CORSAIR'S MADNESS

CORSAIR'S MADNESS

8.0

Hľadanie stratenej posádky na ostrovoch

Recenzia na PC verziu

Vy a vaša posádka ste stroskotali, vaši muži sú posadnutí zvláštnymi maskami, ktoré im dávajú nadprirodzené schopnosti. Hoci vy sami pocítite moc masky, neovládne vás. Na každom ostrove vaši kolegovia páchajú zlo a je vašou úlohou, aby ste ich vyslobodili a zároveň zachránili miestnych.

Príbeh hry je veľmi jednoduchý a je tu len na zdôvodnenie vášho dobrodružstva, ako to u starších hier zvyklo byť. Prekáža mi ale jedna vec – posádku vôbec nespoznáte, ani trošku. Žiadna z týchto postáv nemá ani jednoduchú charakteristiku, čo by pridalo na hodnote, pretože som osobne necítil nič, keď som niekoho zachránil. Ani keď som potom opäť videl všetkých spolu plaviť sa po mori za ďalším dobrodružstvom.

Hra začína svižným a efektívnym tutoriálom. Klasicky skáčete, sekáte mečom a uskakujete. Ďalej sa môžete odrážať od modrých sfér a červené sféry vám poskytujú jeden skok navyše. Pohybový set nie je rozsiahly, ale bohato stačí ako základný stavebný kameň. Na každom ostrove vám vynálezca poskytne jednu zo svojich hračiek, ktoré otvárajú nové možnosti a sú zároveň nutnosťou pri nových prekážkach. Napríklad na prvom, džungľovom ostrove, získate pružinové topánky, ktorými sa odrážate ako od vysúvacích bodcov na zemi, tak aj od nepriateľov. Ďalším zábavným predmetom je luk na púštnom ostrove, ktorým viete omráčiť niektorých nepriateľov alebo odstreliť lano, držiace vo vzduchu plošinu, na ktorú viete následne skočiť.

Bohužiaľ tieto zlepšováky sú tak 50 na 50, čo sa kvality týka. Napríklad na snežnom ostrove získate korčule, ktoré ani neovládate, len vždy stlačíte X na ovládači pre skok. Ďalším príkladom je flauta na tieňovom ostrove. Chvíľu trvá, kým začne účinkovať, čo je otravné, keď ňou hýbete platformami, ktoré musíte stále zastavovať kvôli periodicky sa spúšťajúcim laserom. To, že ňou viete omráčiť pár nepriateľov, ani nestojí za reč, aj tak ich zabijete rýchlo.


Ďalej máte k dispozícii štyri sekundárne zbrane ako na súš, tak aj na vodné levely. Zakupujete ich u obchodníka a výrazne dopĺňajú hrateľnosť. V hre máte okrem HP aj MP, ktoré určujú, koľkokrát môžete použiť sekundárnu zbraň. Tie viete vylepšovať, lenže vylepšené verzie zbraní vyžadujú viac MP. Ale vy sa viete rozhodnúť, ktorú verziu chcete práve v súboji použiť, takže to nie je permanentná zmena zbrane, len lepšia verzia, ktorú máte v inventári uloženú hneď vedľa slabších.

Medzi niektorými úrovňami, sa musíte najprv preplaviť na plťke. V týchto pasážach zápasíte vždy s rovnakými nepriateľmi – obyčajní „pajkovia", ktorých úlohou je len vytvoriť prekážku - lukostrelci apod. Okrem toho sa budete aj predierať riasami medzi kameňmi a preskakovať padnuté klady stromov. Týchto levelov je podstatne menej než pozemných, majú ale zábavnú hrateľnosť. Niektoré z nich vás postavia aj proti bossom.

V neposlednom rade tu sú úrovne v chrámoch, kde okúsite moc masky. Tieto pasáže sa orientujú viac na súboje, a dávajú vám dokonca rank systém ako napr. v Devil May Cry. Odomykáte si nové útoky, snažíte sa o čo najlepšie skóre, ak chcete. Po určitom množstve úspešných útokov, sa vám odomkne jeden superútok, ktorý si tiež viete vybrať u obchodníka. Nepriatelia tu sú rýchlejší, majú viac HP a aj viac útokov. Neslúžia len ako prekážky, aktívne sa vás snažia zabiť. Vadí mi ale, že hra vám tu hádže priveľa srdiečok na doplnenie života. Vďaka tomu som sa nemusel až tak báť poškodenia, pretože som vedel, že sa veľmi rýchlo vyliečim.

Hra vás tlačí k tomu, aby ste sa držali čo najdlhšie vo vzduchu. Útočením vo vzduchu sa v ňom zároveň udržíte a namiesto sfér sú tu lampáše na skákanie a uskakovanie. Do zeleného lampáša musíte vyložene seknúť mečmi, aby ste sa odrazili. Uskakovanie v tejto forme je zároveň útok a to isté platí aj u červených lampášov.

Aj tieto levely vám poskytnú vlastné zlepšováky. Našťastie, zábavné sú asi všetky, no na druhej strane je škoda, že si ich užijete len v dvoch leveloch na každom ostrove. Osobne som si najviac užil netopierie krídla, ktoré slúžia v podstate ako dvojitý skok. Sú tu konkrétne plošinky vo vzduchu, ktoré vám pridávajú ďalšie skoky, aby ste sa mohli udržať vo vzduchu, prípadne vás odpália cez veľkú priepasť. Ďalej ma veľmi bavil hák, ktorý slúžil v podstate ako preskok u konkrétnych priepastí. Oba tieto nástroje, rovnako ako všetky ostatné v chrámoch, viete použiť aj v súbojoch. Viete nimi nepriateľov ochromiť, dostať sa k nim rýchlejšie, alebo ich vyhodiť do vzduchu, záleží od nástroja.

Vždy sú tu po dve prepojené úrovne. Prvú zakončíte útekom pred bossom – člen posádky posadnutý maskou - a druhý level zakončíte súbojom s bossom. Každý boss je unikátny a využíva výhody danej pasáže. Mojím obľúbeným je asi boss z tieňového ostrova, kde získate netopierie krídla. Celý čas sa musíte držať vo vzduchu s bossom, mlátiť doňho a vyhýbať sa jeho projektilom, kopačkám a výbuchom.

Bossovia obecne sú v tejto hre na jednej strane dosť kreatívni, na strane druhej sú mnohí príliš jednoduchí. Tí na súši majú tri fázy, po každej fáze získate späť všetky HP a MP. S každou fázou sú o niečo rýchlejší a získajú nový pohybový set. Finálni bossovia sú najťažší a najodolnejší. Bohužiaľ, to tiež nutne neznamená, že sú ťažkí. Väčšinu bossov som porazil na prvý pokus, pretože zvyčajne je dosť priestoru a času, aby ste prišli na to, čo na nich platí a žiadne šialene útoky na vás fakt prichystané nemajú. Nehovoriac o tom, že majú príšerne malo HP, takže ich častokrát viete rozsekať aj za cenu vlastných HP, ktoré sa vám aj tak po danej fáze doplnia. Bossovia z vodných levelov majú viac fáz, ktoré sa ale na druhej strane takmer nijako nemenia. Aspoň sa ale nevyliečite po každej fáze, takže musíte byť konzistentne opatrní.

Všetky úrovne sú lineárne, plné pascí, nepriateľov a skrytých lokácií. Každý level má vlastnú zbierku unikátnych nepriateľov a pascí, ktorými sa viete vždy nejako vysporiadať s použitím vynálezu daného ostrova. Takto je každý ostrov po hernej stránke zaujímavý a svieži.


Skryté lokácie sú zvyčajne len steny vyznačené otáznikom, ktoré zničíte, a buď za nimi nájdete prekážkovú miestnosť so zeleným orbom na konci, truhlu s peniazmi, alebo vyložene len zelený orb. Sú tu aj hádanky a skryté steny, ktoré by ste sami neobjavili a nevyriešili, keby vám o nich nepovedal jeden zo strážcov v dedine. Nikdy vám ale nepovie, kde konkrétne sa tá stena alebo hádanka nachádza, musíte na to prísť sami. Občas narazíte aj na nejakú jednoduchšiu hádanku alebo unikátnu prekážku, napríklad je tu minihra, kde musíte ničiť padajúce orby za body a s dostatkom bodov získate kľúč, aby ste mohli pokračovať v leveli. Z hádaniek tu väčšinou narazíte na niečo obyčajnejšie – pred sebou máte set znakov a tlačidlá, ktoré musíte klikať tak dlho, kým sa na nich neobjavia presne tie znaky, ktoré práve vidíte hore na obrázku. Takýchto jednoduchších hádaniek je tu zopár. Nie sú vôbec na škodu, aspoň si u nich trošku oddýchnete a niektoré sú zábavnejšie.

Každý ostrov má rovnakú štruktúru. Pristavíte plťku pri dedine, kde vám náčelník dediny vysvetlí situáciu. Vynálezcu a strážcu sme si už priblížili, pristavte sa ale aj u obchodníka, ten vám predá jednu z vedľajších zbraní ako na súš, tak aj na vodné levely. Viete si u neho aj zakúpiť kombá pre úrovne v chrámoch, alebo dočasne vymeniť zelené orby za HP alebo MP. Následne vás čakajú dva levely, z toho jeden končí vodným levelom, z ktorého sa viete doplaviť buďto na východ, alebo na západ. Až dokončíte jednu z týchto doplnkových úrovní, ktorá sa vždy končí bossom, môžete preskúmať aj druhú, kde sa vždy skrýva ešte jeden zelený orb. Boss vás čaká aj na konci prvej úrovne.

Následne sa môžete zastaviť v aréne, ktorá na vás najprv bude postupne hádzať vlny nepriateľov z daného ostrova a zakončí to súbojom s oboma bossmi z danej kapitoly. Arénu musíte prejsť na jeden záťah, a dostanete za ňu zelený orb. Ak získate všetky zelené orby z ostrova, môžete na konci kapitoly vyslobodiť člena vašej posádky z chrámu, v ktorom ste ho práve vyslobodili z masky. Táto štruktúra znamená, že vás hra príliš nešokuje ani neprekvapí štruktúrou samotnou na žiadnom ostrove, ale aspoň viete, čo od hry očakávať.

Ostrov si, s výnimkou prvého, vždy vyberiete sami, môžete ich prejsť v akomkoľvek poradí. Hoci to znamená, že si viete každý prechod hrou trošku upraviť podľa seba, je to aj dôvod, prečo je v podstate každý jeden ostrov na rovnakej obťažnosti – a, bohužiaľ, sú všetky dosť ľahké. Hra vám celkovo zaberie nejakých osem až deväť hodín. Na konci vás čaká Ostrov smrti, kde si postupne prejdete všetkými nástrahami  ako z normálnych levelov, tak aj z chrámov. Ako posledný level je to zjavná voľba a je trošku ťažší než zvyšok hry, ale stále sa nezapotíte. Finálny boss je, bohužiaľ, tiež dosť ľahký, ale aspoň je odolnejší. Ak ste zachránili všetkých členov posádky, tak vám postupne naprieč levelom pomôžu znížiť jeho HP v prvej fáze až na 50%. Čím menej ste ich zachránili, tým menší dopad to bude na finálneho bossa mať.

Ako je to teda s touto drobnou hrou? Hrateľnosť je tu v základe výborná, poskytuje veľa mechaník. Každá kapitola má síce rovnakú štruktúru, ale unikátny set nepriateľov a bossov, prekážok a hrateľnosť je vždy osviežená unikátnym vynálezom a v chrámových leveloch tiež svojím vlastným nástrojom. Narážate aj na pomerne dosť skrytých lokácií, plných vlastných výziev a občasná hádanka alebo unikátna minihra, tiež poteší. Na druhej strane je celá hra dosť jednoduchá. Nehovoriac o tom, že niektoré vynálezy sú veľmi nedovarené až nudné. Vodné levely sú tiež fajn, hoci tu zas nájdete primálo variácií. Taktiež mi tu chýbala nejaká charakteristika posádky. Ale musím uznať, že správnym kombinovaním všetkých mechaník a znalosťou hry sa dá veľmi uspokojujúco presvišťať hociktorou pasážou, ak máte dobrý prstoklad a dávate pozor, kde na vás kto útočí a kde je aká prekážka. V podstate hovorím o vysokom potenciáli na speedrunning. Celkovo hru určite vnímam pozitívne, len si želám, aby bola ťažšia.


napísal Sammy 9.9.2024
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
8.0
Vo svete
T.B
Ohodnotiť
CORSAIR'S MADNESS
+ hrateľnosť
+ variácia mechaník
+ každý ostrov je kompletne unikátny
+ súboje v chrámových leveloch
+ upgrady
+ skryté lokácie
+ hádanky
- nízka obťažnosť
- chýba charakteristika členov posádky
- bossovia


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: Madnetic Games, Playway / Old Prawn
Štýl: Akčná Adventúra
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29258)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk