Budúcnosť hrania? Bez gamepadov! |
Najskôr tu boli iba tlačítka, potom prišla analógová revolúcia a neskôr vibrácie a force feedback. Ďalším evolučným krokom gamepadov sú pohybové senzory, ako to ukazuje moderný súčasný trend, ale čo bude ďalej? Predstavte si, že stláčate tlačítka bez toho, aby ste v rukách držali ovládač. Iba pohybom prstov. Znie to ako ďaleká hudba budúcnosti, ale realizácia takéhoto typu ovládania je bližšie než by si mnohí mysleli. Tsutomu Kouno, duchovný otec mimoriadne obľúbenej strelenej zábavky LocoRoco si v rozhovore pre GamesIndustry.biz trochu zafilozofoval o budúcich kreatívnych plánoch.
LocoRoco 2 je neodmysliteľne na ceste, ale rozhovor sa stočil od detailov druhého dielu k ovládacej schéme a zapojení pohybových senzorov do hry. Kouno hovorí, že ďalšia hra LocoRoco pre PS3 nebude využívať SIXAXIS na nakláňanie hernej plochy z jednoduchého dôvodu, hranie bolo (fyzicky) namáhavé. Zato hra využije senzory na iné, bližšie nešpecifikované účely. Vývoj pre Wii mu nevonia, ale má niekoľko nápadov, ako využiť kameru EyeToy. Je tam obrovský potenciál, hovorí. Stará kamera EyeToy rozoznávala farby namiesto pohybov, nezaznamenávala spôsob, akým sa ľudia hýbu, ale iba rozdiely v zmenách farieb, dodáva. Čoskoro budú naše pohyby rozoznateľné, pokračuje. Ak kamera dokáže zachytiť naše pohyby, nebudeme musieť držať v rukách ovládače, naráža na hru Wii Boxing, v ktorej rozdávate rany s Wiimotom a Nunchukom.
Tsutomu Kouno momentálne pracuje na pokračovaní LocoRoco. Bude stáť na rovnakých základoch, rozdiely budú badateľné v zlepšenej AI a nových puzzloch.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 292
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >