Gamescom 2024: Náramok Ovomind do hier prenáša vaše emócie |
Vyskúšali sme si technológiu smart náramku, ktorý ovplyvňuje hry na základe zmien vašich emócií.
Na Gamescome neskúšame len prichádzajúce hry, ale aj nový hardvér rôzneho druhu. Nové grafiky, konzoly, volanty a iné ovládače sú samozrejmosťou. Ale raz za čas sa podarí vyskúšať si aj niečo poriadne netradičné. Niečo, čo možno má neistú budúcnosť, ale rozhodne si to vyskúšať chcete. Veď aké by to bolo, keby sa do hier dali preniesť vaše emócie a hra by na to reagovala? Hnev z rage quitu? Dojatie po smrti milovaného spoločníka v RPG? Niečo také nám chce priniesť náramok Ovomind a ja som si ho v Kolíne mohol vyskúšať.
Ovomind je smart náramok, kde nenájdete hodinky a podobné funkcie, zato tam je ale kopa senzorov, ktoré merajú váš tep, mikropotenie a ďalšie aspekty. Preto musí byť na zápästí pripnutý naozaj presne a tesne, až to trochu nie je príjemné a tlačí to. Senzory takto kombinovanie snímajú zmeny ANS spojené s vašimi emóciami a to cez mobilnú aplikáciu (s ktorou sa náramok spáruje) prenášajú do hry, ktorú práve hráte. Môže to vyzerať tak, že hráte horor, vyskočí na vás bukák, zľaknete sa a vašej postave sa začne zmenšovať zorné pole, lebo hra nasníma váš strach a takto začne simulovať stav úzkosti.
A presne tak to prebiehalo aj na Gamescom. Prišiel som do stánku tohto mladého startupu, na ruku mi pripevnili náramok, spárovali ho, celé to nastavili a pustili mi techdemo Dead Shadows. Je to tradičný first person horor, kde sa túlate rozpadávajúcim sa domom a tam sa dejú čoraz podivnejšie veci, ktoré vás majú vydesiť. Počujete kroky, vŕzganie, bliká svetlo a do tmavých kútov si musíte sami prisvietiť. Hlavne dobre spracovaný zvuk techdema (ktorý vynikol vďaka headsetu) navodzoval kvalitnú atmosféru a to všetko by mal náramok zaznamenať a následne to previesť do vašej hry.
Akurát teda na mňa to veľmi nefunguje. A tým nemyslím technológiu, tá veci zaznamenávala dobre a presne. Ale tento žáner nie je práve niečo, čo by vo mne vzbudzovalo nejaké extrémne emócie. Takýchto hier som hral nespočet a techdemo v ničom nevynikalo. Všade tušíte, že sa teraz niečo stane, takže aj keď na vás niečo nečakane vybafne, v tele to nespôsobí stres. Popri hraní som si sledoval aj reakcie tela na displeji s aplikáciou, ktorá zobrazovala emócie. Väčšinou to bolo „neutral“, ale občas tam dokonca vyskočilo „joyful“. Áno, pri hraní som sa viac bavil ako bál.
Vidíte to koniec koncov aj v samotnom videu z hrania techdema a v záverečných výsledkoch, kde za tie 4 minúty hrania boli zaznamenané len 2 momenty prekvapenia, prevažne neutrálna nálada a relatívne nízky pokojový tep (pre mňa ešte o niečo nižší ako bežný). Ale technológia sa mi páči a chcel by som si ju vyskúšať vo viacerých rôznych hrách. V nejakej soulslike, nejakej multiplayerovke alebo aj dynamickej akcii na štýl Dooma. V budúcnosti sa o to rozhodne pokúsim, takže ak vás Ovomind zaujal, sledujte nás aj ďalej.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 417
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 82
- Ako je to s výkonom grafiky v PS5 Pro verzii konzoly? Má 33TFlops? 295
- Článok: PlayStation 5 Pro 141
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 86
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- PS5 Pro už bola rozobraná 215
- Novembrové filmy a seriály 12
- GTA VI misie budú znovu lepšie, Rockstar vraj zdvihol latku v realizme a AI 73
- RECENZIA: Red Dead Redemption & Undead Nightmare (PC) 45 zobraziť viac článkov >