INFERNAL |
INFERNAL |
Slovo Infernal znie poriadne horúco a nebezpečne a je to celkom dobrý názov pre akčnú hru. Je však aj táto hra taká dobrá, ako jej názov, alebo zhorí v čase a zostane z nej len popol, ktorý vietor rozfúka do kútov zabudnutia? Aj vo vašom mene sme vstúpili do pekla, aby sme vám povedali ako to tam chodí, či lepšie povedané, páli.
Aj anjeli a služobníci svetla sa môžu ocitnúť na ulici a bez práce. Neveríte? Ryan Lennox by vám o tom mohol rozprávať, pretože taký bol jeho údel, až kým nedostal ponuku z druhej strany. Mocnosti pekelné, v zastúpení istého pána Blacka, prejavili záujem o agenta čistoty a ponúkli mu špinavú prácu. Hod mincou potom rozhodol o tom, že sympaťák Ryan, ktorý skôr pripomína motorkára na Harleyi, ako božieho služobníka, povedal áno.
Ryan je vyslaný medzi ľudí, kde musí plniť úlohy, čo mu pomocou komunikátora zadáva čierny šéf. Jeho úvodné kroky vedú medzi mníchov. Nie sú to však obyčajní plešatí dobrodinci, čo celé dni trávia modlitbou. V rukách majú vrhacie hviezdice, strelné zbrane a v nohách silu, ktorá spôsobuje modriny na zadku. Navyše niektorí využívajú ochranné štíty svetla, takže putovanie po chráme, katedrále a podzemím za profesorom Wolfom a jeho výskumom, sa rozhodne nezaobíde bez násilia.
Rovnocenným Ryanovým protivníkom je predovšetkým oddaná „svetluška“ so sexi nohami Elena Zubrová, za ktorou sa náš hrdina pustí na vojenskú základňu, kde ešte len začína poriadna akcia plná streľby, explózií a poletujúcich tiel. Pritom sa môžete tešiť nie len na akčné prvky, ale aj postranné logické problémy a špionáž vo svete, kde sa tradičná dobová kultúra prelína s modernými technológiami a futuristickými prvkami. Takže vaše napredovanie vám budú znepríjemňovať nie len húfy ozbrojencov, ale aj bezpečnostné kamerové systémy, rôzne pasce a uzamknuté dvere.
Niektorí majú plné ruky práce a iní sa len tak povaľujú.
|
S pomocou špeciálneho pohľadu objavíte na stenách skryté kódy.
|
Súboj s prvým bossom.
|
Ryan je schopný agent, ktorý sa dokáže plížiť popri stene a páliť spoza múru, šplhať na ploty a zakrádať, ale náročné úlohy by sotva zvládol bez pekelných schopností, ktoré mu prepožičal jeho nadriadený. Oboznamujete sa s nimi postupne, v príhodnej chvíli. Niektoré si naozaj vychutnáte, iné sú menej zaujímavé, ale rozhodne ich aspoň kedy-tedy musíte používať. Jednou z prvých a rozhodne najefektívnejších Ryanových daností je vysávanie energie zo zabitých nepriateľov. Je to čosi ako vampírizmus, pri ktorom hlavný hrdina napriahnutou ohnivou rukou absorbuje pozostatky obetí a takto lieči svoje zranenia a súčasne z vreciek nebožtíkov vyberá zbrane, náboje a bezpečnostné karty.
Užitočnou a v prípade bossov a extra postáv nepostrádateľnou schopnosťou, je špeciálna streľba s použitím many. Jedná sa o sekundárny mód, ktorý má každá z početných zbraní v hre, či už sa jedná o hviezdice, pištole, samopaly, raketomet, svetlomet alebo plazmovú pušku. Nie sú to žiadne unikátne módy, v podstate je to totožná streľba s ohnivým efektom a masívnejším poškodením. Apropo mana, funguje tak, ako zvykne magická energia v hrách, teda potrebujete ju, aby ste mohli použiť špeciálne schopnosti. Spôsob jej dopĺňania v Infernal je však odlišný. V malej miere sa dobíja zabíjaním ľudí, ale hlavne sa kumuluje pri priaznivej aure. Tá sa objavuje v temných priestoroch, pretože tma je vaším priateľom a spojencom. V takomto prípade je indikátor aury červený. Na svetle a v blízkosti posvätných miest sa naopak prejavuje negatívna aura, ktorá vám cennú energiu neľútostne požiera (ako niektoré ženy žerú nervy). Čiže jedno je jasné, preč od svetla! Keď to nejde inak, treba rozstrieľať lampy, našťastie sa však nemusíte báť toho, že vás žiara zabije ako upírov. Bez many je však neraz ťažko.
Ďalšou užitočnou schopnosťou je rolovanie. Kotúľanie po zemi je nielen dobrý spôsob, ako predísť zraneniu, ale hodí sa aj pri prekonávaní ochrany svetelných detektorov. Totiž pri kotrmelci vaše telo čiastočne mení formu a je nehmotné, čiže ho detektory nespozorujú. To je však naozaj len krátky okamih a na prekonanie precíznejších detektorov v uličkách potrebujete niečo lepšie a to je premiestňovanie. Vlastne to nie je klasický teleport, ale vytvorenie dočasného virtuálneho ja na mieste v dohľade, ktoré určíte. Takto sa dostanete k inak neprístupnému terminálu a môžete deaktivovať ochranné pole. Bohužiaľ, to je jediná funkcia tohoto premiestňovania. Neskôr však získate energetické rukavice a tie vám umožnia teleportovať ľubovoľné predmety a dokonca aj ľudí. Hlavný hrdina dostal do daru aj pekelný pohľad, vďaka ktorému dokáže nájsť na stenách inak neviditeľný kód s číselnými kombináciami na otvorenie niektorých dverí, ako aj esencie života a many.
Za pochvalu stojí počítačová inteligencia. Protivníci v hre sa väčšinou správajú naozaj skvele, dokážu vás prekvapiť svojím konaním a keď už o vás vedia, nedožičia vám chvíľu oddychu, kým oni, alebo vy neskonáte. Napríklad, ak sa schováte za roh budovy, alebo barely, odkiaľ pálite na vzdialených útočníkov, neraz sa stane, že sa nepriatelia prikradnú až k vám a zaútočia z tesnej blízkosti, dokonca vás dokážu dostať aj do krížovej paľby. Skrátka, zostať pridlho na jednom mieste sa nevypláca, lebo súperi nezaháľajú a konajú. Mimochodom, aj pekne umierajú. Dobre to vyzerá, keď sa telo nepriateľa skrúti po výstrele, alebo vojaci na vznášadlách po zásahu vletia medzi sudy, kde explodujú. To už ale hovoríme o fyzike AGEIA, ktorá funguje na jednotku. Predmety sa správajú v súlade s prírodnými zákonmi, vojaci na vežiach efektne padajú cez zábradlie, zosunú sa na plot a klesnú na zem a takýchto vychytávok si tu všimnete určite viac.
Veru, aké by to mohlo byť zaujímavé; ohnivé schopnosti a aplikovaná fyzika v multiplayeri. Len keby tu nejaký bol. Infernal si priam pýta hru pre viacerých hráčov a naozaj naštve, že tu nič také nenájdete a ste odkázaní len na trochu lacný príbeh, hoci s dobrou atmosférou, ale miestami pokrivkávajúcou hrateľnosťou. Prečo pokrivkávajúcou? Totiž chvíľami je Infernal čistokrvnou akciou bez príkras v duchu prvého dielu BloodRayne, potom sa do toho zapletú prvky špionáže v štýle Splinter Cell, zďaleka však nie s takou hĺbkou a napokon sa sem občas zapletú logické problémy a testy šikovnosti v bludisku, alebo so sériou spínačov. Keď ste práve „v ráži“, napumpovaní adrenalínom a s chuťou demolovať všetko naokolo a zrazu sa musíte preorientovať na rozvážne odstraňovanie série pascí, je to asi tak zmätočné, ako keď sa pred vami žena vyzlečie do naha a v najlepšom odíde na veľkú potrebu.
Nepopierateľným plusom hry je grafika, ktorá patrí k najlepším v súčasných akčných tituloch. Detaily postavy hrdinu a jeho pohyby vyzerajú veľmi presvedčivo, jeho kožená bunda v prvej misii je ako skutočná. Prostredie je taktiež spracované precízne, či už sa jedná o jemné čtry katedrály, základňu alebo podzemné kanalizácie. Ohnivé efekty a hra svetiel pri rôznych pohľadoch a výbuchoch sú tiež zaujímavé. Akurát niekde by to chcelo viac objektov, pretože miestami priestory pôsobia „prázdnym“ dojmom. Solídne ozvučenie dopĺňa štýlová rocková hudba, ktoré sa k drsnému ex-anjelovi určite hodí.
O chvíľu títo chlapci poletia rovno do pekla.
|
Ryan ukrytý za prekážkou sa nadlho neskryje.
|
Aj šplhanie po tyčiach a rebríkoch patrí k hre.
|
Infernal nie je hra, ktorá nepríjemne páli, ale ani dostatočne nezohreje. Titul má svoje prednosti, medzi ktoré určite patrí vydarená grafika, aplikovaná fyzika a v dnešnej dobe často podceňovaná počítačová inteligencia, avšak nijako nevybočuje z bežného štandardu akčných hier a absencia multiplayeru je v tomto prípade vážna chyba. Infernal zaujme, chvíľu pobaví, ale dieru do sveta neurobí.
RECENZIE HRÁČOV |
8.6
LUK
17.7.2007
Je až neuveriteľné, kam niekedy siaha fantázia vývojárov. Predtým pomenovaná akčná third- person adv...prečítať celé
|
PC
Xbox 360 Vývoj: Playlogic / Metropolis Software Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|