Mass Effect masívne dobrý |
Na prezentáciu Mass Effect sa čakalo tak dlho, že z nej museli poriadny kus odstrihnúť, aby sa dostalo z tejto očakávanej akčnej RPG na každého. Aspoň sme videli hru v pohybe a môžeme povedať, že obrázky neklamú. Pri nástupe dialógu, dochádza k plynulému (bez dodatočného nahrávania, bez viditeľného strihu) detailnému záberu na tváre postáv, pričom nie je statický, ale dynamicky sa prepína, hýbe sa a vyberá čo najzaujímavejšie uhly. Pri takomto priblížení si všimnete, že postavy naozaj rozprávajú a hrajú svoj part zo scenára. Nerobia to za nich hlasy hercov. Modely sú naozaj presvedčivé a začínate jednotlivým linkám textu aj veriť. Veď ide o záchranu galaxie, nie? Jednou z noviniek, odprezentovaných na GC, bol Talent HUD. Počas aktívnej pauzy sa dá vyvolať tento kruhový selektor, kde máte usporiadané všetky špeciálne schopnosti postáv v skupine. Jednoduchým kliknutím naprogramujete okamžite chovanie počas útoku či defenzívy. Mass Effect pripomína skôr tradičnú 3rd person akciu, pri niektorých súbojoch prichádza na radu mierenie cez ďalekohľad, či strategické rozmiestnenie parťákov a taktiku. Nepriatelia si takúto pozornosť budú aj vyžadovať. Napríklad taký Geth Prime vás zabije jediným výstrelom, čomu sa dá vyhnúť odvedením pozornosti, prekvapivému útoku zozadu, znehybnenie a potom dorazenie všetkým, čo máte po ruke. Geth Prime nebol extra silný protivník, z čoho sa dá usudzovať, že pri stretoch s bossmi budú súboje ešte napínavejšie, dlhšie a taktickejšie. Skupinu bojovníkov ovládate rýchlymi príkazmi na D-pade a špeciálne schopnosti získavate distribúciou talentových bodov. Spolu s postavou evolvuje aj zbraňový arzenál, ktorý sa dá postupne upgradovať. Na vývoji príbehu sa v Mass Effect budú najviac podieľať vaše rozhodnutia. Jeden takýto moment sa odohrá približne v polovici hry, kedy život jedného spoločníka (Wrexa) visí na vlásku (obyčajnej odpovedi). Môžete ho vlastnoručne popraviť pre dobro ľudstva, prehovárať ho, alebo ho nechať konať. Aby sme zbytočne nespoilovali, v tejto scéne dochádza k ostrej výmene názorov, vyhubeniu jednej rasy pre dobro druhej, hájenie vlastnej hrdosti a záujmov misie. Rozhodovanie je o to ťažšie, že Wrex je váš spoločník, na vašich pleciach sedí celá galaxia a v rukách máte jej budúcnosť. O tom, ako nakoniec dopadne ľudská rasa v Mass Effect, rozhodneme 20. novembra.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Kingdom Come: Deliverance II 210
- RTX 5080 karty sú už v obchodoch. Koľko stoja? 232
- DeepSeek klamal o nákladoch na tréning AI: Skutočné výdavky sú 400-krát vyššie 65
- Netflix naplánoval svoje seriály a filmy na rok 2025 27
- GTA VI cieli na 30 fps na konzolách a bude sa možno predávať samostatne bez GTA On 233
- Kingdom Come: Deliverance II končí s pekným priemerom recenzií 129
- Objavujú sa prvé problémy s RTX 5090 kartami 161
- Recenzie na prvé RTX 5080 karty sú už vonku 196
- Nvidia predstavila špecifikácie RTX 5070 a RTX 5070 Ti 132
- Porovnania výkonu RTX 5080 grafiky 177 zobraziť viac článkov >
Xbox 360
PC Vývoj: Microsoft / BioWare Štýl: RPG / Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|