S novou generáciou RTX 50 grafík prichádza aj neurálny rendering |
Nvidia prináša nástroje pre vývojárov pre rýchlejší vývoj a optimalizácie.
NVIDIA predstavila novú generáciu ako hardvéru, tak aj softvéru, ktorý bude majú zásadný vplyv na grafiku a herný vývoj. Novinky zahŕňajú grafické karty GeForce RTX 50 Series a technológie NVIDIA RTX Kit, ktoré prinášajú revolúciu v oblasti AI-poháňaného renderovania.
RTX Kit obsahuje súbor nástrojov na vylepšenie renderovania hier pomocou umelej inteligencie, zlepšenie geometrie, textúr, materiálov a osvetlenia, čo umožňuje vývojárom vytvárať vizuálne bohatšie a výkonnostne optimalizované komplexné herné svety. S touto sadou nástrojov je možné nielen znižovať artefakty a stabilizovať výkon, ale aj efektívne znižovať využitie VRAM.
RTX Neural Shaders
Jednou z kľúčových noviniek je zavedenie RTX Neural Shaders, ktoré integrujú malé neurálne siete priamo do programovateľných shaderov. Táto technológia je zásadná pre rôzne aplikácie, ako je radiance caching (ukladanie svetelných informácií), kompresia textúr, spracovanie materiálov a tvorba radiance fields (polia svetelných informácií). RTX Neural Shaders umožňujú pre vývojárov optimalizovať a zrýchliť procesy renderovania. Napríklad, RTX Neural Texture Compression dokáže komprimovať tisíce textúr za menej než minútu a ušetrí až 7x viac VRAM než tradičné metódy, pričom kvalita vizuálu ostáva rovnaká.
K ďalšiemu vylepšeniu patrí RTX Neural Materials, ktorá urýchľuje kompresiu komplexného shaderového kódu pre offline materiály (ako porcelán alebo hodváb) až 5x, čo umožňuje renderovať filmové kvalitné materiály pri rýchlostiach vhodných pre videohry. RTX Neural Radiance Cache (NRC) využíva umelú inteligenciu na zlepšenie nepriameho osvetlenia v hrách tým, že umožňuje simulovať neobmedzené množstvo odrazov svetla po začiatku prvotného osvetlenia. Týmto spôsobom sa dosahuje lepšie a výkonnejšie path-traced osvetlenie.
RTX Neural Faces
Významným krokom vpred je tiež RTX Neural Faces, ktoré využíva generatívnu AI na tvorbu realistických ľudských tvárí v reálnom čase. Táto technológia sa líši od tradičného renderovania, pretože namiesto vykresľovania celej tváre zložitým spôsobom využíva 3D pozície a základné údaje o tvári na generovanie prirodzene vyzerajúcej tváre pomocou AI modelov, ktoré boli trénované na tisíckach obrázkov tej istej tváre pri rôznych osvetleniach, uhloch a emocionálnych výrazoch. Tento proces sa následne optimalizuje pomocou NVIDIA TensorRT pre rýchle inferenčné spracovanie v reálnom čase.
K tomu je pridaná podpora pre realistické zobrazenie vlasov a pokožky postáv cez RTX Character Rendering SDK. Napríklad, technológia Linear-Swept Spheres (LSS) znižuje geometrickú náročnosť renderovania vlasov v hrách a umožňuje lepšie simulovať vlasy so zníženou spotrebou pamäte.
RTX Mega Geometry
NVIDIA tiež predstavila RTX Mega Geometry, technológiu na urýchlenie procesu stavby bounding volume hierarchií (BVH) v náročných geometrických scénach. Tieto hierarchie sú kľúčové pre správne renderovanie detailných svetov, a RTX Mega Geometry umožňuje Ray tracing na až 100x väčšom počte trojuholníkov než je štandard v súčasnosti, čo je dôležité pre vytváranie otvorených svetov s miliardami trojuholníkov, ako je to možné v Unreal Engine 5 s technológiou Nanite.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nvidia predstavila RTX 5070, RTX 5070ti, RTX 5080 a RTX 5090 grafické karty 296
- Mega zľavy začínajú 39
- Hry v roku 2025 88
- Objavil sa záber z preview verzie GTA VI priamo z kancelárií Rockstaru 23
- Spotreba RTX 5080 a RTX 5090 upresnená 196
- Fanúšikovský NFS Underground 2 remake na Unreal engine 5 dostal demo 46
- Čínska firma predstavila dosku s 1500W 50-pinom, aby PC nepotrebovalo žiadne káblo 33
- Filmy a seriály v roku 2025 44
- Január do PlayStation Plus prinesie veľké mená 43
- Prvý pohľad na RTX 5090 grafickú kartu 124 zobraziť viac článkov >