Organizácia The Entertainment Software Association (ESA) bije na poplach svojou správou o miere pirátstva, ktoré zamedzuje zdravému rozvoju a vývoju herného priemyslu, poukazujúc na rizikové krajiny - Kanadu, Čínu, Malajziu, Rusko a niektoré časti Európy. V týchto, ako aj ostatných krajinách, je cesta pre vydavateľov a distribútorov legálnych produktov prakticky uzatvorená jednoduchou dostupnosťou pirátskych verzií.
Správa Special 301 od International Property Alliance (IIPA) identifikuje aj iné druhy pirátstva ako len internetové. Stojí v nej, že výroba optických diskov (CD/DVD), napaľovanie nosičov (CD-R/DVD-R), falšovanie kartridgov, sťahovanie súborov a ich následná distribúcia, ako aj využívanie internetových kaviarní na takúto činnosť dosahuje závratných 80 - 90 % v krajinách Ázie, východnej Európy, na Strednom východe a v Strednej a Južnej Amerike.
ESA na základe prieskumu mienky v menovaných krajinách, aktuálnych predajných čísiel a podielu na trhu a iných relevantných zdrojov hovorí, že zmieňované krajiny by mali posilniť a pozdvihnúť svoje autorské zákony na medzinárodnú úroveň, čím by sa trh otvoril pre legálne produkty, ktoré napríklad vôbec neexistujú v Indii a Brazílii. ESA plánuje tento pretrvávajúci problém diskutovať s US Trade Representative (USTR) a inými vládnymi agentúrami, aby docielili zníženie miery pirátstva v kľúčových krajinách a podporili tak ich lokálnu ekonomiku.
Na organizáciu USTR s priamymi väzbami na americkú vládu sa obracia aj Nintendo America s pomocou v boji proti pirátstvu v Mexiku a Kórei. Nintendo tvrdí, že spolu s vývojármi a vydavateľmi blízkymi tejto firme tratili minulý rok viac ako 975 miliónov dolárov práve vďaka pirátstvu. V správe stojí, že síce Čína je mekkou pirátstva, ale Kórea sa stala lídrom na poli distribúcie súborov cez internet, zatiaľ čo Paraguaj a Hong Kong slúžia ako prekládky pirátskeho tovaru všetkého druhu. Nintendo žiada US Trade Representative, aby zaujala agresívnejší postoj voči tomuto problému.
Mraky sa sťahujú aj nad PS3, kde zatiaľ pirátstvo prehráva v boji s nepriestreľným firmwarom. Tieto dni však už skončili, hackerom sa podarilo modifikovať firmware tak, aby bolo možné prehrávať herný obsah priamo z pevného disku a to bez nutnosti zasahovať alebo dodatočne upravovať hardvér konzoly, tak ako pri PSP. Zatiaľ sa tento hack podarilo uskutočniť iba na test kitoch, developerských verziách PS3.