ELVEON |
ELVEON |
Čo sa stalo s Elveonom? Vyvíja sa ešte na Slovensku? Ako to vyzerá s najambicióznejším projektom v našich končinách? Po odpovede na tieto otázky, ktoré netrápia iba vás, ale aj nás, sme zašli do bratislavského štúdia 10TACLE STUDIOS Slovakia a vyspovedali managing directora Slava Hazuchu.
Mýty a legendy
Mnohé fámy sa vytvorili kvasným procesom v dobe, keď internetom cirkulovali špekulácie a nedostalo sa im žiadnej odozvy z našej alebo zo strany 10TACLE STUDIOS, snaží sa Slavo vysvetliť situáciu okolo Elveonu. Je to už rok, čo sme naposledy boli na návšteve a čo sme mali možnosť v kľude sa porozprávať o Elveone. Ako to s ním vyzerá?
"Na základe viacerých úvah sme sa rozhodli, že Elveon bude rozšírený aj na ďalšiu platformu. Pôvodný koncept uviesť simultánne Xbox a PC verzie a neskôr aj hru pre tretiu platformu, sa mení na simultánne vydanie všetkých troch verzií." To je možno aj hlavný dôvod, prečo sa objavili mnohé fámy a špekulácie o predĺžení vývoja atď. Hlavné práce na Elveone prebiehajú tu u nás, hovorí Slavo a dodáva, že kvôli náročnosti tretej platformy, ktorá vydá za dva tri Xboxy (Vieme, o akej platforme hovorí, že?), spolupracujeme s koncernovými partnermi.
Konkrétne ide o britské štúdio Climax. 10TACLE si budúcu spoluprácu poistili odkúpením 29 % akcií tejto firmy. Výroba do veľkej miery aj s treťou platformou prebieha tu na Slovensku, Climax má veľa skúseností s portami, ako aj s projektovým manažmentom, preto s nimi úzko spolupracujeme, vysvetľuje Slavo. "Myšlienka, že bol projekt prevzatý alebo niekam odnesený, je nezmysel." Zmena nezasiahla iba projekt, ale aj samotné štúdio. "Nenabrali sme len ľudí, ale vymenili káder vo viacerých častiach tímu. Presvedčili sme sa o tom, že pôvodná stratégia firmy – obsadiť všetky posty lokálnymi zdrojmi – viedla na niektorých pozíciách k tragédii."
Tretia platforma
Momentálne prebiehajú prispôsobujúce zmeny na hre, nielen čo sa týka portu, ale aj po obsahovej stránke. Slavo však o detailoch pomlčal, vraj z Elveonu určite nebude sci-fi strieľačka. Nosná myšlienka zostáva rovnaká, teda akčná sekačka s inteligentným súbojovým systémom vo vlastnom fantasy svete. "Našou snahou je mať na konci vývojového procesu konzistentný produkt. Na každej platforme dostane hráč ten istý produkt primeraný k požiadavkám danej platformy. Netrúfam si tvrdiť, či budú naozaj na 100 % identické," objasňuje rozdiely medzi jednotlivými verziami, ktoré sa dotknú určite ovládacej schémy.
Elveon na Games Convention nebol v nijakej forme prezentovaný, autori pripravili iba demo určené špeciálne pre partnerov, ale vďaka dobrým vzťahom sme sa naň pozreli. GC demo bolo na rozdiel od predošlého zahalené do temnoty. Medzi piliere v úvodnej miestnosti sa stroboskopicky predierala do vnútra žiara z bleskov a tak osvetlovala scenériu, kde sa ovládaná postava dostala do konfliktu s tromi nepriateľmi. V súbojoch bol evidentý progres v animačnom systéme. Údery na seba nadväzujú plynulejšie a pridané boli aj efektné dokončovačky.
Z nových a vylešených vecí funguje akčná kamera, ktorá v spomalenom zábere sleduje rozpracované kombo a zranenia, ktoré spôsobujete nepriateľovi. Počas výpadov protivníka sa dali spozorovať na malý moment spomalenia výpadu, aby ste mohli včas zareagovať a blokom útok vykryť. Kombá sa naďalej vyťukávajú, trúfame si však povedať, že tento systém sa ešte zmení (zjednoduší).
Elfské novinky
Krátka ukážka kombinovala súboje s vôbec prvými puzzlami, ktoré sme v Elveone videli. Išlo o vytvorenie mosta z kamenných blokov stúpaním na plošinky v presnom poradí, alebo skákaciu sekvenciu nad horúcou lávou, ktorá kazila vážny dojem z hry. Dúfame, že sa do finálnej verzie nedostane. Jedným z najzaujímavejších spestrení medzi súbojmi bola jazda v sedle gryphona a streľba z luku. Grafická stránka Elveonu je krajšia ako pred rokom, aj keď ešte v hernom kóde nie sú všetky efekty ako chlpy vytvorené shadermi na jednom z bossov. Na skalách vidíte, ako z nich steká voda, žeraví nepriatelia za sebou zanechávajú tepelné stopy, po smrti postupne ich telá chladnú a prestávajú svietiť, švih meča je sprevádzaný šmuhou vyzdvihujúc dynamiku útoku, na miestach, kde ste bojovali, zostávajú stopy po krvi, údy nepriateľom však neodseknete.
"My sme išli cestou dosť rozsiahlych prerábok enginu, aj sme si za to dosť vytrpeli," odpovedá Slavo na otázku, či je ťažké dosiahnuť grafickú kvalitu Gears of War s použitím Unreal 3.0 enginu. "Firmy tretích strán nemajú šancu v troj áčkovom segmente dosiahnuť takú mieru synergie ako Gears a engine Unreal, čo sú dva na seba úzko previazané produkty," uzatvára debatu o technickej stránke s konštatovaním, že sa snažia urobiť niečo iné ako Gears.
Elveon bol pre 10TACLE STUDIOS pôvodne nosným titulom na tento rok, ale už nie je. "Vyzeralo by to u nás úplne ináč, keby sme finišovali hru. Došlo samozrejme k posunu. Keď sa už robia zmeny, nielen čo sa týka tretej platformy, ale do určitej miery zasiahli aj obsah, automaticky príde k odkladu. Nový STALKER sa ale nechystá, nebude to nič tragické. Projekt musí byť dokončený v rozumnom čase," týmito slovami ukončil súkromnú prezentáciu managing director Slavo Hazucha. Nám nezostalo nič iné len sa rozlúčiť a zaželať, aby Elveon dopadol podľa predstáv tvorcov.
Chýbajú vám ďalšie informácie o elfskej akcii slovenskej produkcie? Utíšte hlad informáciami v preview, v dojmoch z hrania a ak sa chcete niečo bližšie dozvedieť o 10TACLE STUDIOS Slovakia, určite neprehliadnite profil štúdia.
PC
Slovenské hry Vývoj: Elveon / Elveon team Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|