Bývalá riaditeľka vo Valve hovorí o tajomstve cesty k úspechu hernej spoločnosti

Vyjadrila sa tak na konferencii GDC 2025.

pridal safer 24.3.2025 o 20:33 pod hry
Bývalá riaditeľka vo Valve hovorila o tajomstve cesty k úspechu hernej spoločnosti

HRY > NOVINKY >

Monica Harrington, jedna z pôvodných vedúcich pracovníčok a prvá marketingová riaditeľka Valve, na konferencii GDC 2025 zdôraznila, že kľúčom k dlhodobému úspechu v hernom priemysle je jednoducho dôvera. Podľa nej je tak nevyhnutné, aby vám ľudia v tomto odvetví ako vývojárom verili, ak chcú byť na scéne dlhodobo.

Harrington taktiež zdôraznila, že snaha "zachrániť" nekvalitnú hru môže poškodiť reputáciu vývojárskej spoločnosti. Spomenula svoju skúsenosť s projektom v Microsofte, kde napriek počiatočnej eufórii začala pochybovať o kvalite hry na základe spätnej väzby od technických tímov. Harrington svoje vyjadrenie, ktorým dokázala jednoducho zrušiť vývoj hry zhrnula takto:

„Cítila som sa sebavedomo, že viem, ako propagovať hru. Potrebovala som len hru, ktorá by si zaslúžila stať sa hitom. Postupom času som si však začala uvedomovať, že o tejto hre nepočúvam práve najlepšie veci. Vtedy som mala pomerne blízko k technickým tímom a jednou z vecí, ktoré som robila, bolo prechádzať sa po chodbách a snažiť sa zachytiť atmosféru, ktorá sa často neodrážala v oficiálnych správach, ktoré som pravidelne čítala. Výsledok bol jasný – jednoducho som z toho nemala dobrý pocit. Neskôr, na jednom zo stretnutí, som dokázala tú hru nepriamo zrušiť len tým, že som sa opýtala: „Ste si istí?“

Podľa nej platí, že dobrý marketing musí byť postavený na pravde. A to fanúšikovia veľakrát cenia.

„Vždy sa snažíme prezentovať produkt v tom najlepšom svetle, ale zároveň musíme zostať úprimní. Dôveryhodnosť nie je niečo, čo môžete minúť alebo si dovoliť stratiť,“ zdôraznila Harrington, a pripomenula, že aj Valve zo stola zmietlo niekoľko hier: „Viem, že sa občas stávalo, že recenzenti, ľudia, ktorých úlohou je hodnotiť tieto produkty, dávali najavo svoje pochybnosti. A ak ste tomu venovali skutočne pozornosť, mohli ste si všimnúť: ‚Tá vec, z ktorej sme všetci nadšení? Zdá sa, že tento človek z nejakého dôvodu nereaguje nadšene.‘“

Harrington taktiež vyzdvihla ľudí pracujúcich v PR, ktorí boli podľa nej tí skutoční géniovia v hernom marketingu. Na základe všímania si drobností vedeli vždy dôležité informácie sprostredkovať firme a pýtať sa ich otázky, podobne ako psychológ. Je teda naozaj úctyhodné, koľko ľudí v pozadí herného vývoja vie neustále zachraňovať meno spoločnosti a brániť zlým krokom.





Páči sa mi! (+5)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Výmena základnej dosky (3)
Čaute, chcem sa opýtať na názor. Pri výmene dosky ...
|Aké máte očakávania od gta vi?... (3)
chcel by som vedieť čo očakávate od tejto videohry...
|Trofeje v kingdom come 2 (0)
Ahojte,vie mi niekto poradiť prečo nemôžem zo zabi...
|Zvuk vo hrách (5)
ahojte,priatelia. mám otázku. vo hre zaklinač 3 al...
|Upgrade budget gpu (14)
Zdravím, chcel by som poradiť ohľadom novej grafik...
|Must see (41738)
Su veci ktore sa slovami opisat nedaju a preto pat...
|Čo ma dnes potešilo ... (43202)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Sector hraje ... (124677)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Filmy filmy filmy film... (47104)
O filmoch. Hádam chápete....
|Screenshots (62082)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Svet, ukrajina, vojny ... (37115)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk