TITAN QUEST II

TITAN QUEST II

Antické Grécko vás volá

Časy, kedy Diablo komfortne sedel na tróne ako kráľ ARPG, sa nezadržateľne blížia koncu a Blizzard si musí zvykať na čoraz ambicióznejšiu konkurenciu. Odvážne projekty totiž nielenže prežili, ale prinášajú pokračovania a po Path of Exile sa čoskoro dočkáme aj Titan Quest II. Po tom, ako sme videli hru v akcii počas Gamescomu, nám vývojári počas uplynulých dní sprístupnili aj hrateľné demo pre obmedzené publikum. Dostali sme tak určitý obraz o tom, čo nás čaká v tomto starogréckom epose, ktorý má vyjsť tento rok v Early Access.

Ocitáme sa na ostrove Proti, ktorý bol ešte donedávna pokojným miestom na život a trénovanie našich schopností, kým sa neobjavil gryphon a spolu s ním aj jeho uctievači, ktorí vypálili mesto. S našou mentorkou Aristonoe sa musíme postupne prebojovať k najvyššiemu bodu ostrova až ku gryphonovi, kde sa dozvieme, že v snahe získať požehnanie od bohov sme sa dostali do väčších problémov. Dozvedáme sa, že sme tŕňom v oku bohyne Nemesis. Dôvody sú však pre nás zatiaľ neznáme a nitky osudu budeme musieť postupne rozpliesť.

Prostredie ostrova však spočiatku nie je pochmúrne ani krvavé a na rozdiel od ostatných ARPG hier sa Titan Quest II nebojí byť hrou s pestrou paletou farieb a oku lahodiacich scenérií vytvorených v Unreal Engine 5. Veľmi dobre k tomu v aktuálnom teste ladila atmosférická hudba a kvalitný bol aj dabing, aj keď z týchto aspektov hry sa nám zatiaľ veľa nepredviedlo.


Hráči sa môžu tešiť na polootvorený a hlavne ručne vytvorený svet, v ktorom niektoré lokality budú lineárne a iné otvorenejšie. Budete tak môcť odhaľovať rôzne skryté zákutia, kde na vás čaká skrytá korisť, vedľajšie úlohy či ďalšie útržky príbehu. Navyše s dynamickým denným cyklom, ktorý sme si však v rámci aktuálneho testu nemohli vyskúšať. Ako nám povedali vývojári ešte počas Gamescomu, snažili sa vytvoriť krásny svet, do ktorého sa chcete ponoriť a nebyť všetkých monštier, bolo by to ideálne miesto pre dovolenku.

Kraby a orly však zjavne nie sú nadšené z blízkeho stretnutia s našou postavou a my sa musíme chopiť zbrane a vyskúšať si útoky, uhýbanie a liečenie. Postupne sa nám ukázal celý arzenál antických zbraní, od meča so štítom, cez sekery, pomalé obojručné zbrane, kopije s dlhším dosahom, až po luky na útoky s odstupom od nepriateľov. Každý si tak môže vybrať zbraň, ktorá čo najlepšie zodpovedá jeho hernému štýlu, či už preferujete sekanie obrovskou sekerou, alebo radšej nepriateľov ostreľujete z diaľky lukom.

V Titan Quest II si nevyberáte iba jednu triedu, ale pomocou levelovania si ju ušijete podľa svojich predstáv. Dokážete bojovať s akoukoľvek zbraňou a nosenie výzbroje je limitované bodmi investovanými do štyroch hlavných atribútov. Môžete tak mať ťažkú zbroj a obojručnú sekeru, ale bez dostatočnej sily ju nezodvihnete. Naopak, ak chce byť skôr mág, musíte investovať do vedomostí. Základné atribúty ovplyvňujú aj tri sekundárne atribúty, ktoré zase určujú silu určitých typov poškodenia, ako je jed, oheň, blesky a podobne.

Dve požehnania od bohov vám zaručia dve špecializácie. V deme boli na výber z troch -  Earth, Storm a Warfare, pričom prvé dve sa zameriavajú na útoky živlami, zatiaľ čo tretí typ ponúka tradičné schopnosti bojovníkov v podobe silných útokov na blízko, na diaľku aj na väčšie skupiny nepriateľov. Vývojári však sľubujú, že s aktualizáciami v Early Acess pribudnú ďalšie špecializácie. Dohromady si tak z dvoch špecializácií môžete vyskladať maximálne 10 schopností a vytvoriť si build podľa seba. Do hry okrem aktívnych a pasívnych schopností vstupujú aj modifikátory aktívnych schopností, aby ste si vytvárali rôzne synergie, ako zemetrasenia okorenené trochou ohňa či cyklóny s kusmi ľadu, ktoré zmrazia nepriateľov.

Kým bežné kraby na nás útočili zblízka, tie modré využívali útoky na diaľku a zjavne dokážu spolupracovať, aby vás obkľúčili a nedali vám priestor na uhýbanie. Vedľajšia úloha nás zaviedla preč od pobrežia a hlbšie do jaskýň, kde sme natrafili na pavúkov s vlastným setom schopností. Dokázali na nás hodiť sieť a spomaliť nás a využil to ďalší typ explodujúcich pavúkov a vznikla tak nepríjemná situácia, ktorá by pri väčšom počte pavúkov istotne skončila smrťou. Pri kostlivcoch, ktorí používali mrazivú mágiu, sa zase neoplatilo používať luk a kosti je najefektívnejšie niečím silným roztrieskať.

Ešte počas Gamescomu nám vývojári povedali, že chcú vytvoriť akýsi tanec medzi vami a AI nepriateľmi, ktorí sa delia do určitých frakcií a ak natrafíte na väčšiu skupinu, ľahko sa dostanete do problémov. V deme sa však ukázalo, že problém nie je ani tak obťažnosť, ako skôr celková neohrabanosť vašej postavy. Počas celého dema bola naša postava pomalšia ako nepriatelia, odozva na akcie bola príliš pomalá a kým sme sa stihli uhnúť, otočiť a zaútočiť, nepriateľ už bol opäť pri nás a efektivita uhýbania bola nulová.


Tvorcovia tvrdia, že ich hra nemá byť hardcore a chcú sa zamerať na učenie sa schopností, plynulé prechádzanie hry a spoznávanie príbehu. V deme však súboje nepôsobili až tak zábavne a po mimoriadne svižnom hraní za Spiritborn v Diablo IV je hrateľnosť v Titan Quest II v aktuálnom stave až frustrujúco pomalá. Na druhej strane, presne na ladenie takýchto aspektov slúžia podobné testy a vlastne aj plánovaný Early Access.

Čo však pôsobí naozaj sviežo, je zasadenie a príbeh. Hra naznačuje, že jej svet bude pre vás ako otvorená kniha a nechá vás hľadať skryté zákutia, drobné kúsky príbehu a interakcie s postavami, ktoré môžu mať za následok zaujímavé vedľajšie misie a s nimi spojené odmeny. Autori nám tiež uviedli, že sa nechystajú vytvárať sezónny obsah. Síce sa vybrali cestou Early Access, no chcú ponúknuť premium produkt bez battle pass a bez tlaku na rýchle prechádzanie príbehu pre endgame obsah.

Snaha odlíšiť sa súbojmi, ktoré sú pomalšie, metodickejšie a s menším počtom nepriateľov, však môže určitú skupinu hráčov odlákať, ak si zvykli na masakrovanie hord nepriateľov v explozívnych bitkách. Atmosférou a prvkami gréckej mytológie si nás však hra získala a po určitom doladení má potenciál byť skutočným klenotom v ARPG žánri. Snáď už nebudeme čakať dlho, keďže pôvodne bolo vydanie naplánované ešte na minulý rok a stále presný dátum Early Access verzie nepoznáme.


napísal Tanya 17.3.2025
Páči sa mi! (+2)
VIDEÁ Z HRY
TITAN QUEST II


Titan Quest II
PC
PS5
Xbox Series X|S

Vývoj: THQ Nordic / Grimlore Games
Štýl: RPG
Dátum vydania:  2025
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Predam intel core i5-12400 lga... (1)
Predam este original nerozbaleny procesor intel co...
|Zvuk vo hrách (1)
ahojte,priatelia. mám otázku. vo hre zaklinač 3 al...
|Upgrade budget gpu (14)
Zdravím, chcel by som poradiť ohľadom novej grafik...
|Mfg+freesynch geek problém (5)
čus,mám Nvidiu s MFG a monitor s FreeSynch.Nastáva...
|Počítač z alzy (26)
Ahojte oplatí sa to za tu cenu? https://m.alza.sk...
|Sector hraje ... (124567)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Vlastná tvorba. (8625)
Hudba,film,fotografia,výtvarné umenie,poézia a pró...
|Screenshots (62000)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Čo vas dnes nasr... nahnevalo ... (44292)
Opozitum temy co vas dnes potesilo , takze sem sa ...
|Filmy filmy filmy film... (47082)
O filmoch. Hádam chápete....
|Svet, ukrajina, vojny ... (36864)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk