Tretí Gothic mal síce zaujímavý obsah, ale zahrňoval také množstvo nedostatkov, že sa distribútori rozhodli nahradiť vývojársku firmu Pyranha Bytes tímom Spellbound Entertainment. A tak Spellbound pre nás pripravuje Gothic IV, ktorý sa ale objaví pod názvom Arcania: A Gothic Tale, na čo upozornil first look portálu GameSpot.
Zmena názvu vyplýva z dvoch podnetov. Po prvé, nové pomenovanie má upozorniť na rozsiahly svet fantázie a mágie, ktorý čaká na hráčov. Po druhé, malo by to pomôcť posilniť naštrbenú dôveru hernej série u užívateľov v Severnej Amerike, ktorí boli sklamaní treťou časťou. Hra by sa mala objaviť na trhu v dvoch separovaných verziách, v jasných a žiarivých farbách pre Ameriku a smutnejšom kolorite a mdlých odtieňoch pre Európu. To by však nemal byť jediný rozdiel, hoci nejaké zásadné odlišnosti sa nepredpokladajú.
Dej hry sa odohráva 10 rokov po udalostiach v Gothic 3 a keďže pôvodný bezmenný hrdina, po vyobcovaní orkov a zasadnutí na trón, zavesil srdce bohatiera na klinec a podľahol moci, sudičky si našli nového bohatiera. Aj tento začína od podlahy, ako jeho predchodca, nedisponuje menom, ale zato odhodlanosťou a jeho osud bude formovať predovšetkým hráč. Môžete stáť po boku kráľa, alebo sa ho pokúsite zvrhnúť, skrátka, bude to len na vás.
Podoba nového "bezmenného" ešte nie je definitívna a pri testoch hry bol použitý model z Gothic 3. Náš hrdina si najprv buduje vzťahy s komunitou v Arcanii, ak je priateľský a pomáha, ľudia sú mu na pomoci, ak sú jeho činy zlé, hádžu po ňom kamene. V boji sa momentálne kalkuluje so staminou a podržaním úderu sa vyvolá výrazne silnejší útok. Celkovo bude bojový systém prepracovanejší, inovácie zasiahnu aj magické a strelecké schopnosti a tiež úpravy brnení. Každý kúsok brnenia a zbraň sa bude dať rozložiť na základné komponenty a hráč ich môže použiť pri výrobe nových predmetov.
Body na atribúty budú flexibilnejšie a môžete ich použiť nielen na zdokonalenie vybraného tradičného povolania, ale investovať aj do ďalších disciplín, aby ste si vyformovali svoj osobitý štýl. V prípade mágie môžete meniť aj poveternostné podmienky, takže napríklad privoláte studený vietor a dážď, stráže sa ukryjú v hliadkovacej veži a vy sa budete môcť nepozorovane zakrádať.
Titul pre PC vyjde v rámci programu Games for Windows a na základe testovacieho dema, kde bol použitý konzolový ovládač, je predpoklad, že sa hra objaví aj na Xbox 360. Či to bude naozaj tak, sa však zrejme nedozvieme skôr ako o rok, čo je odhadovaný čas vývoja.
Netrpezliví hráči (ktorí sa preniesli nad chybay Gothic 3) si však dovtedy môžu zahrať expanziu Gothic 3: Forsaken Gods, ktorá bude predelom medzi trojkou a Arcaniou. Datadisk sa má objaviť do konca roka, ponúkne 20 - 25 hodín zábavy a vraj sa rozhodne netreba obávať toľkých chýb ako obsahovala pôvodná hra.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Novembrové hry 27
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: JoWood / Spellbound Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|