Na začiatok si dajme naozajstný next-gen.
Prejdime na zvyšný actual-gen, ktorého predaj sa v Japonsku tento mesiac trochu zamiešal, kde PS3 na dva týždne vďaka zlacneniu a novým edíciám predbehla Wii a dokonca doteraz za celý mesiac predala viac ako Wii. Najnovší rebríček už ale ukazuje návrat k normálu a Wii je opäť vpredu, aj keď PS3 má len o pár tisíc kusov slabší predaj. Teraz k Wii prichádza Wii-Fit, takže predaje dramaticky porastú. Mimochodom extrémne vysoké predaje má DS (rovnako ako všade inde vo svete), a aj nové PSP si udržiava slušné čísla. Xbox360 sa pozdvihol z 2000 kusov na nový štandard 7000 kusov týždenne.
PS3 exkluzivita Metal Gear Solid 4 potrebuje predať milión kusov v prvý deň na to, aby pokryla investície, takto zhodnotili nároky na next-gen titul v Konami. Spolu s tým zhodnotili, že z ich perspektívy PS3 hráči nestrácajú nič, ak hry nie sú exkluzívne vydávané na len iné platformy. To, či to znamená koniec exkluzivít od Konami, sa zrejme čoskoro dozvieme.
Activision chce konzoly za 199 dolárov, ako PS3, tak aj Xbox360, len vtedy budú podla nich úspešné a masovo nakupované. Podľa spoločnosti túto hodnotu musia konzoly dosiahnuť v priebehu ďalších dvoch rokov. Wii pôjde v tom čase na 129 dolárov.
Počas týždňa sa herným internetom prehnala kauza Gerstmann, možno umelo nafúknutá a živená rôznymi vplyvmi zúčastnených ľudí, ale v zásade zaujímavá. Išlo o hodnotenie recenzenta GameSpotu, ktorý sa dosť negatívne v recenzii vyjadroval na adresu Kane & Lynch, hry, ktorá bola práve reklamným partnerom GameSpotu. Eidos vraj zatlačil, recenzent bol hneď prepustený a GameSpot textovú recenziu upravil a video recenziu úplne zmenil. Najnovšie GameSpot odmieta tvrdenia, že ich Eidos donútil vyhodiť recenzenta.
Update: Gastermann-gate zapríčil aj štrajk Gamespot recenzentov.
Sony Computer Entertainment of America zmenili po 13 rokoch reklamnú firmu. Novou reklamnou firmou sa stala firma Deutsch. Možno sa tak stalo po kontroverznej kampani, ktorú v lete spustila bývalá agentúra TBWA. Je to síce mimo nášho teritória, ale možno od novej agentúry uvidíme na internete zaujímavé kampane a spoty.
Keď sme pri reklamách, zaujímavý antiherný plagát s Xbox360 - killer Sofa.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 351
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Filmová recenzia: Gladiátor II 46 zobraziť viac článkov >