Nová hra alebo len datadisk? Na vyrieknutie konečného rozsudku nad novým prírastkom do rodiny Battlefieldu je ešte síce priskoro, ale dojmy z dema si už môže vytvoriť každý. Battlefield 2142 je multiplayerová FPS akcia založená na princípoch dobývania vlajok, umiestnená do futuristického sveta budúcnosti. Namiesto tankov, helikoptér, stíhačiek sa na bojisku budeme stretávať s gigantickými mechmi, hi-tech obrnencami a vznášadlami. Demo ponúka dva typy hier na jednej mape Sidi Power Plant, kde sa proti sebe postavia dve znepriatelené strany European Union a Pan Asian Coalition. Prvým módom je známy Conquest, druhým očakávaný Titan.
Titan mód bude zrejme najväčším lákadlom BF2142. V skratke, úlohou v tomto type multiplayerového zápolenia je zničiť gigantickú lietajúcu pevnosť nepriateľa – Titan. Útok na Titan prebieha vo viacerých fázach. Najprv treba vyradiť jeho štíty, k čomu slúžia automatické balistické rakety zem-vzduch. Tie sú rozmiestnené na mape v počte 5 kusov a určitou formou substituujú vlajky z klasického BF. Čím viac raketových síl daný tím ovláda, tým väčšou palebnou silou disponuje a teda narastá šanca na zničenie ochranného poľa nepriateľského Titanu. Po úspešnom zničení štítov nasleduje výsadok peších jednotiek na palubu (buď pomocou vznášadla alebo vystrelením z prispôsobeného vozidla APC), zničenie 4 riadiacich jednotiek a nakoniec aj samotného „srdca“ lode. Bojuje sa teda na viacerých frontoch – treba dobíjať a zároveň strážiť raketové silá, po zničení štítu sa treba prebiť k 4 počítačom a jadru, lenže protivník nezaháľa a preto si treba dávať pozor aj na vlastný Titan a jeho obranu.
Futuristické prostredie okrem dvoch kolosov nad hlavami pripomínajú najmä technika, zbrane a vybavenie. Všetci sa určite tešíte na dvojnohého mecha a tešíte sa oprávnene. Pocit z riadenia kolosu je výborný, i keď som si dlhšie zvykal na ukazovateľ natočenia hlavy voči trupu (resp. hlavne vs. pásom pri tankoch), ktorý je reprezentovaný dvoma šípkami nad HUDom namiesto známej ikonky v dolnej časti obrazovky. Kompletne všetky vozidlá z BF2 dostali nový, futuristický nádych, od rýchlych jeepov, cez APC s vystreľujúcimi podmi pre pechotu, cez niekoľko typov tankov (klasický na pásoch s otočnou hlavňou, vznášadlový so statickou hlavňou, ale schopný strafovania), letecké transportné i útočné jednotky. Chvíľu trvá zvyknúť si na nové spracovanie, ovládanie a zbrane, ale priemerný hráč BF2 bude po pár hrách v novom svete ako doma. V boji muža proti mužovi sa toho veľa nezmenilo, každá zbraň má svoje výhody aj nevýhody, treba si ich všetky postupne „ošahať“ a naučiť sa ich vhodne používať.
Zmien sa dočkali aj povolania a systém vojenských hodností. V BF2142 je možné si vybrať iba zo 4 typov povolania (prieskumník, inžinier, assault a support), obľúbený medik úplne vypadol a časť jeho funkcií prebral assault. Celkovo sa povolania, ale napríklad aj systém bodovania (lepšie skóre dosiahnu tí, ktorí spolupracujú v squade a snažia sa plniť nejaké taktické úlohy než jedinci, ktorí celú hru presedia za hlavňou stacionárneho guľometu), upgrady vybavovania a povyšovanie zmenili natoľko, že by nebolo vhodné ho súdiť podľa jednej mapy a treba si počkať až do finálnej verzie. Každopádne ohlasy komunity, aspoň čo sa týka zmien v bodovaní, sú zatiaľ veľmi pozitívne.
Po grafickej stránke sa toho veľa nezmenilo, DICE použili len modifikovaný engine z BF2. Napriek tomu, že sa rozhodne nejedná o žiadny next-gen vizuálny zážitok, hra mi na rovnakých nastaveniach „trhala“ ďaleko viac ako BF2. Snáď sa to do finalu ešte upraví, i keď všetci vieme, aký majú v poslednom čase vývojári chladný postoj k optimalizácii. Narazil som ale aj na pár ozaj nepekných chýb (zostrelil som transportné vznášadlo, ale po vybuchnutí vraku ostali mŕtvoly sedieť na zemi v rovnakých pozíciách, ako sedeli vo vznášadle), ktoré sa jednoducho opraviť musia, pretože inak stiahnu konečné hodnotenie veľmi nepríjemne smerom dole. Zatiaľ by som výslednú známku odhadoval zhruba na 75 až 85 percent.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75 zobraziť viac článkov >