GOD OF WAR II |
GOD OF WAR II |
Bude to božská odplata. Sony Santa Monica spravili najlepšiu akciu na PS2 a teraz odplácajú nahonobenú slávu vrazením kudly do chrbta platformy, na ktorej sa zrodila. Hovorte si, čo chcete, God of War II je poslednou veľkou akciou, poslednou epickou rezanicou, posledným krvotryskom, posledným hrdinom revolty next-genu, ktorá sa nezadržateľne blíži a sľubuje ozajstné novogeneračné hody. To je však ešte ďaleko a zatiaľ čo David Jaffe si kreslí v podnapilom stave koncepty tretej trestnej výpravy najväčšieho mäsiara Sparty, Cory Barlog a jeho produkčný tím má vyložené nohy na stole, zatiaľ čo Q/A oddelenie v SONY seká, seká a seká jeden bug za druhým a my sekáme znovu a znovu do rúk, do tváre a do očí Rodoského kolosa.
God of War II začína zostra. Poriadne zostra. Už v prvým momentoch si nemožno nevšimnúť snahu vzdať hold božskému statusu hrdinu a samotnej epickosti, ktorá masíruje hráčove ego až k nebesám. Kým v jednotke sme pravidelne otvárali ústa a sledovali, aký surový dokáže byť grécky panteón, v GOW2 nestačíte vyjsť z údivu na každom kroku. Prežívate každý úder a bičovaný prílivom výziev, sú vaše výpady tvrdšie, silnejšie a brutálnejšie. S pokrikom "To ja som Boh vojny!“ lámete väzy a kucháte domobranu mesta, poslednej bašty, ktorá nemala česť zoznámiť sa so slávou Sparty, a pre ktorú bude musieť padnúť.
I'm the God of War!
Fenomenálny prvý kontakt s jednou z hláv hydry v úzkom trupe lodi na pohrebisku vrakov bol určite jeden z nezabudnuteľných zážitkov pri hraní pôvodného dielu. Kým ste sa dostali k hlavám a napichli ich na sťažne, stálo vám v ceste niekoľko prekážok. Tieto vás cielene napínali a dramatizovali celé dianie na obrazovke. Hydra vám bola v pätách a vy ste od vzrušenia ani nedýchali. God of War II vás hneď na začiatku natiahne na škripec, ukáže vám prvého bossa v celej svojej kráse a znásilneného vás postaví na kľukatú cestu k nemu.
|
|
|
Nová forma rozprávania cez početné filmové cutscény pracuje ako výkonná pumpa, nafukuje strhujúci zážitok a naháňačku pred Rodoským kolosom do nevídaných rozmerov. Po celý čas diabolská atmosféra nepoľavuje a aj na miestach, vo falošnom bezpečí vnútra budov, vás podpichuje efektami padajúcej omietky, otrasov, búšením do stien. Vnímate ich automaticky, viete, že na vás vonku čaká stometrový kolos, viete aj to, že má o vás neskutočný záujem a viete aj to, že možno prežívate posledné chvíle v koži Kratosa.
Kratos je bezcitná sviňa, kedysi smrteľník v rukách božích, teraz tríma celé božstvo v zovretí. Poháňaný zlobou za to, že ho nezbavili ukrutných spomienok na minulosť, ničí jedno mesto za druhým. Sláva Sparty je na vzostupe, ale trpezlivosť Olympu sa scvrkáva, tak ako jeho osobnosť. Nedáva bohyni Aténe na výber. Jediná ochrankyňa mu pripraví prekvapenie, príde o svoj božský status a jeho silu transformuje Aténa do rodoského kolosa. Kratos musí zomrieť! Nechcite vedieť, čo sľúbil Aténe, že ju čaká.
Beštiálne brutálny
Pád Kratosa sa v God of War II nevyrovná skoku z najvyššej hory ani zo samotného Olympu, ktorým si podpisuje rozsudok. Vyhlásil vojnu samotnému božstvu a aj samému sebe. Pomstí sa za klamstvá v ceste za zmenou svojho vlastného osudu? Zosadí z trónu Zeusa v snahe zbaviť sa mučivých myšlienok? Prežije to vôbec? Hrateľná ukážka nám na tieto otázky neodpovedala, práve naopak, otvorila sériu ďalších otázok. A aj keby sme na ne vedeli odpovedať, neutrúsime nič, čo by vám epické dobrodružstvo božských rozmerov pokazilo. Podelíme sa však s novinkami, ktoré vás v dvojke čakajú.
|
|
|
Gro God of War II je súbojový systém, ktorý je teraz ešte bližšie svojej veľkej predlohe. S novou zbraňou - lukom - sa z Kratosa stáva grécke dvojča Danteho z Devil May Cry. Reťazami si ladne vyhodí nepriateľa do vzduchu a dorazí ho dávkou šípov. I keď sa môže zdať, že kombá a údery zostali viac menej v recyklovanej forme, nájdete tu príjemné prekvapenia, spestrujúce už tak príťažlivé divadlo smrti. Vystrelenými reťazami si môžete priťahovať lietajúcich nepriateľov, pribudli kombinované útoky z kúzlami a čo je podstatné, Kratos sa dostane k novým účinným zbraniam (kladivo, zlaté rúno a ďalšie) a vyskúša si aj boj v sedle Pegasa!
Akcia nijako nestojí v ceste zdolávaniu jednoduchých hlavolamov, prekážok a naopak. Dopĺňajú sa na každom kroku. Podvedome odkopávate ťažkú sochu na neďalekú plošinku a jej aktivovaním si otvárate dvere. Hneď v úvode sa zoznámite s novým prvkom, využívaním reťazí na zdolávanie priepastí ala Indiana Jones a rúčkovanie po drevených stenách zapichávaním čepelí do nich. Takéto zautomatizovanie nebráni absolútnemu ponoreniu do prechádzania úrovní, ktoré opäť vynikajú ukrutným zmyslom pre detail.
Je to až k neuvereniu, čo dokázali autori v GOW2. Grafickú stránku opäť posunuli smerom k dokonalosti. Hodnotiť sa ju ešte neodvážime, ale už teraz smelo môžeme povedať, že práve God of War II vyžmýka výkon PS2 do posledného frejmu. Z prostredí sála neuveriteľná atmosféra gréckych mýtov a báji, živé farby ostro kontrastujú so surovosťou bitiek podfarbovaných podmanivou hudbou, ktorá najpamätnejšie témy premenila do bojového pochodu smrti. Ó, áno, hra je brutálna, povedal by som, že brutálnejšia ako predchodca. Vytrhávanie údov, očí, lámanie tiel v pol, vykuchávanie a krútenie krkmi sú len zlomkom metód, akými dokáže Kratos popraviť nepriateľov.
|
|
|
The end begins now
Kratos má jasno v tom, že musí opäť nakopať do zadku bohov a preriediť potvory z gréckej mytológie, autori sa chcú za dohranie hry odmeniť. A urobia to bravúrne. God of War II obsahuje Treasure Room, kde si môžete prezrieť všetky získané odmeny a potom je tu celý kopec módov, vrátane hard core módu Challenge. Po novom už umožňuje ukladanie pozícií a každý zo siedmych testov je ohodnotený. V závislosti od úspechov si môžete odomknúť napríklad arénu, kde si do pľacu dáte ľubovolného nepriateľa a rozsekáte ho podľa nálady. Medzi ďalšie odomykateľné bonusy patrí sedem kostýmov pre Kratosa a video galéria, z ktorej si jedným vrzom pozriete všetky renderované i in-game cutscény. God of War II sa má navyše dostať do predaja v dvojdiskovej edícii s množstvom videí a dokumentov zo zákulisia výroby. Pridaná hodnota, ako sa patrí.
Koniec čakania na pokračovanie najlepšej akcie sa nezadržateľne blíži. Bude to božská odplata, ako sa na devastátorov gréckej mytológie sluší a patrí. Apríl. V apríli vypukne vojna a my sa znovu ukloníme novému bohovi akcií. To sa však budeme najprv musieť postaviť, pretože God of War II posadí na zadok každého.
PS2
Vývoj: SCEE / SONY Slovakia / SONY Santa Monica Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|