ELVEON |
ELVEON |
Hluk a iné stresové faktory na výstave GC nám nedovolili poriadne sa ponoriť do elfského sveta Naon a spoznať jeho tajomstvá. Demo nezostalo nepovšimnuté, avšak na prvé poriadne zoznámenie sa s Elveonom, sme sa vypravili priamo do štúdia, kde hra vzniká. Veď, kde inde by sme mohli absolvovať intenzívnejší rýchlokurz šermovania, keď nie priamo v 10TACLE STUDIOS Slovakia. Okrem niekoľko násobného dohrania a detailného prieskumu zákutí dema, bolo posedenie nad hrateľnou ukážkou obohatené o komentáre, ktoré odhalili nejedno príjemné prekvapenie.
Demo otvára nedávno vydané video, v ktorom dvojica aeganských bojovníkov – majstrov v boji s kopijami čelí početnej skupinke bojovo naladených Merianov, obávaných jazdcov griffonov. Vývoj súboja sa otočí v okamihu, keď je víťazstvo na dosah a jeden z Aeganov padne na zem so šípom v hrudi. Po tejto krátkej predohre, odohrávajúcej sa na moste, sa ocitáte v koži preživšieho bojovníka a vašou úlohou je dostať sa k strelcovi a pomstiť smrť vášho kolegu v zbroji. Najprv však absolvujete veľmi dôležitý tutorial.
Bez tréningu si neškrtnete
Ako už bolo povedané, podceňovať výcvik sa nevypláca. Elveon nie je arkádovou akciou, súboje sa nedajú vyhrať bezhlavými útokmi, to vám vlastne ani súbojový systém nedovolí. Tutorial sa koncentruje iba na ovládanie kopije a naučí vás základné kombá, ukončované efektným spomaleným záberom, a zasvätí do dôležitosti blokov. Opakované partie vo výcviku nenechali chladného prísediaceho testera a bleskovo dodal, že súbojový systém, pozostávajúci z komb, ktoré sa musia predťukať, čaká hĺbková analýza.
Na úspešné aktivovanie komba bolo totiž nutné vybrať smer analogom a v presnom poradí stlačiť rýchlo kombináciu tlačítok. Analog v tomto prípade určuje, či budú údery rozbíjať obranu nepriateľa zdola, zhora, sprava alebo zľava. Tento rozpracovaný systém pôsobí prvých pár minút veľmi rozpačito, pretože po aktivácii komba sa pozeráte na hrdinu, ako sa oháňa kopijou a robí výpad zreťazený z niekoľkých úderov. Nehovoriac o tom, že kombinácie (i keď ľahko zapamätateľné) si musíte držať v hlave. Kombá sa vytvárajú zo základných úderov namapovaných na farebné tlačítka (X,Y a B) a dajú sa skombinovať.
|
|
|
Zoznamovanie so súbojovým systémom sa tiahlo cez päť súbojov, v ktorom som podľahol dvojici elitných bojovníkov navlečených v červenom brnení a nasledoval reštart. Ako som sa neskôr dozvedel a aj mohol zažiť na vlastnej koži, blok nevykryje celé kombo, ale úspešný výpad protivníka vám spôsobí vždy nejaké zranenie. Bloky sa nestávajú ale jedinou účinnou obranou. Napríklad aj také úskoky do strán, alebo späť sú neoceniteľné v súbojoch, kedy nepriateľ používa dlhé zreťazené údery. Kým dokončí kombo a zozbiera staminu na nový útok, vy ho už počas komba (ak včas uhnete) môžete atakovať a neraz ho táto chyba stojí krk.
Vychutnajte si protivníka
Obrana je veľmi dôležitá, tak ako aj miesto, kde sa súboj odohráva. V úzkej chodbe môžete útočiť maximálne jedným smerom – k nepriateľovi. Na schodoch máte zase problém s orientáciou a strácate prehľad. Ak na vás útočí skupina (stačia aj dvaja silní protivníci), dokáže vás zatlačiť do rohu, odkiaľ niet úniku. Snaží sa vás obkľúčiť a často svoje kombo ani nedokončíte, pretože utŕžený úder preruší reťaz a vy s vyčerpaním sledujete, ako vám nezastaviteľne ubúda zdravie.
Keď som už mal niekoľko úspešných duelov za sebou, dovolil si urobiť malý pokus. Bežal som naprieč mostom, do vnútra chrámu, hore schodmi a zastavil vo veľkej chodbe. Päticu nepriateľov, ktorú som na začiatku míňal, ma prenasledovala a k nim sa pridala ešte trojica lukostrelcov. Nasledovala skutočná mela. Dopredu sa postavili bojovníci s dýkami a z bezpečnej vzdialenosti zaujali svoje pozície strelci. Aj takýto, na prvý pohľad prehraný súboj, sa dá prežiť. S vhodne zvolenou zbraňou a istou dávkou taktiky, kedy si udržujete odstup od lukostrelcov a dopĺňate staminu vyčerpanú výpadmi, môžu za malý okamih protivníci ležať v kaluži krvi.
Skutočnou vychytávkou bola hra na schovávačku. Z úvodnej scény s mostom pokračuje level do vnútra chrámu v skale. Jeho bránu stráži lukostrelec a ten neváha strieľať zatiaľ čo sa trápite s dvomi Merianmi na nádvorí. Keď prídete k bráne bližšie, lukostrelec schováva luk a mení ho za čepeľ. Kým on stačí prísť k vám, schovávame sa za blízky stĺp a podľa tieňa prenasledovateľa krúžime okolo prekážky, aby nás nevidel. Keď to hliadka vzdá a rozhodne sa snoriť, nastáva okamih na rýchle kombo a rýchlu smrť. Taktika zohráva v hre veľkú úlohu a tieto príklady len dokazujú, že situácie sa budú dať riešiť mnohými spôsobmi a to sme nerátali ešte útok z diaľky a ďalšie detaily, zahŕňajúce deštrukciu prostredia, ktorá pravdepodobne tiež poslúži na získanie výhod v boji. Zničiť pôjdu nielen dvere, ale vyrúbete si napríklad strom, alebo veľkou silou zrušíte kamenný sĺtp.
|
|
|
Vždy iné súboje
Čím rýchlejšie si osvojíte základy boja a vlastností zbraní, tým efektnejšie si poradíte s ozbrojenými problémami. Elveon bude deliť zbrane na štyri kategórie: dýky, meče, kopije a luky. Každá ponúka iné údery a kombá, priamo ovplyvňujúce štýl boja. Ak na vás vybehne štvorica nepriateľov, s rýchlymi dýkami utŕžite zaručene zranenia, ako keď sa zaženiete kopijou a jedným kombom pracovne nazvaným vrtuľka pošlete k zemi troch útočníkov. Mnohých z vás asi trápi otázka, ako dlho trvá jeden duel. Pokiaľ je vám ukradnutý tutorial ani poriadne nezačne. Dĺžka súboja je priamo úmerná vašej túžbe po majstrovskom víťazstve.
Záverečného bossa v deme, ktorý strieľal na začiatku z luku, si môžete vychutnať dýkami (on disponuje rovnako týmito zbraňami), vykrývať útoky a útočiť práve v okamihu, keď zbiera sily na ďalšie kombo. Alebo ho rýchlo dorazíte kopijou. V Elveone bude prakticky každý súboj iný. Chovanie nepriateľov definuje ich systém boja. Niektorí útočia kombami, iní používajú rýchle údery, ďalší dávajú prednosť defenzíve atď. Aj od protivníka bude závisieť, akú zbraň proti nemu vytiahnete a aké kombá (údery) použijete. Na rýchleho elfa s pomalým kombom s kopijou určite stačiť nebudete.
V Elveone bude približne stovka zbraní, ktoré budú navyše upgradovateľné! Postupne sa budete dostávať k čoraz silnejším kúskom a ich vlastnosti budú modifikovateľné kameňmi. Silná kopija, ktorá dokáže po štyroch mávnutiach vyčerpať staminu hrdinu (každý jeden úder ho unavuje), sa po úprave môže stať oveľa rýchlejšou a ľahšou. Vlastnosti zbraní ovplyvní počet slotov a napríklad na takom meči to bude aj poznať; zmení sa runové písmo na čepeli. Kamene budú farebne odlíšené a budú tvoriť sety. Ak ich raz dáte do zbrane, nebude ich možné vybrať, iba špeciálnym vyberačom, ale jeho používanie bude striktne limitované. Pochopiteľne tie najsilnejšie zbrane a kamene budete musieť poctivo hľadať.
Podobne ako zbrane, bude upgradovateľná aj zbroj hrdinu a tomu sa zase budú vylepšovať vlastnosti v bojových školách. Samotné levelovanie nebude fungovať ako v tradičných RPG, kde si bodíky rozdeľujete na obrazovke vlastností, ale bude viac mystické. Hrdina si svoje schopnosti vylepší v chrámoch a iných miestach na to určených a získa nové, účinnejšie kombá. Na začiatku vystupuje ako majster v lukostreľbe a skončí ako elfský šampión. O tom, akú zbraň bude ovládať na najvyššej úrovni, rozhodnete vy.
|
|
|
Arkáda? Ale kdeže!
Zatiaľ sme si povedali iba o chladných zbraniach, ale v hre si zastrieľate aj z luku. Elfovia strieľajú ako v ktorejkoľvek inej hre; vyberajú šípy a naťahujú tetivu. Čo je však rozdielne, je premietnutie reality do hry. Počas mierenia si postava sama namieri pomaly na cieľ, aby bol zásah úspešnejší, nefunguje tu okamžité prepínanie medzi cieľmi ako pri šerme, ani okamžité zameranie. Ak mierite dlhšie na jeden cieľ, obraz sa priblíži a s väčšou istotou môžete vypustiť šíp do šije alebo hlavy.
Elveon bude mať skutočne prepracovaný súbojový systém a nie je to iba PR výmysel. Ako už bolo povedané na začiatku a ako ste mohli zistiť z týchto riadkov, nepôjde o tupé masírovanie tlačítok, pritom ale nemožno hovoriť ani o hard core záležitosti, ktorá by odradila cieľovú skupinu. V súbojoch zohrá svoju rolu taktika, kvôli ubúdajúcej stamine postavy, zvolené zbrane a takisto aj údery, ktoré budete musieť meniť v závislosti od techniky útočiaceho protivníka. Autori si dávajú záležať na každom jednom detaile, postoji, pohybe i držaní zbrane. Postavy si udržujú medzi sebou bojovú vzdialenosť a v bezprostrednej blízkosti sa odsacujú bodíčkom (blok).
Grafická prezentácia Elveonu ani tentokrát nesklamala, dokonca sa mi do uší dostala aj nahovorená elfština, ktorá postavám dodávala na vznešenosti. Unreal 3.0 odvádza v spojení so SpeedTree výbornú prácu. V deme nebolo zapnuté dynamické počasie, ani aktivované plávanie oblakov. Napriek tomu hra nestráca v tejto fáze vývoja nič zo svojej atraktivity a sviežosti. Smelo môžem dodať, že kvalita grafiky bude len a len stúpať o čom ma presvedčil bežiaci PC build. Na rozdiel od Xbox360 verzie je (aj bude) grafika plnšia, čo do farieb živšia a má detailnejšie textúry. Prvých šesť obrázkov v tomto preview pochádza z predvádzaného dema.
Elveon opäť dokázal, že patrí medzi najambicióznejšie tuzemské a nebojím sa tvrdiť, že aj stredoeurópske tituly. Autori momentálne úspešne rokujú s veľkým vydavateľom (vraj Atari to nebude :-)) a vývoj napreduje podľa plánov. Leto 2007 sa teda bude niesť v znamení slovenských elfov.
Dodatočné informácie o Elveonu môžete načerpať v prvom preview a zoznámiť sa s 10TACLE STUDIOS Slovakia sa môžete v rozsiahlom profile.
PC
Slovenské hry Vývoj: Elveon / Elveon team Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|