 1-2 prídavné vlastnosti
- Rare: 3-4 prídavné vlastnosti
- Infrequent: 2-4 prídavky a špeciálna vlastnosť
- Unique: úplne custom vlastnosti
Základné vlastnosti budú konzistentne rovnaké v takzvaných "rodinách predmetov" - voľnom zoskupení podobných štýlov predmetov, ktoré autori rozmiestnili po celom svete, aby ste získali odlišný vzhľad podľa toho, odkiaľ ste predmety vylootovali. Pokiaľ ide o zbrane, systém dokáže spájať rôzne časti zbraní, aby autori vytvorili väčšiu vizuálnu rozmanitosť vášho lootu.
V mystickom svete Titan Quest II občas nájdete aj exotickejšie zbrane, ako napríklad ľadovú sekeru alebo bleskový meč. V každom prípade budú mať tieto zbrane na základnej úrovni (bez prídavných vlastností) rozmanitejšie profily poškodenia, aby ste si svoje buildy zbraní mohli naozaj vyskúšať. Pomôcť s tým môžu aj mastery schopnosti. Tieto lesklé predmety sa však v rámci hry nepovažujú za "unique". Unikátne predmety vyzerajú lepšie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- Chcete kúpiť herné PC alebo notebook pod stromček? 38
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: THQ Nordic / Grimlore Games Štýl: RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|