LOKI

LOKI

7.5

Ak neholdujete akčným RPG, ďalej ani nečítajte, ale ak máte radi masaker v štýle Diabla, potom ste na správnej adrese.

Recenzia na PC verziu

Ak neholdujete akčným RPG, ďalej ani nečítajte, ale ak máte radi masaker v štýle Diabla, potom ste na správnej adrese. Loki vám totiž ponúka predovšetkým nekonečné krvavé boje, kde sa neberú zajatci a platí právo silnejšieho. Či sa jedná len o tisícprvú bezhlavú „klikačku“ bez originality alebo nápaditý titul hodný vášho času, vám prezradíme na nasledujúcich riadkoch.

V úvode sa zoznámite s hlavným „padúchom“ hry, ktorému pôjdete po krku. Nie je to len tak hocikto, ale nemilosrdný egyptský boh vojny a chaosu Seth, ktorý po svojom vzkriesení začína robiť problémy nielen na pôde Egyptu, ale po celom svete. Vy sa ho samozrejme pokúsite zastaviť a poslať späť do ríše mŕtvych. Takže si vyberiete jedného zo štyroch hrdinov a pustíte sa do siahodlhej výpravy, ktorá vás zavedie okrem Egypta aj do juhoamerických pralesov, na nehostinný sever a do mytologického Grécka, finále sa odohráva mimo časopriestoru. O tom, v akom poradí absolvujete boje a úlohy v týchto svetoch,  rozhoduje práve výber hrdinu. Ak si zvolíte kúzelníka, najprv sa zoznámite s horúcimi púšťami, zatuchnutými hrobkami a mytológiou Egypta. So šamankou budete spoznávať trópy, aztécku kultúru a božstvá. Gréckom vás prevedie bojovníčka s odvahou Xeny a na sever a jeho mytológiu sa pozriete očami drsného barbara. Samozrejme, každá z postáv má iný štýl boja a navyše uctieva odlišných bohov, ktorí sa za oddanosť odmeňujú rôznymi kúzlami a schopnosťami.

Egyptský kúzelník môže nasledovať boha slnka Ra, vďaka ktorému získa bohatý sortiment ohnivých kúziel, ďalej Hora, zameraného na blesky a zemetrasenie, alebo zákerného Setha, čo mu do vienka dá temnú mágiu a umožní vyvolať čiernu dieru pohlcujúcu okolitých nepriateľov. Vďaka Horovi získate aj partnera vo forme múmie.

Aztécka šamanka uctieva opereného hada Quetzalcoatla, ktorý jej umožní vyvolať modlivku, pavúka a ďalšie kreatúry. Tezcatlipoca, boh noci umožní premeny šamanky na jaguára a nebezpečného ducha a pridá k tomu liečenie. Mictlantecuhtli, boh smrti sa odmeňuje spirituálnou mágiou a mysticizmom.
 
Sexi Grékyňa bude nasledovať bohyňu lovu Artemis, bohyňu múdrosti Aténu a bojachtivého Area. Prvá menovaná požehná vaše šípy a strelecké zručnosti, Aténa vám dá ochranné kúzla a schopnosti podporujúce boj s kruhmi chakram. Ares vás naučí manipulovať s jedmi a pascami. V boji si môžete vypomôcť vašim vyvolaným dvojčaťom.
 
Severanovi, hlavne v boji na blízko s chladnými zbraňami, pomáha Boh blesku Thor, boh poznania Odin ponúka elementárne útoky a možnosť vyvolať vlkov a valkyrie a boh vojny Tyr dáva najmä pokriky a zvyšuje poškodenie vašich zbraní.

Loki

V hre nechýbajú temné kobky a bludiská.

V hre nechýbajú temné kobky a bludiská.

Každú postavu čakápozmenený príbeh aodlišné úlohy, ako aj spojenci. Napríklad grécku bojovníčku posiela do boja samotná Aténa apreveruje Achiles. Aj výstroj avýzbroj hrdinov sa líši. Hoci kúpiť anájsť môžete všeličo, použiť smiete len zodpovedajúce brnenie azbraň. Takže napríklad šamanka používa totemy akúzelné palice aurčite si neodeje kovový plát, pre barbara sú tusekery abodce ana hlavu mu nenasadíte čelenku atď. Hru začínate na najľahšej obtiažnosti, ktorá však nie je zas až tak ľahká amaximálna úroveň súperov je 60. Po jej zavŕšení môžete skúsiť ďalšie dve obtiažnosti, kde sa level nepriateľov vyšplhá až na 200.

Zaujímavé nápady, alebo prečo je Loki neobyčajný

Základný systém hry, ako aj rozvetvenie schopností, pripomínajú titul Diablo II, ale pri bližšom pozorovaní spoznáte dosť výrazné rozdiely, ktoré prinášajú značne odlišný zážitok zhry. Pozoruhodná je voľba skilov aich získavanie. 25 % skúseností na rozvoj postavy a atribútov (sila, zdravie, energia...) strácate, aby ste zvýšili množstvo a úroveň viery, ktorej výsledkom sú právebody potrebné na zadováženie schopností. Čiže štvrtinu skúseností investujete, aby ste mohli získať nové kúzla azručnosti. Platí to však len vprípade, že ste ochotní nasledovaťjedného z vašich bohov. Ak nebudete uctievať nikoho, zostane vám 100 % skúseností, ale na nové schopnosti zabudnite.

Celé je to však ešte dôvtipnejšie. Totiž viera generuje body len pre sortiment boha, ktorého práve uctievate. Našťastie božstvo sa dá kedykoľvek zmeniť pri oltári, takže môžete používať špeciality zo všetkých troch priradených vetiev avieru zvýšite aj obetovaním kvalitných predmetov zvašej výbavy. Lenže tu treba zvážiť, či chcete mať množstvo kúziel na nižšej úrovni od každého boha alebo tie najsilnejšie od jedného, kam budú vkladané všetky body. Na najlepšie schopnosti totiž potrebujete veľa bodov aich celkový počet ovplyvňuje aj možné vylepšenie na vyššiu úroveň tých už osvojených.

Loki
Bezmála 5 minútové video vám predstaví všetkých hrdinov hry

S používaním rún a vkladaním nerastov do zbraní, aby získali lepšie vlastnosti, sme sa už stretli v mnohých RPG. Lenže tu si môžete predmety, vrátane tých obyčajných, rozložiť u kováča na jednotlivé kúsky a z rôznych častí rozličných zbraní poskladať celkom novú zbraň so špičkovými vlastnosťami! Ďalšou zaujímavosťou je automatické doliečovanie a dopĺňanie energie priamo na bojisku, keď je hrdina v pokojnom stave. Ak nie ste v konflikte s nepriateľmi, zastanete, vaša postava odloží zbrane a o pár sekúnd sa vám život a mana doplnia na maximum. 
 
Menšie inovácie sa dotýkajú aj obchodovania. Predmety, ktorých sa chcete zbaviť, ukladáte do časti inventára zvaného kiosk a potom ich hromadne predáte. Obľúbené portály na návrat do neutrálnych zón a miest sú taktiež veľmi ústretové. Z bojiska sa môžete teleportovať kedykoľvek a vrátite sa do tejto zóny bez nutnosti aktivovať kontrolné stanoviská. Skrátka tam, kam ste už raz vkročili, sa rýchlo presuniete aktivovaním portálu. Veľmi praktické. Okrem uvedených súčastí v hre nájdete aj ďalšie „vychytávky“, všimnete si napríklad, že nepriatelia zasiahnutí ohňom ešte chvíľu po zásahu horia alebo ozvenu v kamennej hrobke. Poteší beštiár, kde si môžete po hre pozrieť, s akým druhom nepriateľov ste sa stretli. Nepodarky, alebo prečo nie je Loky taký dobrý, ako by mohol byť
 
Originálnych a nevšedných doplnkov je v hre pomerne dosť, bohužiaľ atraktívnosť hry poškodzujú  kazy a nedostatky rôzneho druhu. Veľmi skoro si všimnete nepraktický inventár. Veci sú síce zadelené podľa druhu a sortimentu, ale tabuľky s výpisom predmetov, hoci sa po označení veci aj zobrazia, sú neprehľadné. Neviem prečo autori neponechali klasický inventár alebo aspoň maketu postavy, kde vidíte aktuálne používanú výstroj. Síce sa na to dá zvyknúť, ale skrátka nie je to ono.

Loki
Jednou so zaujímavých súčastí je vytváranie predmetov vysokej kvality z rôznych častí rozličných zbraní.

Ovládanie hry samo osebe nie je zlé, ľavou klávesou myši beháte a aplikujete základný útok, pravou používate zvolené kúzlo, strednou rotujete mapu, lenže niekedy funguje nekorektne. Stane sa vám, že sa postava vydá istým smerom a nezastane, neraz sa aj zaseknete a často pri boji na blízko budete mať problém zahájiť útok na nepriateľa. Opakovane sa mi stalo, že kúzlo uložené na paneli obrazovky  po aktivovaní namiesto vyvolania múmie aktivovalo blesk. A v tejto súvislosti spomeniem aj fakt, že  zručnosti na obrazovke môžete omylom veľmi ľahko odstrániť z panela, čo sa vám počas boja môže stať osudné.

K hack and slah titulom v štýle Diabla neodmysliteľne patria vysoké počty nepriateľov, lenže Loki to už s ich množstvom naozaj preháňa. Už krátko po úvode sa bežne ocitnete v stredne veľkých zónach, kde je husto koncentrovaných niekoľko stoviek oponentov! Nielenže sa budete veľmi pomaly presúvať, ale keď zahájite útok, často vás v krátkom okamihu zaplaví viacero súperov, ktorí sem pritiahnu aj z veľkej diaľky a zdolajú vás ani nie tak silou, ako početnou prevahou. Tu treba aj spomenúť nevalnú inteligenciu  nepriateľov, ale aj vašich kreatúr, hoci nad týmto by sa ešte dalo prižmúriť oko. Po smrti sa obvykle oživíte na okraji mapy, no čo čert nechce, neraz priamo v okruhu nepriateľov. Aj prechod do inej zóny znamená problémy a to najmä v prípade šamanky, ktorej hlavnú silu tvoria vyvolaní pomocníci. Totiž po zmene zóny sa vám automaticky stratia všetky vyvolané bytosti a kým si ich znovu privoláte, často už  čelíte útokom pri vstupe do zóny.
 
Na niektorých miestach zaznamenáte chýbajúce textúry alebo vám hru skomplikujú technické závady. Diskutabilná je aj mapa. Dá sa podľa nej ako-tak orientovať, ale niekomu skrátka postačí, niekomu nie.  Vidíte na nej vyznačené prechody a geometrický náčrt chodieb. Nie sú tam však vyznačené prekážky a múry, ktoré budete musieť obísť, aby ste sa naozaj dostali na požadované miesto. Je naozaj škoda, že toto všetko znepríjemňuje hru a výrazne tak znižuje jej rating.

Loki ponúka celkom zaujímavý multiplayer v rámci lokálnej siete aj internetu. Okrem nových postáv tu môžete použiť aj vašich hrdinov z hry pre jednotlivca. V kooperácii bok po boku bojujú 2 - 6 hráči s maximálnym rozdielom desať úrovní. V boji proti sebe stoja v aréne dva tímy hráčov, v dueli je to potom jeden na jedného. Napokon je tu výzva, kde jeden hráč alebo tím hráčov čelí hordám monštier postupne vpúšťaným do arény.

Loki
Čierna diera patrí k najdevastačnejším kúzlam v hre.

Grafika hry je trochu rozporuplná. Na jednej strane vydarené efekty, ako sú  pôsobivé ohnivé kúzla a vyvolávanie kreatúr, alebo zvlnený vzduch pri ich zosielaní, púštny prach, či hmla. Na druhej strane niektoré oblasti sú vykreslené dosť povrchne a postrádajú detaily. Textúry by mohli byť o niečo lepšie, najmä pri priblížení je to trochu slabšie. Občas narazíte na zle vykreslené úseky. Atmosféra je však dobrá a to aj vďaka kvalitnému ozvučeniu. Hlasy bohov vyvolávajú ochromenie, ozvena v hrobke je vierohodná, hudba tiež nie je najhoršia. Titul dá dosť slušne zabrať vašej zostave a to hlavne v oblastiach s hustou vegetáciou a veľkým počtom nepriateľov, takže čím viac RAM, tým lepšie.
 
Na prvý pohľad bežná hra, ktorá vás čoskoro oslní svojimi inováciami a vzápätí rozčaruje početnými nedostatkami. To je Loki. Tento titul je vo viacerých aspektoch lepší ako Titan Quest, lenže vďaka často zbytočným závadám a kazom, sa vám postupne odcudzí a zanechá rozporuplný dojem. No, čo sa nepodarilo dotiahnuť do úspešného konca v pôvodnej hre, mohlo by sa v pokračovaní. Pre priaznivcov hack and slash titulov je v každom prípade Loki  priam povinnosťou.


napísal uni 5.9.2007
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
7.5
Ohodnotiť
LOKI
+ premyslený systém nadobúdania schopností
+ skladanie a rozloženie predmetov
+ viaceré zaujímavé inovácie
+ atmosféra
- neprehľadný inventár
- prehustené bojové zóny
- početné závady rôzneho druhu
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU 2 GHz, 512 MB RAM, GF4/Radeon 9000


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: Cyanide Studios
Štýl: Akcia / RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 31. august 2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (2)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (28)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Účet na steam (4)
Potrebujem poradiť, súrne! Predala som hru, ktorú...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28208)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk