Drvivá väčšina z nás nemá ešte ani HW, ani SW, s ktorým by mohla využiť naplno výhody rozhrania DirectX 10, Microsoft (konkrétne XNA team) ale už teraz myslí do budúcnosti. Verzia DirectX 10.1 si kladie za úlohu opraviť a vylepšiť spoluprácu s GPU založenými na unifikovanej architektúre a tiež zmeniť minimálny režim antialiasingu, ktorý musí grafická karta podporovať, aby dostala nálepku „plná podpora“ – konkrétne sa hovorí o 4x Multi-Sampling AA. Zlepšiť by sa mala kvalita obrazu celkovo, aby sa čo najviac využil potenciál HDTV.
Od DX11, ktorý je ešte pár rokov vzdialený, sa očakáva lepšie integrovanie s PC hardwarom a hlavne zvýšenie miery interaktivity medzi PC a užívateľom. Ďalšou oblasťou, na ktorú sa Microsoft zameria, bude zníženie nákladov na vývoj hier. Procedurálne vytváranie rozľahlých textúr a priamo implementovaný dynamický LOD sú len dve z noviniek, na ktoré sa môžeme (resp. vývojári) tešiť. Predpokladá sa aj lepšia podpora paralelných výpočtov, a to jednak kvôli zrejmému masívnemu nástupu viacjadrových CPU a jednak vďaka zaujímavým plánom týkajúcich sa GPGPU (General-Purpose Computing on Graphics Processing Units – GPU sa budú využívať nie len na spracovanie grafických dát, ale aj fyziky atď.) Ak vás táto problematika zaujíma, určite si stiahnite túto Powerpoint prezentáciu, ktorá bola použitá aj na GDC.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 411
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >