Boot Daily sa porozprávalo s DX10 guru Chrisom Donahueom z MS. Rozoberajú, prečo je DX10 len pre Vistu. Ide o to, že je úplne zmenený model ovládačov, kde je to teraz stabilnejšie, výkonnejšie a ovládače budú umožňovať vývojárom využívať výkon grafického čipu aj na výpočty napríklad AI alebo fyziky. To súvisí z Shader Modelom 4, ktorý umožní vytvárať komplexnejšie operácie na GPU a odľahčí tak procesor, rovnako DX10 a SM4 ponúkajú flexibilitu pri unifikovaní všetkých typov shadrov. V SM4 nebude chýbať ani implementácia Geometry shaderu (niečo medzi Pixel a Vertex shadermi), pracujúci s verticles a triangles, umožnujúc vytvárať ďalšie trojuholníky, okolo pôvodného, rozbiť trojuholník na menšie a ďalšie podobné veci, ktoré prinesú nové efekty a možnosti.
DX10 a Vista budú plne spätne kompatibilné a budú podporovať hry aj so staršími verziami DX. Ak budete hrať DX9 hru na DX10 kartách, uvidíte vzostup vo výkone. Microsoft, ale zatiaľ nevie povedať, kedy ATI a Nvidia vydajú svoje DX10 karty, to je otázka na nich.
Fyzika bude v DX10 podporovaná, ako cez CPU a GPU, tak aj na externom hardvéri. Napríklad v SLI alebo Crossfire zapojeniach kariet si budú môcť vývojári určovať, ako chcú využívať, ktorú kartu.
Zatiaľ exkluzívne DX10 hry sú potvrdené Alan Wake, Shadowrun, Halo 2 Vista. DX10 podporu bude mať Company of Heroes, Crysis, FS X, Hellgate: London, Lego Star Wars II, Zoo Tycoon 2, Age of Conan a zrejme aj väčšina budúcoročných hier.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 411
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >