GOD OF WAR II |
GOD OF WAR II |
Čím menej toho viete o hre, tým je to pre váš herný zážitok lepšie. Hrá vám do karát, keď je príbeh zastrený hmlou tajomstva, keď neviete nič o nepriateľoch a všetky oslavné novinky hovoriace o hre storočia spokojne ignorujete, pretože si nechcete spojlovať zážitok zo skutočne božskej hry. To by však nemohli existovať in-game videá, rôzne denníky vývojára, ktoré vám nechtiac odhalia to, čo počas hrania okomentujete: "Aha tak toto som už niekde videl". A pritom stačí, aby sa na sekundu objavil obraz, vy si ho zapamätáte a moment prekvapenia sa stratí nevedno kam
Pri God of War II som si povedal, že nespravím rovnakú chybu ako pri poslednej Zelde a nebudem z nedočkavosti snoriť po každom obrázku a videu. O hre som možno vedel aj tak príliš veľa, ale na nejaké in-game videá som sa z vysoka vykašľal. Ak si má hra zachovať takú dynamiku, ako jej začiatok s bitkou so stometrovým Rodoským kolosom, atmosféru vybičovať až na samý Olymp, radšej sa zabijem, ako tieto scény pasívne sledovať bez potrebných dunivých vibrácií subwoofera a trasúceho sa DualShocku!
Obkľúčenie je ten najmenší problém, ten väčší je Rodoský kolos v pozadí. |
Ja som Boh vojny!
Nie je ľahké uveriť slovám: Najväčšia platforma na svete privítala najväčšiu akciu pod slnkom. Ťažšie je priznať si, že tomu naozaj tak je. Rovnako ľahké je naskočiť do rozbehnutého vlaku plného brutálneho násilia a nespútanej odhodlanosti vykonať pomstu, ťažšie je však vyskočiť. Úvodná akcelerácia v podobe konfrontácie s Kolosom poľavuje iba v miestach, kde dostávajú priestor logické hádanky, aby po ich vyriešení opäť zvyšovala hra rýchlosť.
Lietanie je len jednou zo spestrujúcich noviniek epického dobrodružstva. |
Účelom každej jednej scény je ohromiť veľkoleposťou, účelom každého boja je šokovať brutalitou, účelom každého puzzlu je dať hráčovi chuť pokračovať a čeliť novým nástrahám. A účelom príbehu je uväzniť vás v okovách epickosti až do samého konca, čo sa mu skutočne aj darí. Zážitok z úvodného súboja s Hydrou na pohrebisku lodí neprekoná asi nič, ale v prospech God of War II hovoria väčšie mená gréckeho panteónu. Opäť vlastná interpretácia gréckej mytológie vytvorila uveriteľný mix knižnej legiend s tvorivou fikciou. Je to ako prechádzka po stránkach dobre napísanej encyklopédie, len namiesto stále opakujúcich nacvičených fráz sprievodcu vám na oplátku ponúka svoju vlastnú, brutálnu verziu.
Perzeus v podaní Harryho Hamlina (Súboj Titanov) prerazí hlavou múr. |
Kratos, ústredná postava hrdinského eposu spraví pre slávu Sparty čokoľvek. Spáli mestá, rozdrví celé armády, zabije ženy, aby nakoniec zveril svoj život do rúk Boha Vojny, ktorý si aktom prijatia nového zverenca, podpísal rozsudok smrti. Tvár posledných obetí – jeho ženy a jediného dieťaťa - Krata prenasledovali celé desaťročie. Bohom sľúbil pomoc výmenou za pokoj od šialenstva spôsobovaného nočnými morami. Zabiť Boha vojny sa mu nakoniec podarilo, brutálne činy boli prepáčené, ale desivé spomienky zostali. Kratos už nebol v rukách božích, ale sám sedel na tróne a z Olympu sledoval, ako padá jedno mesto za druhým. Pre slávu Sparty bol ochotný spraviť čokoľvek, až kým plienenie a smrť neboli zastavené rukou Božou.
Na pôdu Rodosu, poslednej bašte odolávajúcej Sparťanom, vstupuje ako Boh, ale v zápätí prichádza o všetku božskú silu. S falošnou nádejou vyhlasuje vojnu celému Olympu a vydáva sa splniť to, čo zatiaľ nik nedokázal. Zmeniť vlastný osud sa nepodarilo žiadnemu bohovi, nie to ešte smrteľníkovi. Kratos sa poháňaný zlobou a pomstou mení na monštrum a beda tomu, kto sa mu postaví do cesty.
Recyklácia monštier si vyžiadala aj také ústupky ako zaradenie prevarených kostlivcov. |
Základnou zbraňou sú však opäť čepele na reťaziach vrastených do predlaktí hrdinu. Krvavý balet tých najpodivnejších úderov (známych prevažne z predchodcu) dopĺňa sada útokov s novými sekundárnymi zbraňami – oštepom a kladivom. Na prvý pohľad sa môže zdať, že bojový systém neprešiel dramatickými zmenami. Čo funguje dokonale, nie je nutné meniť, ale dopĺňať a zlepšovať.
Gryphonie krídielka chutia Kratovi mimoriadne. |
Kombá a údery sa rozdávajú bez nejakých dlhých vyťukávacích sekvencií. Súbojový systém umožňuje prejsť okamžite z ofenzívy do defenzívy, prerušiť kombo blokom a zreťazit útoky vo všetkých možných kombináciách, vrátane tých vo vzduchu. Aby ste si užili výhody všetkých zbraní a používali všetky kombá, je vhodné zvýšiť si obtiažnosť. Na začiatku sú tri, ale po prvom dohraní je k dispozícii aj extra tuhá - Titan. Na tejto obtiažnosti musíte poznať každý jeden pohyb nepriateľa, jeho taktiku a využívať slabiny tými najefektívnejšími kombami. Toto platí aj pre sedem nových výziev v Challenge of the Titans, kde je úspech vyvážený šikovnosťou a precíznosťou. Sedem náročných úloh vám preverí reflexy, ale nervy už nie, je umožnené ukladať pozíciu!
Všetky sily a zbrane sa dajú za červené orby, ktoré vypadávajú z nepriateľov, vylepšovať v niekoľkých úrovniach. Týmto si otvárate dvere k novým úderom, efektívnejším kombám. Orby sa váľajú v truhliciach, podobne ako orby na doplnenie many a života. Aby ste získali čo najväčší počet, treba nepriateľov zabíjať čo najbrutálnejšie. Pri menších to ide cez grab, kedy legionárov napichnete na vlastné meče, roztrhnete ich v páse alebo im useknete ruky a tými ich dorazíte.
Za 20 očí je odmena! Bonusov je v hre však viac, komické sú hlavne kostýmy. |
Všetky súboje s bossmi majú jedno spoločné, každý z nich je neuveriteľne zúrivý a nepriateľ končí vo vlastnej kaluži krvi tak brutálne, ako to je len možné. S bossmi súvisia aj v úvode spomínané veľké osobnosti gréckeho panteónu. Nebudem zbytočne prezrádzať ich mená, aby som vás nepripravil o zážitok, pre účel recenzie musím však spomenúť Perzea, ktorým Kratos prerazí trojmetrovú stenu a Ikara, od ktorého si požičia krídla, samozrejme mimoriadne brutálnym spôsobom.
Po dohraní sa s chuti pustíte do hry ešte raz. |
Olymp, tras sa!
Pod všetko sa podpisuje bezchybný dizajn. A to nielen, čo sa týka naolejovaných mechanizmov poháňajúcich hru, ale aj vizuálnej stránky. Vo svete PlayStation 2 by ste momentálne nenašli krajšiu hru a pravdepodobne už ani nenájdete. Autori technológiu vybičovali za hranice možností konzoly. Prekrásne scenérie v dramatických uhloch ukazujú svoju monumentálnosť a vy si pritom ani len neuvedomujete, že kamera stojí iba z jedného dôvodu – hra si v pozadí nahráva ďalšiu scénu. Počas hrania neuvidíte ani raz loading screen!
Poznáte ho? V predchádzajúcej časti ste ho pripravili o hlavu a to má teraz v záujme on spraviť vám. |
God of War II je presne tou hrou, o ktorej počujete zakaždým z úst marketingových oddelení, a o ktorých hovoria tie pompézne popisky na prebaloch krabíc. Je to hra s božským statusom okamžitej klasiky, o ktorej sa bude ešte dlho hovoriť, ako o hre, ktorá technológiu posunula za hranice možností PS2. God of War II zaslúžene sedí na tróne najlepších akcií. Korunu mu nasadzuje bezkonkurenčná výprava a božská hrateľnosť.
RECENZIE HRÁČOV |
10
STARWARS
17.8.2008
God of war určite nemusím nikomu predstavovať. Každý musí poznať spartského bojovníka Kratosa , ktor...prečítať celé
|
9.5
GRIEVER
2.2.2008
Je to tu zase. Už po druhýkrát sa s rachotom otvárajú obrovské kamenné dvere, z ktorých za zvuku bub...prečítať celé
|
PS2
Vývoj: SCEE / SONY Slovakia / SONY Santa Monica Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|