Zahrali sme si demo hororu Nowhere |
Hrateľná ukážka však pôsobí dosť nepresvedčivo. Ako to teda vyzerá?
Nowhere je malý hororový titul, ktorého demo mi pristálo v rukách, hoci nemalo radšej ani opustiť pracovný stôl vývojára. Nowhere je totiž vo veľmi skorej fáze vývoja a priznávajú to aj sami tvorcovia vo svojich patch poznámkach. Stále im však z nejakého dôvodu pripadalo ako dobrý nápad dať tento až prototyp hry do rúk novinárom.
A nie, nejde o žiadnu prehnanú reakciu z mojej strany. Hra je momentálne len o tom, že bezcieľne hľadáte stratených ľudí v priveľmi veľkom nórskom lese, ktorý autori ohraničili neimerznými neviditeľnými stenami. Titul je v podstate nestrašidelný walking simulátor, kde hľadáte zberateľské predmety, zatiaľ čo po vás idú nepriatelia, ktorí vás z diaľky strašia svojím amatérskym despawnom a na hororovú hru rekordne pomalou rýchlosťou pohybu. Do toho, aby ste náhodou nezabudli pri prehlučnenej hudbe, že vás naháňajú, titul vám aj dá obrovský prehnaný červený filter na celú obrazovku.
V hre sú aj nejaké totemy plné rún, ktoré neviem načo slúžia. Nowhere má aj zvláštnu mechaniku po smrti, kedy môžete odpovedať na náhodnú otázku, aby ste sa asi znovu oživili. Hra to nijako neobjasňuje cez gameplay, takže iba hádam. Problém tejto mechaniky je, že aj po smrti stále môžete dostať jumpscare od iných nepriateľov, lebo im autori zabudli vypnúť pathfinding. Alebo nevedeli ako to urobiť. Tomu druhému by som sa popravde ani nečudoval, keďže vývojári zvládli aj zabudnúť na zmenu textúr základného modelu postavy v Unreal Enginu 5. Buď to, alebo si skôr len naivne mysleli, že sa žiadny novinár nepozrie smerom dole na svoje telo.
Ešte k tomu, keďže first person kamera je umiestnená nad telo postavy len veľmi amatérsky, vidíte si priamo do vášho glitchujúceho sa krku. Viem to, lebo rovnaký problém vznikol aj mne, keď som sa zo srandy snažil o to isté v Unreal Engine 5. Stavím sa, že to spravili aj podľa toho istého nedotiahnutého tutoriálu. Táto lacnosť vlastne platí pre skoro všetko, čo je v hre. Máme tu napríklad ruku s lampášom, ktorý nesprávne nastavili, takže je zbytočný a svieti len minimálne. Fps je tiež málo, keďže hráte neoptimalizovaný Unreal Engine 5 titul. A to aj na AMD ekvivalente pre RTX 4070. Hra pritom nevyzerá ani nijako extra dobre, hoci ani vyslovene zle.
Ach, ale to už začínam byť príliš technický pri dojmoch z dema, ktoré si to ani nezaslúži. Nebudem ani ďalej kritizovať, nemá to, popravde, cenu. Nie je nič smutnejšie, ako keď novinár uvidí vašu robotu a povie si, že s trochou cviku by to zvládol aj lepšie. Demo jednoducho okrem fajn grafiky a hudby a pekne napísaných listoch momentálne nič extra neponúka a nemala by ho vôbec ešte uzrieť verejnosť. Ale posúďte sami. Na Steame vyjde 15. augusta.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 341
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Midnight Forge / Midnight Forge | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|