Herný biznis stále rastie, špeciálne PC sféra

Nová rozsiahla analýza ukazuje rast herného trhu.

pridal saver 20.1.2025 o 20:50 pod hry
Herný biznis stále rastie, špeciálne PC sféra

HRY > NOVINKY >

Nová rozsiahla analýza ukazuje rast herného trhu. Presnejšie analytik Matthew Ball zhrnul trh na 200 stranách svojej prezentácie a ponúkol sériu pekných grafov.

Herný biznis stále rastie, špeciálne PC sféra

V posledných rokoch čelil herný priemysel výzvam. Po dekáde robustného rastu medzi rokmi 2011 a 2021 sa tempo zvyšovania príjmov spomalilo, čo vytvorilo prostredie opatrnosti a znížených investícií. Napriek tomu sa PC hranie stalo „svetlým bodom“ na trhu a pokračuje vo svojom vzostupe, pričom teraz predstavuje väčšinu príjmov z herného obsahu mimo mobilných hier.

Herný biznis stále rastie, špeciálne PC sféra

Medzi rokmi 2011 a 2024 došlo k výraznému rastu PC a konzolového hrania, pričom spotrebiteľské výdavky na tieto platformy vzrástli o takmer 50 miliárd dolárov. Avšak od roku 2021 sa konzolové hranie dostalo do stagnácie, čo je viditeľné najmä na predajoch konzol Xbox Series S/X a PlayStation 5. Tieto konzoly dosiahli po 49 mesiacoch na trhu o približne 7 miliónov menej predaných kusov ako ich predchodcovia.

Herný biznis stále rastie, špeciálne PC sféra

Na druhej strane PC hranie pokračuje v rozmachu, pričom od roku 2021 vzrástli jeho príjmy o 20 %. Tento úspech je pripisovaný viacerým faktorom, vrátane rozsiahlej a spätne kompatibilnej knižnice hier, okamžitého prístupu k webovým prehliadačom, sociálnym platformám a livestreamingovým softvérom, ako aj lepšiemu výkonu vo vysoko výkonných konfiguráciách oproti konzolám.

Herný biznis stále rastie, špeciálne PC sféra

Podľa analýzy Matthew Balla bude dynamika PC hrania pravdepodobne pokračovať. Významným trendom je prístup k pôvodne konzolovým exkluzivitám na PC platformách, pokrok v prenosných zariadeniach, a vplyv platforiem ako Roblox, ktoré lákajú mladšie publikum. Roblox pritom môže odradiť mladších hráčov od investovania do drahých konzol, keďže stovky miliónov detí vyrastajúcich na tejto platforme nemusia mať záujem o AAA hry na konzolách za 500 dolárov.

Čo sa týka VR trhu, ten stagnuje a na grafe vidíme ako sa odhady predaja postupom času menili. Aktuálne sa zdajú tiež, príliš optimistické.

Herný biznis stále rastie, špeciálne PC sféra

Napriek rôznym odhadom trhového podielu medzi konzolami a PC existujú aj alternatívne analýzy. Podľa Newzoo konzolové hry v roku 2023 vygenerovali 56,1 miliárd dolárov, zatiaľ čo PC hry len približne 40 miliárd. Matthew Ball však tvrdí, že jeho údaje vychádzajú z IDG, považovaných za priemyselný štandard, a zahŕňajú ďalšie zdroje ako Bloomberg a Pelham Smithers. Odlišnosti môžu byť spôsobené rozdielmi v sledovaní predajov v Číne, kde PC dominuje trhu AA/AAA hier.

Herný biznis stále rastie, špeciálne PC sféra

Ďalším zaujímavým faktom je, že rovnakých päť PC značiek, starých 6–22 rokov, pokrýva v priemere 30 % herného času už štyri roky po sebe.

Herný biznis stále rastie, špeciálne PC sféra

Hoci herný priemysel čelí výzvam, PC hranie si naďalej upevňuje svoju pozíciu. S potenciálom rozšírenia PC do handheldov môže rásť ďalej.





Páči sa mi! (+6)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Moje posledné herné pc (help) (4)
Zdravím všetkých! Trošku clickbajtovo by som chce...
|Amd ryzen 5 2600u - w11 (3)
Ahojte, skúšali ste niekto nainštalovať W11 na ten...
|Cod black ops 6 - net type mod... (1)
Zdravím, hľadám radu ohľadne nastavenie NAT - v h...
|Far cry 5 - klávesnica (7)
ahojte,priatelia. hrám fc 5 a občas mi vyhodi kláv...
|Controller k pc (20)
Caute, ktory controller je k PC idealny? Hladam ni...
|Svet, ukrajina, vojny ... (32772)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk