Infernal |
PC
pridal luk 17.7.2007 o 19:33 pod používateľské recenzie
8.6
Je až neuveriteľné, kam niekedy siaha fantázia vývojárov. Predtým pomenovaná akčná third- person adventúra od Poľského štúdia Metropolis Software Diabolique : Licence to Sin sa teraz skrýva pod menom Infernal. Skrýva sa za týmto významom niečo viac alebo nie? Poďte spoločne s nami nahliadnuť ako to v tom pekle a nebi chodí.
Neverili by ste, ale aj bytosti, ktoré sú niekde vysoko nad nami môžu byť pohádaní. Hlavným hrdinom tejto hry je Ryan Lennox - agent svetla, ktorý pracuje pre agentúru zvanú Etherlight. Ryan je výborný chlapík, pripomínajúci drsného motorkára, ktorý žije skôr osamelejší život a je jednotkou v Etherlighte. Za jeho zásluhy mu môže byť Etherlight jedine vďačný. Lenže každý človek má svoje dobré a zlé časy a preto za svoje neobvyklé spôsoby riešenia situácii ho Etherlight suspendoval a tak prišiel o svoje povedzme dobré schopnosti. Stáva sa z neho „ex-anjel“ a nepriateľ. Etherlight pripravuje Ryanovu smrť prostredníctvom jeho kolegyne Barbary. Stretáva sa s ňou v reštaurácii. Počas ich rozhovoru volá Ryanovi pán Black, ktorý v tejto hre symbolizuje peklo. Medzitým Etherlight rozmiestňuje svoje jednotky po budove, aby zabránil Ryanovmu úniku.Po skončení telefonátu Barbara namieri zbraň na Ryana. Nastáva však moment, kedy Barbara z neznámych dôvodov skladá zbraň a tak mu zachraňuje život. Ryana čaká únik pred už rozmiestnenými jednotkami Etherlightu. Nakoľko však definitívne stráca svoju pozíciu v Etherlighte, je v situácii, keď prichádza takmer o všetko, prijíma ponuku na stretnutie s pánom Blackom.Je však nerozhodný a situáciu rieši svojsky – hod mincou. Od toho momentu sa z neho stáva agent pekla a plní úlohy pre spomínaného pána Blacka. Príbeh je plný zvratov, ale nakoniec dobro víťazí. Nechcem viacej prezrádzať , lebo tým by som vám pokazil celú hru.
A aké to má výhody a nevýhody?
Do rúk sa vám dostávajú rôzne schopnosti, ktoré vám pomôžu v boji proti nepriateľom.
Plameňom zabijete nepriateľov, alebo rozbijete sudy, debny...,Teleportáciou sa budete môcť teleportovať najskôr na jedno, potom dve a tri miesta- budete to potrebovať na napr. otvorenie brány, kde sa naraz musia stlačiť 2, 3 tlačidlá, aby sa brána otvorila. Ďalej tu máme možnosť nepozorovane prejsť cez lasery a kamery obyčajným kotrmelcom dopredu, vysávanie energie(život) zo zomretých tiel a neskôr získate aj rukavice na prenášanie predmetov a špeciálnu Infernal víziu, kde môžete nájsť skryté lekárničky a doplňovačky many, alebo keď na stene nájdete kód, ktorý potrebujete na odomknutie dverí, tak si ho po krátkej chvíli uloží do pamäti. Tak to by asi tak boli výhody. Nevýhodou je snáď len váš šéf, ktorý neskôr ukáže aké zlé boli jeho zámery. Všetky tieto vecičky fungujú na už 100- krát v hrách použitom: na mane.
Fyzika hry je okorenená slovkom AGEIA. Áno, je to tak. Kúsky zničených predmetov odlietajú realisticky, s menšími predmetmi môžete pohybovať, s väčšími už žiaľ nie. Veľká väčšina predmetov(sudy, debny...) sa dá vkľude zničiť. Nepriatelia po smrti padajú na zem, tak ako majú. Všetky možné predmety, veci... všetko je urobené veľmi realisticky. Zbraňový arzenál číta kopa mašiniek, ktoré čakajú len na vaše uchopenie a ktoré budete nachádzať postupne počas prehľadávania nepriateľov. Zo začiatku hry sú to len obyčajné pištole, samopal, hviezdice, neskôr AK + ďalšie druhy samopalov, plazmovka, raketomet, sniperka, plameňomet a ďalšie.
Zaujímavou Ryanovou vlastnosťou je sekundárna streľba. S každou zbraňou sa prejavuje inak. Z pištolí vystrelí súvislý pás plameňov, samopal zase strieľa ohnivé náboje, z hviezdic sa stávajú ohnivé hviezdice, plazmovka strieľa ohnivé strely. Všetko toto je, ale oveľa silnejšie ako normálna streľba. Niekedy sa bez toho ani nezaobídete. Autori si tu pre vás pripravili niekoľko pasáží, kde sa bez použitia týchto strelieb ďaleko nedostanete. Čo ma fakt dostalo je to, že Ryanovi stačí pád z malej výšky na to, aby sa sám zabil. Na to, že aké má schopnosti a aký to je chlapík, je to veľmi veľká chyba.
Atmosfére hry, ktorá je už aj tak vynikajúca, napomáha aj hudba, ktorá je zložená zo skladieb rockového typu a aj nejakým spôsobom upravených rockových skladieb. Keď začne táto hudba hrať, tak vás hra sama nakopne do riešenia danej situácie(platí to len pri niektorých pesničkách!). Začnú sa vám zvyšovať hodnoty adrenalínu... . Soundtrack je fakt vynikajúci a rozhodne ho radím medzi veľké plusy tejto hry, lebo takéto kúzlo som už dlho v žiadnej hre nezažil, ale aj tak nie je bezchybný, lebo niekedy keď by ste čakali, že pesnička bude hrať ďalej, tak práve naopak, prestane hrať a vám to pekne polezie na nervy. Rôzne ostatné zvuky ako napr. zvuky zbraní, chodenie postáv znejú realisticky. Umelá inteligencia postáv je na prepracovanej úrovni a rozhodne nekazí atmosféru. Protivníci vám nenabiehajú dopredu len tak, aby sa bili o to, ktorého z vás si vaša zbraň podá skôr. Hľadajú si miesta k úkrytu, aby z neho mohli na vás páliť, snažia sa k vám dostať napr. obídením, alebo priamou cestou, niektorí sa kryjú a čakajú až k nim prídete....
Na vynikajúcej úrovni je tiež grafika. Všetko to vyzerá veľmi pekne. Tvorcom sa podarilo zakomponovať do hry všetky možné technológie, aby hra vyzerala čo najlepšie. Hra má vynikajúco vymodelované prostredia, budovy, predmety, postavy, zbrane, atď. Rôzne Ryanove a ostatných pohyby vyzerajú veľmi reálne. Veľké plus! Ďalším takýmto plusom sú aj celkom uspokojivé hardwarové nároky, ktoré normálnym hráčom nezamotajú hlavu s otázkami typu: akú grafickú kartu si mám kúpiť? Spĺňa môj procesor všetky parametre, tak aby mi táto gamesa išla?...
Minimum: CPU 1, 7 GHz, 512 MB RAM, R9600/GF 5950
Optimum: CPU 3 GHz, 1 GB RAM, VGA 256 MB s podporou Pixel Shader 3.0
Hra je optimalizovaná na jednotku, takže žiadne stretnutia so sekmi sa konať nebudú.
Okrem PC platformy sa Infernal objavil aj na Xboxe 360.
Infernal rozhodne nebude jednou z najpredávanejších hier roka, ale rozhodne si vás získa svojím vynikajúcim námetom, celkom uspokojivými hardwarovými nárokmi, peknou grafikou, rôznymi maličkosťami a hlavne vynikajúcim hlavným hrdinom. K záporom radím pár chybičiek v AI, smrť hrdinu pri páde z malej výšky a pár maličkých chybičiek na kráse- napr. U soundtracku. Infernal je bomba, ktorá sa na hernej scéne už dlho neobjavila.
Enjoy Yourself!
(Príjemnú zábavu!)
+ dramatický príbeh
+ hlavný hrdina
+ grafika
+ hw nároky
+ schopnosti
+ zbrane a ich sekundárny mód streľby
+ atmosféra
+ soundtrack a zvuky
- pár malých chybičiek v AI
- hrdina sa zabije aj pri páde z malej výšky
- pár mušiek na 100 % kráse
Neverili by ste, ale aj bytosti, ktoré sú niekde vysoko nad nami môžu byť pohádaní. Hlavným hrdinom tejto hry je Ryan Lennox - agent svetla, ktorý pracuje pre agentúru zvanú Etherlight. Ryan je výborný chlapík, pripomínajúci drsného motorkára, ktorý žije skôr osamelejší život a je jednotkou v Etherlighte. Za jeho zásluhy mu môže byť Etherlight jedine vďačný. Lenže každý človek má svoje dobré a zlé časy a preto za svoje neobvyklé spôsoby riešenia situácii ho Etherlight suspendoval a tak prišiel o svoje povedzme dobré schopnosti. Stáva sa z neho „ex-anjel“ a nepriateľ. Etherlight pripravuje Ryanovu smrť prostredníctvom jeho kolegyne Barbary. Stretáva sa s ňou v reštaurácii. Počas ich rozhovoru volá Ryanovi pán Black, ktorý v tejto hre symbolizuje peklo. Medzitým Etherlight rozmiestňuje svoje jednotky po budove, aby zabránil Ryanovmu úniku.Po skončení telefonátu Barbara namieri zbraň na Ryana. Nastáva však moment, kedy Barbara z neznámych dôvodov skladá zbraň a tak mu zachraňuje život. Ryana čaká únik pred už rozmiestnenými jednotkami Etherlightu. Nakoľko však definitívne stráca svoju pozíciu v Etherlighte, je v situácii, keď prichádza takmer o všetko, prijíma ponuku na stretnutie s pánom Blackom.Je však nerozhodný a situáciu rieši svojsky – hod mincou. Od toho momentu sa z neho stáva agent pekla a plní úlohy pre spomínaného pána Blacka. Príbeh je plný zvratov, ale nakoniec dobro víťazí. Nechcem viacej prezrádzať , lebo tým by som vám pokazil celú hru.
A aké to má výhody a nevýhody?
Do rúk sa vám dostávajú rôzne schopnosti, ktoré vám pomôžu v boji proti nepriateľom.
Plameňom zabijete nepriateľov, alebo rozbijete sudy, debny...,Teleportáciou sa budete môcť teleportovať najskôr na jedno, potom dve a tri miesta- budete to potrebovať na napr. otvorenie brány, kde sa naraz musia stlačiť 2, 3 tlačidlá, aby sa brána otvorila. Ďalej tu máme možnosť nepozorovane prejsť cez lasery a kamery obyčajným kotrmelcom dopredu, vysávanie energie(život) zo zomretých tiel a neskôr získate aj rukavice na prenášanie predmetov a špeciálnu Infernal víziu, kde môžete nájsť skryté lekárničky a doplňovačky many, alebo keď na stene nájdete kód, ktorý potrebujete na odomknutie dverí, tak si ho po krátkej chvíli uloží do pamäti. Tak to by asi tak boli výhody. Nevýhodou je snáď len váš šéf, ktorý neskôr ukáže aké zlé boli jeho zámery. Všetky tieto vecičky fungujú na už 100- krát v hrách použitom: na mane.
Fyzika hry je okorenená slovkom AGEIA. Áno, je to tak. Kúsky zničených predmetov odlietajú realisticky, s menšími predmetmi môžete pohybovať, s väčšími už žiaľ nie. Veľká väčšina predmetov(sudy, debny...) sa dá vkľude zničiť. Nepriatelia po smrti padajú na zem, tak ako majú. Všetky možné predmety, veci... všetko je urobené veľmi realisticky. Zbraňový arzenál číta kopa mašiniek, ktoré čakajú len na vaše uchopenie a ktoré budete nachádzať postupne počas prehľadávania nepriateľov. Zo začiatku hry sú to len obyčajné pištole, samopal, hviezdice, neskôr AK + ďalšie druhy samopalov, plazmovka, raketomet, sniperka, plameňomet a ďalšie.
Zaujímavou Ryanovou vlastnosťou je sekundárna streľba. S každou zbraňou sa prejavuje inak. Z pištolí vystrelí súvislý pás plameňov, samopal zase strieľa ohnivé náboje, z hviezdic sa stávajú ohnivé hviezdice, plazmovka strieľa ohnivé strely. Všetko toto je, ale oveľa silnejšie ako normálna streľba. Niekedy sa bez toho ani nezaobídete. Autori si tu pre vás pripravili niekoľko pasáží, kde sa bez použitia týchto strelieb ďaleko nedostanete. Čo ma fakt dostalo je to, že Ryanovi stačí pád z malej výšky na to, aby sa sám zabil. Na to, že aké má schopnosti a aký to je chlapík, je to veľmi veľká chyba.
Atmosfére hry, ktorá je už aj tak vynikajúca, napomáha aj hudba, ktorá je zložená zo skladieb rockového typu a aj nejakým spôsobom upravených rockových skladieb. Keď začne táto hudba hrať, tak vás hra sama nakopne do riešenia danej situácie(platí to len pri niektorých pesničkách!). Začnú sa vám zvyšovať hodnoty adrenalínu... . Soundtrack je fakt vynikajúci a rozhodne ho radím medzi veľké plusy tejto hry, lebo takéto kúzlo som už dlho v žiadnej hre nezažil, ale aj tak nie je bezchybný, lebo niekedy keď by ste čakali, že pesnička bude hrať ďalej, tak práve naopak, prestane hrať a vám to pekne polezie na nervy. Rôzne ostatné zvuky ako napr. zvuky zbraní, chodenie postáv znejú realisticky. Umelá inteligencia postáv je na prepracovanej úrovni a rozhodne nekazí atmosféru. Protivníci vám nenabiehajú dopredu len tak, aby sa bili o to, ktorého z vás si vaša zbraň podá skôr. Hľadajú si miesta k úkrytu, aby z neho mohli na vás páliť, snažia sa k vám dostať napr. obídením, alebo priamou cestou, niektorí sa kryjú a čakajú až k nim prídete....
Na vynikajúcej úrovni je tiež grafika. Všetko to vyzerá veľmi pekne. Tvorcom sa podarilo zakomponovať do hry všetky možné technológie, aby hra vyzerala čo najlepšie. Hra má vynikajúco vymodelované prostredia, budovy, predmety, postavy, zbrane, atď. Rôzne Ryanove a ostatných pohyby vyzerajú veľmi reálne. Veľké plus! Ďalším takýmto plusom sú aj celkom uspokojivé hardwarové nároky, ktoré normálnym hráčom nezamotajú hlavu s otázkami typu: akú grafickú kartu si mám kúpiť? Spĺňa môj procesor všetky parametre, tak aby mi táto gamesa išla?...
Minimum: CPU 1, 7 GHz, 512 MB RAM, R9600/GF 5950
Optimum: CPU 3 GHz, 1 GB RAM, VGA 256 MB s podporou Pixel Shader 3.0
Hra je optimalizovaná na jednotku, takže žiadne stretnutia so sekmi sa konať nebudú.
Okrem PC platformy sa Infernal objavil aj na Xboxe 360.
Infernal rozhodne nebude jednou z najpredávanejších hier roka, ale rozhodne si vás získa svojím vynikajúcim námetom, celkom uspokojivými hardwarovými nárokmi, peknou grafikou, rôznymi maličkosťami a hlavne vynikajúcim hlavným hrdinom. K záporom radím pár chybičiek v AI, smrť hrdinu pri páde z malej výšky a pár maličkých chybičiek na kráse- napr. U soundtracku. Infernal je bomba, ktorá sa na hernej scéne už dlho neobjavila.
Enjoy Yourself!
(Príjemnú zábavu!)
+ dramatický príbeh
+ hlavný hrdina
+ grafika
+ hw nároky
+ schopnosti
+ zbrane a ich sekundárny mód streľby
+ atmosféra
+ soundtrack a zvuky
- pár malých chybičiek v AI
- hrdina sa zabije aj pri páde z malej výšky
- pár mušiek na 100 % kráse
napísal luk 17.7.2007
Páči sa mi!
8.6
INFERNAL
PC
Xbox 360 Vývoj: Playlogic / Metropolis Software Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|