SHERLOCK HOLMES: PROCITNUTÍ |
SHERLOCK HOLMES: PROCITNUTÍ |
Rád by som vedel, ako veľmi si pripúšťajú kritiku k srdcu vývojári a takisto aj to, ako sa nechávajú strhnúť a riadiť požiadavkami hráčov. Samozrejme, sú tu oddaní fanklubom, ale aj polohluchí, hluchí a dokonca aj slepí. Po dohraní nového dobrodružstva Sherlock Holmes: Procitnutí (v originále Awakened), ktoré sa onedlho dostane do predaja v lokalizovanej verzii, som zmrzačil vývojárov z Frogwares takými diagnózami, že teraz sa musia v bolestiach váľať na nemocničných lôžkach s napichnutou infúziou, odkiaľ im prúdia do žil iba láskyplné slová vyberaných kritikov.
Nemám v úmysle zhadzovať tvorbu ukrajinského tímu, len mi nejde do hlavy, ako dokážu po štyroch tituloch, robiť rovnako kvalitatívne (dobré – zlé, dosaďte si sami) hry. Medzi adaptátormi vo svete adventúr by sme hľadali ťažko rovnocenného súpera (snáď iba taliansku Artematicu), tak prečo sa nekoncentrujú na iné aspekty hry, keď príbehy majú vždy zvládnuté ľavou zadnou? V hernom kóde krivká kadečo. To podstatné je však vo vnútri. Nebyť toľkého experimentovania, na v poradí treťom virtuálnom prípade by si neomylný detektív Sherlock Holmes zgustol s tak charakteristickom noblesou.
Prípad vás zavedie aj do Ameriky a zavítate aj do močiarov plných krokodílov. |
Watson, pridajte na akcii prosím
A tak sa v modernej hre objavili po boku novej kamere z vlastného pohľadu a akčnejších pasáži pripomínajúc klasické FPS hry, také propriety starých adventúr, ako pixel hunting, point'n'click ovládanie, klasické logické puzzly a rébusy. Na papieri to vyzerá dobre a rovnako sa to dobre aj počúva, ale v realite sem tam niečo zaškrípe. Môže zato nezvládnutá technická stránka, ktorá má od neomylného Holmesa na míle ďaleko.
Nízku kvalitu cut-scén a animácií maskuje komplikovaný príbeh. |
Sherlock na hororových steroidoch
Autori sa pohrali s architektúrou nového sveta a starého kontinentu a hráča vedú po striktne lineárnej ceste bližšie k cieľu, prostredia sú však až príliš veľké, aby sa v ňom výborný štart pátrania nestratil ako doznievajúca ozvena. Holmes veľmi rýchlo vytriezvie z nudy, keď ho zastihne nový prípad tak povediac za rohom. Jednému z Watsonových pacientov sa stratil sluha. Prípad, ktorý sa zdá byť iba prach obyčajným ukojením volania po slobode, tak trochu sklame Scotland Yard, pretože miznutie ľudí všetkých národností má niečo spoločné s prastarým kultom Cthulhu!
Každá stopa, každá drobnosť je pri vyšetrovaní dôležitá. |
Pravdepodobne omylom sa dostal asi poltucet ľudí do credits, ktorí sú vraj zodpovední za motion capture, inak sa nedá vysvetliť to, čo sa tvári ako prestrihové filmy. Okrem toho, že ich kvalita je na zaplakanie, majú všetky cut-scény jedno spoločné, drámu a napätie budované príbehom splachujú do kanála. Mohli by sme ešte rozoberať katastrofálnu animáciu postáv a ich žalostné výkony, ale solídny detektívny príbeh ich tak povediac maskuje. Od predošlého prípadu Striebornej náušnice je tu menej dialógov, ktoré sa celé zaznamenávajú do denníka, kde nájdete aj všetky nájdené dokumenty a zaznamenané dôležité pozorovania.
Dôkladne sledujte svoj denník, Sherlock vám vždy na konci kapitoly položí kontrolnú otázku, ktorej odpoveď musíte naťukať na klávesnici. |
Čo hovorí na to dr. Junker?
Procitnutí to zrovna nie je, ale zato ďalšia adventúra so Sherlockom Holmesom a jeho verným spoločníkom dr. Watsonom, ktorá tak trochu vybočuje z tvorby Arthura Conana Doyla. Netradičná priestorom, netradičná dynamikou a netradičná dobre napísaným príbehom. Tá netradičnosť je pre Frogwares typickou a práve kvôli nej vystupuje z rady. Pritom sa jedná o hrateľný kus dobrodružstva s pevnými základmi, ale s evidentnými chybami neskúsených, čo radi experimentujú.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Focus Home Interactive / Hypermax / Frogwares Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|