TAILS OF IRON 2: WHISKERS OF WINTER |
TAILS OF IRON 2: WHISKERS OF WINTER |
Tails of Iron 2: Whiskers of Winter, vyvinutý štúdiom Odd Bug Studio, rozširuje koncept svojho oceňovaného predchodcu o nové mechaniky, väčší svet a hlbšie RPG prvky. Hra si zachováva brutálny súbojový systém a ručne kreslenú estetiku, ktoré si hráči obľúbili, pričom prináša vylepšenia v rôznych oblastiach.
Hra pokračuje v temnom a pútavom príbehu o Redgim a kráľovstve potkanov, ktoré teraz čelí ešte väčšej hrozbe. Oceňujem, že svet je bohatší a živší, s rozšírenou mytológiou, novými frakciami a hlbšou interakciou s NPC postavami. Štýl rozprávania príbehu si zachováva knižnú atmosféru, pričom hlboký hlas rozprávača pridáva stredoveký fantasy nádych. Oproti prvej hre je príbeh čitateľnejší a predvídateľnejší, ale jednoduchosť v tomto prípade nie je negatívom – práve naopak.
Svet je oveľa rozsiahlejší, ponúka otvorenejšie oblasti, ukryté tajomstvá a rozsiahlejšie bludiská. Na rozdiel od prísne lineárneho postupu v prvej hre majú hráči tentokrát väčšiu voľnosť a môžu sa venovať vedľajším úlohám, ktoré prinášajú dodatočnú hĺbku. Jediným problémom je variabilita prostredí – niektoré lokality sú až príliš podobné prvej hre a mohli by byť rozmanitejšie.
Jednou z najväčších predností hry ostáva jej náročný, soulslike bojový systém, ktorý vyžaduje precízne načasovanie, vyhýbanie sa útokom a protiútoky. Animácie súbojov sú plynulejšie, čo z každej rany, „parovania" či blokovania robí uspokojivý zážitok.
Výrazne sa rozšírila škála zbraní, pričom pribudli nové triedy, ako napríklad dvojité dýky na rýchle útoky alebo ťažké obojručné zbrane na masívne údery. Zaujímavou novinkou je mechanika brúsenia zbraní, ktorá umožňuje udržiavať čepele v čo najlepšom stave. Zatiaľ čo niektorí hráči to vnímajú ako taktický prvok, iní to považujú za zbytočné a otravné, najmä počas dlhších bojov, kde musia neustále prerušovať akciu. Ja patrím do tábora hráčov, ktorým sa to páči, pretože to pridáva ďalší strategický prvok do inak jednoduchšej hrateľnosti.
Pestrosť nepriateľov je veľkým plusom, pričom nové typy ľadových monštier, ťažko obrnených rytierov a temných bytostí pridávajú do hry výzvu a variabilitu. Mám však výhrady k boss fightom, ktoré podľa mňa neprinášajú dostatočnú variabilitu oproti prvej hre. Niektoré súboje pôsobia opakovane, keďže bossovia majú podobné útočné vzory. Výnimkou je finálny boss fight, ktorý som si naozaj užil – oceňujem jeho rozsiahlu škálu útokov a epické spracovanie.
Tails of Iron 2 prehlbuje svoje RPG systémy zavedením prepracovanej výroby a zbierania koristi. Hráči môžu zbierať suroviny, vylepšovať zbrane a upravovať si brnenie cez vylepšený kováčsky systém. Nové brnenia a setové bonusy prinášajú možnosť vytvoriť si jedinečný štýl boja, či už preferujete rýchlosť, obranu alebo odolnosť voči mágii.
Hra sa dočkala aj vylepšeného prieskumu, ktorý odmeňuje objavovanie. Hráči nachádzajú tajné oblasti, skrytých bossov a alternatívne úlohy, čo výrazne zvyšuje znovuhrateľnosť. Napriek týmto vylepšeniam presun po mape zostáva pomalý – viac možností rýchleho cestovania by bolo vítaných.
Ako sa očakávalo, ručne kreslený 2D vizuálny štýl zostáva jednou z najsilnejších stránok hry. Ponuré, detailné prostredia, efekty sneženia a zlepšené osvetlenie výrazne prispievajú k temnej atmosfére. Dizajn nepriateľov je pestrejší a kreatívnejší, pričom monštrá sú väčšie a hrozivejšie než predtým.
Orchestrálna hudba vytvára temnú a stredovekú atmosféru, zatiaľ čo dizajn zvukov (nárazy kovu, vrčanie nepriateľov, ambientné zvuky) dodáva hre hlbšiu imerziu. Rozprávač zostáva kontroverznou témou – mám rád jeho rozprávačský tón, ale viac dabovaných dialógov od NPC postáv by hre ešte viac prospelo. Ale chápem, že rozpočet nie je nekonečný a dabing je nákladný, ak ho nechcete nechať robiť programátorom.
Tails of Iron 2 beží plynulo na väčšine systémov, s 60 fps pri vysokých nastaveniach – aspoň podľa môjho testovania. Aj na Steam Decku funguje hra veľmi dobre, s dobrou odozvou ovládania a stabilným výkonom. Občasné bugy, ako je drobná kolízia a vizuálne glitche, sa však vyskytujú, hoci vývojári už opravili viacero problémov cez aktualizácie.
Tails of Iron 2: Whiskers of Winter je kvalitné pokračovanie, ktoré rozširuje svet, obohacuje súboje a prehlbuje RPG mechaniky. Tvorcovia mohli byť odvážnejší pri inovovaní, ale fanúšikovia prvého dielu budú spokojní. A prilákanie nových hráčov tiež nebude problém.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One PS5 Xbox Series X|S Switch Vývoj: United Label / Odd Bug Studio Štýl: RPG / Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|