Saber v roku 2011 navrhol Microsoftu, že remaster prvého Halo spraví zadarmo |
Následne však na ňom a aj Halo 2 remastri zarobili veľa.
Saber Interactive získalo kontrakt na vývoj Halo: Combat Evolved Anniversary v roku 2011 vďaka odvážnemu kroku svojho CEO, Matthewa Karcha. Porozprával o tom v novom interview. Keď Microsoft oslovil štúdiá s ponukou na remaster legendárnej hry, Karch sa rozhodol ponúknuť neštandardnú stratégiu – navrhol, že štúdio hru spraví zadarmo.
Jeho motivácia bola jednoduchá – práca na Halo, jednej z najväčších herných značiek tej doby, by dodala Saberu prestíž a dôveryhodnosť. „Je to ako dať si diplom z Harvardu,“ vysvetlil Karch. „Každý na svete bude chcieť so mnou spolupracovať, keď uvidia, že som pracoval na tejto hre.“
Microsoft však trval na tom, aby bola predložená nejaká suma, a tak Karch navrhol 4 milióny dolárov, čo bolo výrazne menej ako odhady iných štúdií. Vďaka nízkym nákladom na vývoj v Petrohrade, kde vtedy sídlili, si bol istý, že konkurencia nemôže ponúknuť výhodnejší obchod.
Saber Interactive nakoniec kontrakt získalo, ale pri podpise Microsoft uplatnil zmluvné klauzuly, ktoré štúdiu znemožnili získať licenčné poplatky, čo znamenalo, že hra pre nich nebola zisková.
Chyba Microsoftu, ktorá Saberu priniesla milióny
Odmena prišla až neskôr, a to vďaka chybe Microsoftu. Keď Saber pracoval na Halo 2 Anniversary v rámci Halo: The Master Chief Collection, súčasťou ich úlohy bolo aj prenesenie Halo Anniversary na Xbox One.
Microsoft však zabudol poslať kontrakt na túto časť práce až tesne pred vydaním hry. Karch si to uvedomil a odmietol podpísať novú zmluvu, kým Microsoft neodstráni klauzulu, ktorá ich pripravila o licenčné poplatky pri predchádzajúcom remasteri.
Microsoft, ktorý Karch označil za „dobrých chlapcov“, súhlasil so zmenami, vďaka čomu Saber tentokrát dostal podiel z predaja, ktorý podľa Karcha predstavoval desiatky miliónov dolárov. Tento nečakaný príjem umožnil štúdiu osamostatniť sa a prestať byť závislé od vydavateľov. „Doteraz sme len sledovali, ako iní zarábajú na našej práci,“ povedal Karch svojmu obchodnému partnerovi Andrejovi Ionesovi. „Teraz už budeme zarábať sami.“
V roku 2024 bol Saber Interactive predaný skupine súkromných investorov vedených šéfom Saberu za 247 miliónov dolárov, keď ho jeho predchádzajúci majiteľ, Embracer Group, odpredal v rámci reštrukturalizácie. Napriek tejto zmene zostávajú vo vývoji dôležité projekty, vrátane Jurassic Park: Survival a John Carpenter’s Toxic Commando, čo potvrdil COO Tim Willits.
Príbeh Saberu tak ukazuje, ako náhodná administratívna chyba Microsoftu dokázala z malej nezávislej firmy urobiť herného giganta.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy na Alze boli spustené 26
- Prvý pohľad na Matta Damona v Nolanovom The Odyssey filme 67
- Porovnanie Kingdom Come Deliverance II a Red Dead Redemption II 89
- GeForce RTX 5070 Ti dostala recenzie 156
- RTX 5070ti karty sú už v predaji 200
- DOJMY: Gothic 1 Remake 30
- Dodávky RTX 5090 budú vraj čoskoro vysoké, scalperi zaplačú 93
- Druhá séria The Last of Us už má dátum premiéry a aj sériu posterov 52
- Microsoft predstavil kvantový procesor Majorana 1 45
- Hogwarts Legacy zhŕňa dva roky hrania 47 zobraziť viac článkov >
Xbox 360
PC Xbox One Vývoj: Microsoft / Saber Interactive Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|