Gamescom 2024: Rozprávali sme sa s NPC poháňanými umelou inteligenciou s Nvidia ACE

Vyskúšali sme si dve techdemá, ktoré chcú prezentovať budúcnosť NPC postáv v hrách.

pridal matus_ace 31.8.2024 o 20:01 pod hry
Gamescom 2024: Rozprávali sme sa s NPC poháňanými umelou inteligenciou s Nvidia ACE

HRY > NOVINKY >

Nvidia je jedna z najhodnotnejších firiem vôbec, ale nie kvôli tomu, že by sme sa my hráči išli potrhať za ich grafickými kartami. Samozrejme, záujem je obrovský, ale Nvidia rastie hlavne vďaka umelej inteligencii, kde patrí k lídrom. Tieto technológie postupne presúva aj do hernej oblasti a jednou z nich je Nvidia ACE, čo je ich cloudové API riešenie pre vytváranie interaktívnych herných postáv postavených na AI, kde je riešený ako jazykový modul, tak aj lip sync a ďalšie aspekty. Alebo teda inak, toto je aktuálne najnovšia generácia AI postáv od Nvidie a nebude fungovať len v cloude, ale aj lokálne. A my sme na Gamescome mali možnosť si ju sami vyskúšať.

K dispozícii boli hneď dve demá, pričom sme si vyskúšali obe. Prvým je Legends, čo vlastne nie je hra. Je to len techdemo od Perfect World, kde chcú vývojári skúmať možnosti nasadenia takýchto postáv v hrách tak, aby zlepšili hrateľnosť a neboli len nejakým gimmickom. Toto demo bežalo v cloude, ale zase toho umožňuje viac. Mohli sme sa v ňom porozprávať s ženou Yunni, ktorá hľadá spôsob ochrany svojho kmeňa. Mohli sme sa jej pýtať na jej kmeň, na to, čo potrebuje, prípadne jej aj ukazovať predmety na kameru.

Techdemo totiž používa aj vizuálny model a pomocou kamery analyzuje, čo vidí. Ak potrebuje liek a vy jej ukážete niečo iné, odpovie, že toto nie je to, čo hľadá. Ale ak jej na kameru ukážete meč, tým už svoj kmeň dokáže ochrániť a poďakuje vám. Samozrejme, vyžaduje si to viac spracovania dát, takže to trvá trochu dlhšie, ale zas to funguje dobre. Dokonca aj pri slabšom kontraste, slabšom osvetlení a podobne nepriaznivých podmienkach. Ale nemyslím si, že je rýchlosť zlá. Hlavne ak si uvedomíte, čo všetko sa tu vlastne deje, kam sa dáta posielajú, AI to spracuje a pošle naspäť. Poznám ľudí, ktorí reagujú pomalšie.

Postava ovláda angličtinu a, pochopiteľne, čínštinu. Ale tieto AI technológie majú ponúknuť aj pomerne jednoduché možnosti lokalizácie, takže časom asi budú takéto postavy rozpoznávať viac jazykov. Vo všetkých jazykoch pritom môžete počuť rovnaký hlas, keďže ten je súčasťou modelu. Hlas stále znie trochu roboticky a neprirodzene, ale prekvapil ma výborný lip sync, ktorý prekonáva aj drvivú väčšinu AAA hier. Autori vidia nasadenie takéhoto modelu na zlepšenie interakcie, customizovanie postáv, ale aj na možnosť preniesť do hry zbrane či iné predmety z reálneho sveta.

Druhé demo asi dobre poznáte, lebo je už z reálnej hry. Nvidia totiž prezentuje ACE na mecha multiplayerovke MechaBreak od Amazing Seasun Game. V nej si vyberáte z pestrej ponuky rôznych mechov, s ktorými sa vydávate do boja. Môžete si ich customizovať a podobne. Na Steame aktuálne beží playtest, do ktorého sa môžete prihlásiť, takže ak vás hra zaujíma, určite si ju vyskúšajte. ACE je to zakomponovaná na postavu Martel. Táto postava sa stará o vašich mechov, môžete sa jej pýtať na misie, výstroj a výzbroj alebo požiadať o zmenu mecha či farebnú customizáciu.

To som si mohol vyskúšať aj ja a v zásade to funguje tak, ako ste to videli v prezentáciách. Aj naživo tak postava reaguje svižne a môžete s ňou takéto jednoduché veci v rámci hry riešiť. Zaujímavosťou tu ale je, že postava nebeží na cloude, ale na lokálnom hardvéri, takže sa o všetko stará vaša karta. V porovnaní s Legends techdemom bola postava rýchlejšia, keďže výpočty neprebiehali niekde na vzdialených serveroch.

Keďže si fungovanie ACE v rámci MechaBreak viete sami pozrieť, nie je až tak zaujímavé to, že funguje, ako iné detaily. Z ľudí z Nvidie som tak chcel dostať viac o limitoch a možnostiach. Technológiu prezentujú vždy s najnovšími kartami, ale Tensor jadrá vlastne nie sú povinné, ale len odporúčané. Teoreticky takýto malý jazykový model môže fungovať aj na iných kartách ako RTX. Akurát potom musíte počítať s vyšším lagom a nižšou presnosťou. No a keď Tensor jadrá máte, tak čím viac, tým lepší výsledok zase dostanete.

A čo s tým bude v budúcnosti? Tieto prezentácie a techdemá by mali byť len začiatok, pričom už teraz s touto technológiou pracujú aj veľkí hráči na hernom trhu. Asi vás neprekvapí, že je medzi nimi Ubisoft, ktorý vždy skáče po každej technológii a platforme. Nechýba ani Tencent, no malo by to byť viac vydavateľov. Čas nám teda ukáže, ako sa toho chopili.





Páči sa mi! (+1)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Red dead online error (3)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29432)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk